Gå til innhold

Svigerdatter fra helvete??

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (42 minutter siden):

Og du mener fortsatt at hun er frisk og oppegående, når hun bodde hjemme hos foreldrene uten inntekt til hun ikke lenger var ung? Oppegående kan hun være, men neppe frisk. Hun er nok ufør siden hun hverken makter å jobbe eller å ha barna sine på fulltid. Og du kaller henne «fra helvete» …

Hun er ikke oppegående hvis hun helt uten grunn bor hjemme hos foreldrene sine uten å jobbe eller studere, til hun er godt voksen, så flytter inn til kjæresten hos svigermor, fortsatt uten å jobbe eller studere og så gifter seg og bor i mannens hus, fortsatt uten å gjøre noe som helst. Det høres fullstendig usannsynlig ut. Kanskje har ikke svigerdatteren eller sønnen fortalt svigermor alt om svigerdatterens helse?

Anonymkode: 10ae0...16d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 10.03):

Sønnen din trenger akkurat like mye barnevakt som svigerdatteren din. Han er jo ikke tilstede han heller. Uten henne kunne han ikke hatt den jobben. 

Anonymkode: 99118...e0e

Men du skjønner vel at det er naturlig at det er hun som spør,når han er på jobb? 

Merkelig at han skal måtte ringe mora si i arbeidstiden,fordi samboeren skal noe..

Anonymkode: c1f56...9d1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er svigerdatteren fra helvete, da må jeg si at helvete høres betydelig mindre stress ut enn jeg har hatt inntrykk av tidligere.

Anonymkode: b864d...96b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kaller henne svigerdatter fra helvete, men grunnlaget ditt er temmelig vagt. Dette leser jeg som at der er mye annet du misliker med henne, men klarer ikke å rettferdiggjøre følelsene du har og prøver nå å bruke denne bagatellen som en bekreftelse på at du har rett til å føle det du gjør.

Gjør opp med dine egne, ubegrunnede følelser først.

Du har rett i at hun ikke viser emosjonell modenhet i responsen hennes, men det gjør heller ikke du når du reagerer som du gjør.

Istedenfor å komme med anklager og kritikk bør du bare si hva du føler. Og da er det viktig å finne følelsen du har, «jeg føler meg utnyttet» er ikke en følelse, det er en formening og anklage. Eksempel på god kommunikasjon:

«Når du sender masse hjerter og er grei når jeg sier ja, men blir kort eller unngår å svare hvis jeg sier nei, da kjenner jeg at jeg blir lei meg og føler meg usikker på hvor mye jeg blir verdsatt.»

Det er helt opp til henne hvordan hun reagerer og svarer, men da har du i det minste invitert til en voksen og respektfull samtale.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...