Gå til innhold

Svigerdatter fra helvete??

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Sint på menn? Neida. Har heldigvis bare flotte oppegående menn i min omgangskrets. Om noe er jeg irritert (ikke sint) på på patetiske mødre som tror barna deres er verdens navle og feilfrie, sånn du tydeligvis tenker om din sønn, og jeg synes synd på svigerdatteren din som må bo på nåde i din sønns dyre flotte hus.

Nemlig.

Anonymkode: 10ae0...16d

Må du gi deg 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 39739...29c

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må du gi deg 🤦🏻‍♀️

Nei, ærlig talt. Mødres mannssjåvinisme kan være veldig synlig. Slik som her. 

Anonymkode: 85dc6...163

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sint på menn? Neida. Har heldigvis bare flotte oppegående menn i min omgangskrets. Om noe er jeg irritert (ikke sint) på på patetiske mødre som tror barna deres er verdens navle og feilfrie, sånn du tydeligvis tenker om din sønn, og jeg synes synd på svigerdatteren din som må bo på nåde i din sønns dyre flotte hus.

Nemlig.

Ja ja, snart får vi høre at svigerdatter til TS må gå fra mannen for hun får det bedre uten han. Maken til hobbypsykologer altså.

Anonymkode: 08bba...18c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, ærlig talt. Mødres mannssjåvinisme kan være veldig synlig. Slik som her. 

Anonymkode: 85dc6...163

Du er jo helt på viddene

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nemlig.

Kjære vene… når/hvor skrev jeg at dette huset var dyrt og flott, eller at hun bodde på nåde? 
Du har tydeligvis hengt deg fullstendig opp i at jeg skrev at det gikk begge veier, at han ikke kunne hatt den jobben , med barn i bildet, hvis det ikke var for henne. Og at hun ikke kunne bodd i det huset og kjørt den bilen hvis det ikke var for han. Det er jo realiteten! Ettersom hun ikke jobber, og heller ikke gjorde det før de møttes, så kunne hun jo ikke bodd der hun bor eller kjørt det hun kjører!? Men hun bor så absolutt ikke på nåde! De elsker hverandre dypt og inderlig, og ordningen de har med at han jobber der han jobber fungerer for dem. Jeg er lykkelig viten om at han har møtt den kvinnen han ønsker å dele livet sitt med, selv om hun ikke nødvendigvis er min drømmekvinne. 
Og jeg er veldig klar over at min sønn ikke er perfekt, han har feil og lyter som alle andre, men det har ingenting med mitt innlegg å gjøre! Hva er det du snakker om egentlig? Hvilke linjer har du lest mellom?? 
Jeg foreslår at du tar opp din frustrasjon med rette menneske, for du angriper meg for meninger jeg ikke har og ting jeg ikke har skrevet! Ta deg sammen! 

TS

Anonymkode: fe833...e4d

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva forventer folk når man blir sammen med en som jobber i nordsjøen? At man plutselig sier opp jobben, og gå på nav? Jesus.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Al34n0nym1 skrev (3 minutter siden):

Hva forventer folk når man blir sammen med en som jobber i nordsjøen? At man plutselig sier opp jobben, og gå på nav? Jesus.

Helt utrolig! 
Nå vet ikke jeg hva ts’s sønn jobber med i Nordsjøen, men lønningene på de som jobber der ute er ikke beskjedne. Og de jobber gjerne 2-3 uker på og samme antall uker av. Dvs at han er hjemme like lenge som han er borte, og har da mulighet til å gjøre alt det han ikke får gjort hjemme mens han er på jobb. Hva vil folk egentlig? 
Enten er mannen en slask fordi han ikke jobber, eller så er han en slask fordi han jobber. 🤷‍♀️ 

• Liker 1
Skrevet

Svigerdatter fra helvete er vel og ta litt hardt i er det ikke? Hun kan være en som takler avisning åpen dårlig måte. Har du prøvd og prate med henne om det? Kan jo også være at du føler på at det er galt og si nei og tenker hennes korte svar og sånt er måten hun er sur og tverr på. Med mindre hun ikke er ufin i meldingene sine, så la henne få roe seg ned etter et nei, mulig hun er typen som takler sånt dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Den anonyme skrev (7 minutter siden):

Helt utrolig! 
Nå vet ikke jeg hva ts’s sønn jobber med i Nordsjøen, men lønningene på de som jobber der ute er ikke beskjedne. Og de jobber gjerne 2-3 uker på og samme antall uker av. Dvs at han er hjemme like lenge som han er borte, og har da mulighet til å gjøre alt det han ikke får gjort hjemme mens han er på jobb. Hva vil folk egentlig? 
Enten er mannen en slask fordi han ikke jobber, eller så er han en slask fordi han jobber. 🤷‍♀️ 

Han jobber som Leder innen gassutvinning. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Er du og de andre besteforeldrene i samme situasjon? Dere er alle i jobb eller dere er alle pensjonister? Og har barna en farfar?

Anonymkode: 028b8...7d7

AnonymBruker
Skrevet
Al34n0nym1 skrev (51 minutter siden):

Vanligvis, ja, men her har sønnen gifter seg med en ikke er helt normaltfungerende. Hva det skyldes vet ikke vi, men det har blitt tydelig at det er "noe" her, ikke bare at hun er litt lat.

Da blir situasjonen en annen enn når det er to likestilte partnere. Sånn som det er nå dekker bestemor (TS) opp mye, men det er ikke hennes ansvar. Mannen er rett og slett nødt til å ta mer av ansvaret på hjemmebane, selv om det betyr dårligere jobb og mindre penger. 

Anonymkode: 464ae...803

AnonymBruker
Skrevet

TS, har denne svigerdatteren noen sykdom? Har hun utdannelse? Har hun noen gang vært i full jobb som normale mennesker?

Er så mange her som setter diagnose på henne, så hadde vært greit å vite om hun er frisk og oppegående, og bare forferdelig lat.

Og hva holder hun egentlig på med når du passer barna en uke i strekk? Sover hun? Fester hun? Shopper hun? Syns far det er helt normalt at hun bortplasserer barna så mye mens han er på jobb?

Denne moren har mer alenetid og tid til avslapping enn noen jeg noen gang har hørt om. 8 t fem dager i uka uten jobb og og barn. Far som er hjemme sikkert 3 uker i slengen, og TS som passer barn masse.

Anonymkode: 6143d...d0f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Du hørtes ut som svigermor fra helvete med en slik innstilling.

//og det er nesten alltid et troll når noen adder SÅ mye til historien etter første innlegg. Du melker det litt.

Endret av KaraThrace
  • Liker 4
Skrevet
KaraThrace skrev (2 minutter siden):

Du hørtes ut som svigermor fra helvete med en slik innstilling. 😅

Med god grunn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han jobber som Leder innen gassutvinning. 

ts

Er du ikke redd din svigerdatter vil kjenne seg igjen her? 😳😳😳

Anonymkode: d486c...a15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vanligvis, ja, men her har sønnen gifter seg med en ikke er helt normaltfungerende. Hva det skyldes vet ikke vi, men det har blitt tydelig at det er "noe" her, ikke bare at hun er litt lat.

Da blir situasjonen en annen enn når det er to likestilte partnere. Sånn som det er nå dekker bestemor (TS) opp mye, men det er ikke hennes ansvar. Mannen er rett og slett nødt til å ta mer av ansvaret på hjemmebane, selv om det betyr dårligere jobb og mindre penger. 

Anonymkode: 464ae...803

Antakeligvis har hun noen skruer løs om hun tror at man kan bare slutte i jobben så fort man innleder et forhold med en som jobber i nordsjøen/utenlands. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

TS, har denne svigerdatteren noen sykdom? Har hun utdannelse? Har hun noen gang vært i full jobb som normale mennesker?

Er så mange her som setter diagnose på henne, så hadde vært greit å vite om hun er frisk og oppegående, og bare forferdelig lat.

Og hva holder hun egentlig på med når du passer barna en uke i strekk? Sover hun? Fester hun? Shopper hun? Syns far det er helt normalt at hun bortplasserer barna så mye mens han er på jobb?

Denne moren har mer alenetid og tid til avslapping enn noen jeg noen gang har hørt om. 8 t fem dager i uka uten jobb og og barn. Far som er hjemme sikkert 3 uker i slengen, og TS som passer barn masse.

Svigerdatteren min er ei oppegående frisk dame. Hun bare ønsker ikke å jobbe. Jeg vet ikke helt hvorfor egentlig. Men det fungerer for dem, og det holder for meg. 

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
KaraThrace skrev (23 minutter siden):

Du hørtes ut som svigermor fra helvete med en slik innstilling.

//og det er nesten alltid et troll når noen adder SÅ mye til historien etter første innlegg. Du melker det litt.

Ok 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Svigerdatteren min er ei oppegående frisk dame. Hun bare ønsker ikke å jobbe. Jeg vet ikke helt hvorfor egentlig. Men det fungerer for dem, og det holder for meg. 

ts

Tja, det fungerer vel egentlig ikke for svigerdatter siden hun er avhengig av så sykt mye barnevakt. Da er hun ikke en normal og oppegående mor.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er du og de andre besteforeldrene i samme situasjon? Dere er alle i jobb eller dere er alle pensjonister? Og har barna en farfar?

Anonymkode: 028b8...7d7

De har ikke en farfar nei. 
Jeg er i full jobb, men har heldigvis mulighet til å justere arbeidstiden min litt selv 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...