Gå til innhold

Svigerdatter fra helvete??

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er glad du ikke er min svigermor… Hjelpes

Klart han kunne ha den jobben før han traff hun, poenget er at han kunne ikke beholdt jobben med unger uten hun. Skjønner du ikke forskjellen? Og hun har sikkert mer privileger pga hans jobb enn hun hadde hatt uten. Slik gjelder så mange og så mye, poenget var jo at du kaller hun fra helvete fordi hun ikke er sukkersøt tilbake til deg når du ikke kan. Betyr sikkert ikke en dritt og at hun bare er sykt takknemlig for å få hjelp når du kan (ref hjerter). Å være alene med barn sånn er slitsomt og ja, vi vet hva vi gikk til (min mann var i forsvaret og deploert i måneder). Hva vet vel vi, kanskje du sier nei 9 av 10 ganger fordi du «er ferdig med små barn»?

Anonymkode: fc7bc...2f2

Jeg var også alene med mine barn, og ja det er slitsomt. Men hva har det med denne saken å gjøre egentlig? 
Hun har lov til å bli sliten, og hun har lov til å bli skuffet om jeg ikke kan hjelpe henne hver gang hun ber om det, men det er måten hun oppfører seg på om hun ikke får det som hun vil dette innlegget handler om. 
Hvem som gjør hva, hvorfor de gjør det, og hvem sitt ansvar det er har ingenting å si akkurat i denne tråden. 
Ja, jeg er ferdig med å ha små barn. Jeg elsker mine barnebarn og har dem her 9 av 10 ganger hun spør meg. MEN det er ikke min plikt å stille opp til enhver tid! 

Hvis du står rett foran noen, ansikt til ansikt, og spør dem om en tjeneste og de sier de ikke har mulighet. Snur du deg bare å går da, eller sier du et eller annet?? 

ts

Anonymkode: fe833...e4d

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For et merkelig svar 

Anonymkode: 39739...29c

Hva er merkelig med at man skaffer barnevakt til egne barn når man har jobbforpliktelser? 

Anonymkode: a7d44...5d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er merkelig med at man skaffer barnevakt til egne barn når man har jobbforpliktelser? 

Mor er hjemmeværende for å ta seg av barna. Far jobber offshore. Far betaler for at barna skal gå i barnehage 5 dager pr uke når far er på jobb. De ukene han er hjemme er barna også hjemme. Hvorfor skal far skaffe barnevakt for mor de ukene han er på jobb?? 

ts. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du står rett foran noen, ansikt til ansikt, og spør dem om en tjeneste og de sier de ikke har mulighet. Snur du deg bare å går da, eller sier du et eller annet?? 

ts

Har hun gjort det, bokstavelig talt? I hovedinnlegget snakket du om meldinger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (23 minutter siden):

Har hun gjort det, bokstavelig talt? I hovedinnlegget snakket du om meldinger. 

Som regel spør hun på meldinger, men den siste gangen jeg svarte nei nå sist skjedde det ansikt til ansikt ja. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eh mor er hjemme, mor trenger bv, mor ordner , far er på jobb

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Eh mor er hjemme, mor trenger bv, mor ordner , far er på jobb

Takk, endelig noen som ser bildet jeg prøver å beskrive 🙌🏻

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg er på jobbreise og far er hjemme med barna, så skal jeg ordne barnevakt?

Anonymkode: 6ea7e...704

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis jeg er på jobbreise og far er hjemme med barna, så skal jeg ordne barnevakt?

Anonymkode: 6ea7e...704

Tydeligvis, siden du ikke er tilstede å kan passe ungene dine selv 👀 Jeg gir opp! 

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sønnen din trenger jo også barnevakt siden han ikke er hjemme, men typisk slask som bare forventer at mor skal passe ungene tydeligvis 🤮

Han trenger også barnevakt, siden han er i Nordsjøen og ikke kan passe dem selv.

Å fy, her kom virkelig svigermor fra helvete frem ja 😵😵😵

Stakkars stakkars svigerdatter men en svigermor som forakter henne og ser på henne som en slags slave som bare skal være takknemlig for at hun får bo på nåde i det dyret huset ts sin sønn har kjøpt for pengene han kun kan tjene siden kona tar ungene hver gang han er borte på jobb

Gjør hun dette? Merkelig hvordan saken blir verre og verre hver gang ts får litt motstand…

Wow, bare wow. Så sønnen din er sammen med barna sine 24/7 de ukene han er hjemme, drar aldri og trener, møter venner, ingenting? Bare selvoppofrende han stakkars?

Anonymkode: 10ae0...16d

Mor er heller ikke sammen med barna 24/7 ettersom de er i barnehagen fra 8:00 til 16:00 hver dag fra mandag til fredag 🙌🏻

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at ta ikke ga oss all info rundt forholdet mellom seg og svigerdatteren. Vil anta at TS leser mye mellom linjene på meldinger og veksling mellom smisking og stillhet - til neste gang behovet oppstår.

Men sønnen mye borte så naturlig at det blir mye interasksjon med svigerdatter pga barnevakt. 

Jeg kan forstå at ts føler tonen blir negativ når det ikke er mulig å være barnevakt og har vel ikke - for noen beskrevet nok det ubehaget som oppstår når ts må si nei.  Kan nok føle seg brukt om det er vanskelig nok med kommunikasjon utenom når ts sier ja til barnepass. 

Ser ingen signaler på at ts vrir seg unna å være barnevakt, det må være lov å ha et liv.

Anonymkode: 80667...9d4

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mor er heller ikke sammen med barna 24/7 ettersom de er i barnehagen fra 8:00 til 16:00 hver dag fra mandag til fredag 🙌🏻

ts

Ah, så sønnen din skan få ha fri på kveldene når barna er hans ansvar, men mor skal ikke ha en eneste frikveld siden sønnen din er så edel å betale for barnehage på dagtid mens han er borte? 

Synd at stort sett alle treninger, andre fritidsaktiviteter, og nesten alle sosiale settinger er på kveldstid da... Men hun får jo bo i så dyrt hus, selvsagt. Og sitte i den fine bilen sønnen din har kjøpt!

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tydeligvis, siden du ikke er tilstede å kan passe ungene dine selv 👀 Jeg gir opp! 

ts

Er da helt normalt at den som er bortreist på jobb spør sine egne foreldre om de kan hjelpe med barnevakt om den som er hjemme med barna alene skulle trenge barnevakt noen timer.

Anonymkode: 10ae0...16d

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er stille de dagene hun ikke får barnepass så kan det vel bety at hun ble travel?

Anonymkode: ef927...952

• Liker 5
Skrevet

Så når hun spurte deg ansikt til ansikt og du sa nei, snudde hun og reiste hjem? Jeg forsto ikke helt det der. I såfall er det jævlig snålt. Det skal jeg si meg enig i. 

Handler det dog om de hjertene du skrev om først, ikke så snålt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke veldig rart i det hele tatt, med tanke på at det er hun som trenger barnevakt fordi min sønn jobber i Nordsjøen og jobber lengre perioder. Litt rart om det da var han som skulle skaffet barnevakt. 🙂 

ts

Da er det jo egentlig sønnen din som du stiller opp for. Det er jo han som er borte.

Anonymkode: 8972e...4f9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Svarer hun ikke hvis du kontakter henne etter å ha sagt at det ikke passer (likevel)? Kanskje hun sender hjerter osv for å vise takknemlighet de gangene det passer for deg, mens de gangene det ikke passer så liksom ikke like naturlig å sende masse meldinger om at, jeg vet ikke, du ikke skal passe barna😂 Eller bombardere deg med hjerter😂 Men om hun faktisk ghoster deg blir det jo noe annet. 

Og teoretisk sett så gjør hun kanskje ille noe feil. Men jeg skjønner veldig godt at en sånn oppførsel kan oppleves som (er) falsk, og at man føler seg brukt.

Anonymkode: 90668...b45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg veldig avvist hvis svigermor sier nei til å passe barna. Det har med bagasjen min å gjøre. Derfor er det alltid mannen min som spør om hjelp. Jeg kommuniserer ikke sånn som svigerdatteren her, men vil bare si at jeg skjønner hvordan forskjellen på ja og nei kan føles for den som mottar det.

Anonymkode: 8972e...4f9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Første setningen er så oppbrukt…. Det er nok hun som er sjefen, tenker jeg. Hvorfor må folk alltid vri ting til at det er sønnen det er noe galt med?!? 

Anonymkode: 00320...84e

Kanskje ingenting blir gjort ellers 

Anonymkode: 06bc7...181

Skrevet

TS.. Bare ta en titt på et annet innlegg her inne om ei svigerdatter som synes at besteforeldre er urettferdige fordi dem ikke vil passe på ungene deres. 

Da ser du litt hvor selvmotsigende de fleste her inne på KG er. 

Helt utrolig hvor annerledes svar du får her æ, kontra det andre innlegget. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis dette er å være svigerdatter fra helvete da skal det jammen ikke mye tll 🙄

Anonymkode: 40fd8...a90

personlig mener jeg dette er av det mildeste slaget av personlighet. Synes trådstarter tar alt for hardt i. Hvis det kun handler om barnepass og ikke mer, så skal man ikke behøve å overtolke hvorfor ikke meldingene kommer. Nei er nei, og da skal man ikke overtenke til det verste. 

Anonymkode: c4946...27d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...