Gå til innhold

Svigerdatter fra helvete??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om dette er alt som skal til for å bli kalt 'svigerdatter fra helvete', så vil jeg svigermor er meget dramatisk av seg. 

Anonymkode: 04b79...4be

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var ikke høye krav du stilte for å bli svigerdatteren fra helvette. Sikker på at du er så hyggelig selv?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hun ordner ikke opp for sønnen min. Han er på jobb i Nordsjøen og hun trenger barnevakt. 👍 
Hennes familie passer aldri barna, og jeg er den eneste som hjelper med slikt. 

Anonymkode: fe833...e4d

Sønnen din trenger akkurat like mye barnevakt som svigerdatteren din. Han er jo ikke tilstede han heller. Uten henne kunne han ikke hatt den jobben. 

Anonymkode: 99118...e0e

• Liker 18
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, jeg synes du overreagerer

Anonymkode: 99118...e0e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Manglende hjerter i meldinger er «fra helvete»? 

Anonymkode: d556c...cc8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke veldig rart i det hele tatt, med tanke på at det er hun som trenger barnevakt fordi min sønn jobber i Nordsjøen og jobber lengre perioder. Litt rart om det da var han som skulle skaffet barnevakt. 🙂 

ts

En far som ikke er tilstede. Da bør du iallfall stille opp når sønnen din ikke er hjemme 

Anonymkode: 9bce4...6fb

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må bare si, senest det er rart med alle som mener det er sønnen som skal spørre om barnevakt. Nå har jeg store barn, men jeg spurte ofte svigermor om hjelp. Hadde god kontakt med henne og det var like naturlig at jeg spurte som at far gjorde det. Min mann kunne også spørre min mor om barnepass. Den som skulle ordne barnepass tok ansvar for det, uansett hvilken side av familien vi spurte.

Anonymkode: 444cf...6a3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bare prater sammen. Få avklart forventninger og forhåpninger. Bli enige om ting.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En far som ikke er tilstede. Da bør du iallfall stille opp når sønnen din ikke er hjemme 

Jeg er ferdig med å ha små barn, og dette er faktisk ikke mitt ansvar. 🙂 Jeg elsker å ha barnebarna mine her på besøk, men det er ikke en av mine plikter. 
Jeg stiller opp jeg, men av og til passer det bare ikke. 

Han hadde denne jobben før de traff hverandre, og hun visste hva hun gikk til. Når det er sagt så er han jo også hjemme like mange uker i strekk som han er borte på jobb. Han sørger for at alt det økonomiske er på plass (hun er hjemmeværende, med barn i barnehage) . De ukene han er hjemme, er barna også hjemme. Han tar sin del i alt ansvar. 
Noen over her skrev at han ikke kunne hatt den jobben om det ikke var for henne.. det er i grunnen feil, siden han hadde den jobben før han traff henne. Og når det er sagt så kunne hun heller ikke hatt det huset, den bilen osv om han ikke hadde den jobben han har og den lønnen. 

ts

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

En utrolig dårlig, rettere sagt barnslig, oppførsel av svigerdatter. Som en furten tenåring.

Anonymkode: 34d59...528

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Manglende hjerter i meldinger er «fra helvete»? 

Anonymkode: d556c...cc8

Skrev jeg det?

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (4 timer siden):

Du undrer deg ikke over det at det er din svigerdatter som går i dialog med deg fremfor din sønn? Hva slags relasjon har du egentlig til din sønn?

Er han litt tafatt? 

Eller svigerdatter ønsker bv og derfor spør hun, helt uten ar bf er tafatt av den grunn

Anonymkode: 39739...29c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sjef og sjef. Det er normalt at man spør egne foreldre om hjelp og at man har ansvar for å opprettholde kontakt med egne foreldre. Det er ikke kvinnens jobb å spørre alle parter og ha ansvar for god kontakt med alle besteforeldre. Mannen kan da selv ta ansvar for å spørre og ha god kontakt med egne foreldre. 

Og du tar feil. I de fleste tilfeller anser man det som kvinnens ansvar OG kvinnens feil dersom det går skeis i kontakten med hans foreldre. Det blir i liten grad adressert at det er hans ansvar. Nettopp fordi det er hans foreldre. 

Herlighet , spiller ingen rolle om hvem som spør hen 

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 timer siden):

«Sjef» som i at hun er den som tar ansvar mener du? - ja virker slik. 

😂😂

Skrevet

Hva slags regime er det? At hun skal ta all kontakt med sin familie og han med sin? Skulle liksom ikke jeg kunne ta kontakt med svigermor for å spørre om hun f eks kan strikke votter til barnet?

Anonymkode: 6ea7e...704

Lurer jeg også på

• Liker 1
Skrevet

Da er det han som trenger barnevakt på grunn av ugunstig jobb. Vi avklarer behov og har en plan før avreise (jeg har selv reisejobb) :) 

Du fremstår ganske negativ til svigerdatter her. Synes som hun har en stor belastning om hun er så mye alene med små barn, og egne foreldre ikke stiller opp. Har du forsøkt å snu egen innstilling? Eller ta en prat med henne om hvordan du opplever det? 

Anonymkode: a7d44...5d2

For et merkelig svar 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg blir helt matt av å lese i denne tråden. Hva har dette med barnefar å gjøre? Eller hva slags forhold TS har til sin sønn? Er dere helt bortkomne alle sammen her inne?? 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ferdig med å ha små barn, og dette er faktisk ikke mitt ansvar. 🙂 Jeg elsker å ha barnebarna mine her på besøk, men det er ikke en av mine plikter. 
Jeg stiller opp jeg, men av og til passer det bare ikke. 

Han hadde denne jobben før de traff hverandre, og hun visste hva hun gikk til. Når det er sagt så er han jo også hjemme like mange uker i strekk som han er borte på jobb. Han sørger for at alt det økonomiske er på plass (hun er hjemmeværende, med barn i barnehage) . De ukene han er hjemme, er barna også hjemme. Han tar sin del i alt ansvar. 
Noen over her skrev at han ikke kunne hatt den jobben om det ikke var for henne.. det er i grunnen feil, siden han hadde den jobben før han traff henne. Og når det er sagt så kunne hun heller ikke hatt det huset, den bilen osv om han ikke hadde den jobben han har og den lønnen. 

ts

Jeg er helt enig med deg. 

Mannen min jobber også offshore. Slik jobbet han før vi møttes og jeg viste hva jeg gikk til. 

Vi har også barn og jeg snakker med svigers hvis jeg skulle trenge hjelp, men er veldig opptatt av at de ikke skal endre på noen planer for meg. De lever sitt liv så hvis det ikke passer, har jeg full forståelse for det. 

Mannen min kan ringe sine foreldre fra jobb for å avtale hjelp for meg, men det er veldig tungvindt, når jeg kan gjøre det selv. 

Anonymkode: 0b86b...09f

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Første setningen er så oppbrukt…. Det er nok hun som er sjefen, tenker jeg. Hvorfor må folk alltid vri ting til at det er sønnen det er noe galt med?!? 

Anonymkode: 00320...84e

Det tenker jeg og 😅

Skrevet

Jeg er glad du ikke er min svigermor… Hjelpes

Klart han kunne ha den jobben før han traff hun, poenget er at han kunne ikke beholdt jobben med unger uten hun. Skjønner du ikke forskjellen? Og hun har sikkert mer privileger pga hans jobb enn hun hadde hatt uten. Slik gjelder så mange og så mye, poenget var jo at du kaller hun fra helvete fordi hun ikke er sukkersøt tilbake til deg når du ikke kan. Betyr sikkert ikke en dritt og at hun bare er sykt takknemlig for å få hjelp når du kan (ref hjerter). Å være alene med barn sånn er slitsomt og ja, vi vet hva vi gikk til (min mann var i forsvaret og deploert i måneder). Hva vet vel vi, kanskje du sier nei 9 av 10 ganger fordi du «er ferdig med små barn»?

Anonymkode: fc7bc...2f2

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...