AnonymBruker Skrevet 12. juli #3 Skrevet 12. juli Det kommer an på hva du mener er en dårlig reaksjon. Tårer og bebreidelse? Ja, muligens. Vold? Der er vel statistikken klar. Jeg foretrekker i hvert fall gråt framfor juling. Anonymkode: b3ec0...698 5 13
Sykkelkopp Skrevet 12. juli #4 Skrevet 12. juli Unge damer reagerer mye mye dårligere. Eldre damer på 40+ håndterer det bedre
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juli #5 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kommer an på hva du mener er en dårlig reaksjon. Tårer og bebreidelse? Ja, muligens. Vold? Der er vel statistikken klar. Jeg foretrekker i hvert fall gråt framfor juling. Anonymkode: b3ec0...698 😂 god poeng! Ja TS: hvordan definerer du en «dårlig reaksjon»? Med det sagt tror jeg mange kvinner er generelt «dårligere» på risikotaking, menn er mer villig til å ta risiko. Siden kvinner ikke gjør dette så mye tror jeg det fører til at de mer sjeldent setter seg i en situasjon hvor de risikerer å bli avvist. 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli #6 Skrevet 12. juli Det tror jeg ikke. Har hørt en del gufne historier om menn. Selv har jeg blitt kjeftet på av en kvinne og en kvinne som ble sur, men kort i replikken. Det er ingenting i forhold. Behge deler i tidlig tinder fase. Så har jeg slått opp med et par kvinner etter lengre forhold (pga veldig kjip oppførsel) og de ble veldig lei seg, veldig lenge. Såpass at jeg fikk veldig dårlig samvittighet. Men det er noe annet. Anonymkode: b520a...219 5
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juli #7 Skrevet 12. juli Sykkelkopp skrev (2 minutter siden): Unge damer reagerer mye mye dårligere. Eldre damer på 40+ håndterer det bedre Wow, sier du at eldre er mer selvsikre enn yngre? Så banebrytende. Og dette gjelder kun for kvinner mener du? 2 5
Sykkelkopp Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli Raven.Writingdesk skrev (15 minutter siden): Wow, sier du at eldre er mer selvsikre enn yngre? Så banebrytende. Og dette gjelder kun for kvinner mener du? Yngre menn reagerer i større grad bedre på avvisning enn yngre damer ja. 1
herzeleid Skrevet 12. juli #9 Skrevet 12. juli Som andre er inne på avhenger det av hva du mener med dårligere, men jeg vil tro flere menn har ‘mengdetrening’ gitt at ansvaret for å sjekke oftest ligger på menn, og dermed er det sannsynligvis flere menn som tar det mindre tungt. Likevel er det nok mange menn som synes det er veldig sårt og derfor veldig sjelden våger seg frempå. 1
Pippi Lotta Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli Tror det er avhengig av personlighet, ikke kjønn.... 1
Flintis Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli herzeleid skrev (5 minutter siden): Som andre er inne på avhenger det av hva du mener med dårligere, men jeg vil tro flere menn har ‘mengdetrening’ gitt at ansvaret for å sjekke oftest ligger på menn, og dermed er det sannsynligvis flere menn som tar det mindre tungt. Likevel er det nok mange menn som synes det er veldig sårt og derfor veldig sjelden våger seg frempå. En kan jo ta det tungt, men samtidig ha mengdetrening så en kan gå for en avvisning i tide før en ser for seg suksess. Så får en det ut av verden.
AnonymBruker Skrevet 12. juli #12 Skrevet 12. juli Ja, det tror jeg. Jeg tror det er mer ydmykende for en kvinne og bli avvist siden man er vant med at menn aldri sier nei, mens det er mer forventet at menn blir avvist. Jeg har aldri blitt avvist, og hadde sikkert blitt utrolig lei meg og aldri tatt initiativ igjen om det hadde skjedd. Hadde ikke laget oppstyr da, om man viser at man blir såret er det jo enda mer ydmykende, men hadde DØDD innvendig. Anonymkode: 86e6b...55e 1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juli #13 Skrevet 12. juli Sykkelkopp skrev (21 minutter siden): Yngre menn reagerer i større grad bedre på avvisning enn yngre damer ja. Mhm. Hvor mange yngre kvinner dreper kjæresten sin som har eller er i ferd med å forlate dem, - og motsatt? Eller hva legger du i det å «tåle avvisning dårlig» egentlig? For jeg vil hevde drap og vold står ganske høyt på lista, ikke furting og tårer. »Not all men, but always a man». 3 10
Sykkelkopp Skrevet 12. juli #14 Skrevet 12. juli Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Mhm. Hvor mange yngre kvinner dreper kjæresten sin som har eller er i ferd med å forlate dem, - og motsatt? Eller hva legger du i det å «tåle avvisning dårlig» egentlig? For jeg vil hevde drap og vold står ganske høyt på lista, ikke furting og tårer. »Not all men, but always a man». Hvor mange yngre menn dreper kjæresten sin? nesten ingen 1 3
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juli #15 Skrevet 12. juli herzeleid skrev (13 minutter siden): Som andre er inne på avhenger det av hva du mener med dårligere, men jeg vil tro flere menn har ‘mengdetrening’ gitt at ansvaret for å sjekke oftest ligger på menn, og dermed er det sannsynligvis flere menn som tar det mindre tungt. Likevel er det nok mange menn som synes det er veldig sårt og derfor veldig sjelden våger seg frempå. Dette er jeg enig i og som mor til jenter så er jeg opptatt av å «trene» dem i å tale avvisning. Jeg tror dog ikke det handler kun om avvisning av motsatt kjønn men også andre arena i livet (vennskap, skolen, aktiviteter) Det finnes nok menn også som vegrer seg for å bli avvist og kanskje har de så mye erfaring med det at de har gitt opp. Som samfunn har vi dessverre beveger oss mye i retning av at vi har forskånet generasjonene under oss fra avvisning, og slik sett uten at vi vet det har vi klippet vingene av dem også. Å være redd for avvising gjør deg mindre robust enn å tåle det. Det kommer mye frihet med det å ikke frykte verken å avvises eller å mislykkes. 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #16 Skrevet 12. juli Sykkelkopp skrev (30 minutter siden): Yngre menn reagerer i større grad bedre på avvisning enn yngre damer ja. Hvor mange unge menn har du avvist? Anonymkode: b3ec0...698 3
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli (endret) Sykkelkopp skrev (9 minutter siden): Hvor mange yngre menn dreper kjæresten sin? nesten ingen Nei. Men når noen først blir drept, utsatt for vold eller voldtekt, fordi gjerningsmannen ikke tålte avvisning: så er oddsen stor for at den som har utført handlingen er en mann. Mange kvinner vil jeg påstå vegrer seg så mye for å bli avvist eller «mislykkes» og derfor er de generelt dårlige på å overhodet «prøve seg». Om de «avvises» våger jeg å påstå at majoriteten av dem vil reagere med mye skam og «innover tenking». Nettopp derfor er spørsmålet rettet av AB til TS: «hvordan definerer du dårlig» - ganske relevant. Noen kvinner kan kanskje føle seg dårlig behandlet: la oss si hun har tolket noe som en begynnende forelskelse og han tolker det som «casual sex». Dermed avvises hun. Hun føler seg lurt og blir sint; noe som resulterer i at hun kanskje gråter og kjefter. Menn som blir sinte på samme måte vil ikke nødvendigvis gråte, det faller utenfor kjønnsrolle forventningen, men de kan ta ut sinnet på andre måter (mener da ikke vold eller voldelige handlinger) - sinnet kan komme til utrykk i at de generelt får mistillit mot kvinner, misogny, eller latterliggjøring/mikro aggresjon, m.m. så igjen: hvordan definerer man «håndterer dårlig»..? At menn generelt får mer mengdetrening i avvisning enn kvinner gjør at de kanskje ikke tar det like tungt ? Men hvis man hadde spurt : «hvilken av kvinner og menn påfører mest vold og skade, om de skulle blir avvist»? - så vet vi vel begge svaret. Endret 12. juli av Raven.Writingdesk 4 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli Kvinner blir ikke avvist da de ikke tar initiativ. Anonymkode: 097a0...e49
AnonymBruker Skrevet 12. juli #19 Skrevet 12. juli Raven.Writingdesk skrev (57 minutter siden): Nei. Men når noen først blir drept, utsatt for vold eller voldtekt, fordi gjerningsmannen ikke tålte avvisning: så er oddsen stor for at den som har utført handlingen er en mann. Mange kvinner vil jeg påstå vegrer seg så mye for å bli avvist eller «mislykkes» og derfor er de generelt dårlige på å overhodet «prøve seg». Om de «avvises» våger jeg å påstå at majoriteten av dem vil reagere med mye skam og «innover tenking». Nettopp derfor er spørsmålet rettet av AB til TS: «hvordan definerer du dårlig» - ganske relevant. Noen kvinner kan kanskje føle seg dårlig behandlet: la oss si hun har tolket noe som en begynnende forelskelse og han tolker det som «casual sex». Dermed avvises hun. Hun føler seg lurt og blir sint; noe som resulterer i at hun kanskje gråter og kjefter. Menn som blir sinte på samme måte vil ikke nødvendigvis gråte, det faller utenfor kjønnsrolle forventningen, men de kan ta ut sinnet på andre måter (mener da ikke vold eller voldelige handlinger) - sinnet kan komme til utrykk i at de generelt får mistillit mot kvinner, misogny, eller latterliggjøring/mikro aggresjon, m.m. så igjen: hvordan definerer man «håndterer dårlig»..? At menn generelt får mer mengdetrening i avvisning enn kvinner gjør at de kanskje ikke tar det like tungt ? Men hvis man hadde spurt : «hvilken av kvinner og menn påfører mest vold og skade, om de skulle blir avvist»? - så vet vi vel begge svaret. Du må være utrolig gøy å ha med på fest. Jeg bare elsker mennesker som deg som må ha ting så spesifisert om en spesifikk ting for å diskutere noe. Vanligs så er det nok å stille et dilemma eller et spørsmål også tar folk utgangspunktet i spørsmålet innen for normale rammer. Det at du skal tolke så mye inn i spørsmålet til ts er så barnslig. Ja klart menn som dreper og begår vold topper et negativt reaksjonsmønster. Klart det er færre kvinner som dreper og derav ikke kan sammenlignes. Men de fleste mennesker klarer å forstå at når et slik spørsmål stilles så er ikke ts ute etter ytterpunkter. Anonymkode: 8c38d...192 1
Raven.Writingdesk Skrevet 12. juli #20 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må være utrolig gøy å ha med på fest. Jeg bare elsker mennesker som deg som må ha ting så spesifisert om en spesifikk ting for å diskutere noe. Vanligs så er det nok å stille et dilemma eller et spørsmål også tar folk utgangspunktet i spørsmålet innen for normale rammer. Det at du skal tolke så mye inn i spørsmålet til ts er så barnslig. Ja klart menn som dreper og begår vold topper et negativt reaksjonsmønster. Klart det er færre kvinner som dreper og derav ikke kan sammenlignes. Men de fleste mennesker klarer å forstå at når et slik spørsmål stilles så er ikke ts ute etter ytterpunkter. Anonymkode: 8c38d...192 Ok. Siden du vet best kan jo du fortelle hva som legges i det å «takle avvisning dårlig». 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå