AnonymBruker Skrevet 12. juli #1 Skrevet 12. juli Hei. Jeg har fått barnehgeplass til sønnen min fra oktober (da fyller han 1 år), men har nå funnet ut at jeg vil være hjemme med han og si opp barnehageplassen. Om jeg sier opp plassen nå. Har jeg da rett på kontantstøtte? Eller? Litt usikker nå som jeg faktisk har fått barnehgeplassen Anonymkode: 037da...a97
AnonymBruker Skrevet 12. juli #2 Skrevet 12. juli Ja. Kravet er at barnet ikke har barnehageplass. fra nav: For å ha rett til kontantstøtte må barnet ditt være fylt ett år og ikke ha fulltidsplass i barnehage som får offentlig tilskudd. Hvis barnet har deltidsplass, kan du ha rett til 20, 40, 60 eller 80 prosent kontantstøtte. Anonymkode: ede75...539
AnonymBruker Skrevet 12. juli #3 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Jeg har fått barnehgeplass til sønnen min fra oktober (da fyller han 1 år), men har nå funnet ut at jeg vil være hjemme med han og si opp barnehageplassen. Om jeg sier opp plassen nå. Har jeg da rett på kontantstøtte? Eller? Litt usikker nå som jeg faktisk har fått barnehgeplassen Anonymkode: 037da...a97 Har du takket ja til plassen og skal si den opp så må du betale ut oppsigelsestiden. Noen har 2 mnd og andre har 3 mnd. Anonymkode: 9dcf9...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #4 Skrevet 12. juli Tror du må høre med nav om det. Det heter vel ikke lenger kontantstøtte heller, men ventestønad. Det mottar man fordi man venter på barnehageplass. Tror egentlig ikke du får det når du har fått tilbud om bhg plass, takket ja, men velger å si opp. Anonymkode: 978d4...7ca
AnonymBruker Skrevet 12. juli #5 Skrevet 12. juli Kravet er at barnet ikke har fått tildelt barnehageplass. Ditt barn har fått tildelt barnehageplass. Tror ikke du får kontantstøtte om du sier opp den tildelte plassen. Men søk og så får du svar fra NAV Anonymkode: c31e3...cde
AnonymBruker Skrevet 12. juli #6 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tror du må høre med nav om det. Det heter vel ikke lenger kontantstøtte heller, men ventestønad. Det mottar man fordi man venter på barnehageplass. Tror egentlig ikke du får det når du har fått tilbud om bhg plass, takket ja, men velger å si opp. Anonymkode: 978d4...7ca Vilkårene er klare. Det heter også kontantstøtte, se nav sine sider. https://www.nav.no/kontantstotte For å ha rett til kontantstøtte må barnet ditt være fylt ett år og ikke ha fulltidsplass i barnehage som får offentlig tilskudd. sier ts opp plassen har ikke barnet lenger plass. Anonymkode: ede75...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå