Gå til innhold

Pent barn, er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min er halvt indisk og halvt norsk. Samboeren min har et barn fra før, og vi opplever at alle kommenterer helt ut av det blå hvor vakker datteren vår er. Feks kom samboeren min inn sammen med henne da jeg var hos frisør i en annen by og frisøren utbryter: "Er det datteren din?" Jeg svarer ja, og får høre at hun er utrolig pen. Datteren til samboeren satt der sammen med meg og ble ikke nevnt med et ord...

Opplever det ofte på restauranter, på kjøpesenter og av fremmede. Jenta til samboer på 7 år får ingen sånne kommentarer og hun har påpekt forskjellen selv. Jeg synes det er en merkelig sak å kommentere utseendet til et barn og ignorere det andre?

Anonymkode: 86f81...2a7

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Minerfsring er et det sier vi når vi faktisk ikke synes barnet er pent…. 

Anonymkode: 13bd3...376

• Liker 4
Skrevet

Ja det er faktisk en uting å skryte av den ene og ikke den andre. Datteren din må være veldig pen da. Men dere kan også si ifra til folk som sier det. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Minerfsring

Minerfsring hvaforno?

Anonymkode: ae179...837

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Datteren min er halvt indisk og halvt norsk. Samboeren min har et barn fra før, og vi opplever at alle kommenterer helt ut av det blå hvor vakker datteren vår er. Feks kom samboeren min inn sammen med henne da jeg var hos frisør i en annen by og frisøren utbryter: "Er det datteren din?" Jeg svarer ja, og får høre at hun er utrolig pen. Datteren til samboeren satt der sammen med meg og ble ikke nevnt med et ord...

Opplever det ofte på restauranter, på kjøpesenter og av fremmede. Jenta til samboer på 7 år får ingen sånne kommentarer og hun har påpekt forskjellen selv. Jeg synes det er en merkelig sak å kommentere utseendet til et barn og ignorere det andre?

Jeg syns det er uting å kommentere på kropp eller utseende uansett alder. Man vet aldri om personen sliter med en spiseforstyrrelse, kroppsdysformi eller bare har lav selvtillit. 

Anonymkode: f23fb...78b

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Om dette barnet er usedvanlig vakkert og skiller seg ut, så blir det lett kommentarer ja. De blir overveldet av skjønnheten og så tenker de ikke så langt som at andre barnet kanskje syns det er vanskelig at søster får så mye skryt. Syns derimot godt barna kan lære først som sist at livet ikke alltid er rettferdig og vi har alle noe vi er mer eller mindre fornøyd med. Kanskje søster trakk det lengste strået mht utseende, men storesøster kan ha fordeler rundt andre ting som ikke den vakre lillesøsteren ikke har.

Du kan jo ta en prat med storesøster rundt disse tingene om hun syns det er vanskelig?

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

hvor gammel er datteren din? og hvor gammel er datteren til samboeren? ja alle får samme skryt opp til en viss alder etter min erfaring. Alle skal fortelle hvor søt og pen barnet her, ikke noe nytt det.

Anonymkode: c636e...780

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

barn som er miks av to kan ofte få et slående utseende. Isabel Christensen er og halvt indisk.

Anonymkode: 7d482...1b9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Minerfsring er et det sier vi når vi faktisk ikke synes barnet er pent…. 

Anonymkode: 13bd3...376

Gidd å vær vanskelig. Den som opprettet tråden mente tydelig "min erfaring". 

Anonymkode: 3122e...d23

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Minerfsring hvaforno?

Covfefe

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to pene barn, men det vet de ikke selv - for de har lært at det er det indre som teller. Begge to vet at de er like god, og like ond når de krangler :) Det vet bonusungene mine også, og utseende er virkelig ingen faktor inn i noen ting som helst. Hadde det vært mitt barn som fikk slike kommentarer så hadde jeg blitt forbanna. Utseende til folk kommenterer man ikke. Man kan si at de har på seg en fin bluse, eller at det ser ut som at personen smiler å har det bra, men utseende har virkelig ingenting med noen ting som helst. Og det er det siste en mamma, pappa, nabo, fremmed og noen som helst skal ta seg friheten til å kommentere. 

Anonymkode: 7ea35...bbc

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gidd å vær vanskelig. Den som opprettet tråden mente tydelig "min erfaring". 

Anonymkode: 3122e...d23

Nei jeg var ikke vanskelig, bare trøtt og blond🙃 Skjønte oppriktig ingenting av setningen

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har to pene barn, men det vet de ikke selv - for de har lært at det er det indre som teller. Begge to vet at de er like god, og like ond når de krangler :) Det vet bonusungene mine også, og utseende er virkelig ingen faktor inn i noen ting som helst. Hadde det vært mitt barn som fikk slike kommentarer så hadde jeg blitt forbanna. Utseende til folk kommenterer man ikke. Man kan si at de har på seg en fin bluse, eller at det ser ut som at personen smiler å har det bra, men utseende har virkelig ingenting med noen ting som helst. Og det er det siste en mamma, pappa, nabo, fremmed og noen som helst skal ta seg friheten til å kommentere. 

Anonymkode: 7ea35...bbc

Med mindre barna dine er 3 år, så vet de utmerket godt om de er pene eller ikke, noe annet er naivt å tro. 

Anonymkode: d3123...839

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Da min eldste gikk i barnehagen gikk hun sammen med ei jente som så ut som verdens nydeligste lille dukke. Korketrekkerkrøller, store blå øyne, vakre trekk. Moren fortalte meg at det stadig ble kommentert hvor vakkert barnet var (ikke på en skrytende måte altså, hun bare konstaterte fakta). 

Nå er de blitt 13 år gamle, og jeg så nettopp jenta igjen for første gang siden de gikk ut av bhg. Jeg kjente henne ikke igjen i det hele tatt, hun har blitt veldig ordinær i utseendet, definitivt ikke vakker lenger. 😅 Hun er veldig søt og hyggelig da, og det er mye viktigere. 

Søsteren min var et veldig ordinært barn, og til og med litt mindre pen i enkelte faser, men fra hun bikket 18-19 ble hun ekstremt vakker, sjekket opp hver gang hun gikk ut omtrent, og to ganger ble hun forsøkt rekruttert til modelljobb. Hun valgte heller å ta utdannelse og har nå et godt liv der hun bruker hjernen mer enn skjønnheten. 

Poenget er at utseendet er i stadig endring, det er ikke varig, og jeg tror det viktigste er å unngå å fokusere for mye på det. Jeg tror det er fint å være bevisst på fordelene ved et godt utseende, men også passe på å utvikle interesser, personlighet og intelligens, for ingen vet hva morgendagen bringer, og de vakreste menneskene er de som er vakre på innsiden. 

Anonymkode: 16996...b76

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk veldig ofte kommentarer om hvor søt/pen datteren var når jeg kun hadde med henne rundt. Syntes det ble litt pinlig og datteren som er veldig sjenert ble veldig flau. Hun er vanlig blå/grønnøyd og hadde langt blondt/mellomblondt hår litt avhengig av årstiden.  

Egentlig overraskende over hvor mye fokus det ble på dette. 

Hun er nå 16, fortsatt veldig sjenert og vokst fra det blonde håret, men er langt fra ordinær og bruker absolutt ikke utseende (er for beskjeden/sjenert/introvert)  Så også veldig søte/pene jenter kan være introverte.

Anonymkode: 7eb41...ad4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at mennesker som er en miks av to etnisiteter ofte er «penere» enn andre barn. Og jeg tror også at norske oftere vil kommentere at mørke barn er vakre, kanskje fordi det er mer uvant og man derfor oppfatter det som mer pent? Vi har fått mange kommentarer på at våre blonde og blåøyde barn er vakre når vi har vært i utlandet, mens i Norge har vi ikke fått slike kommentarer. 

En venninne av meg har et adoptert barn fra Etiopia, og et biologisk barn som er ganske tett i alder. Også hun opplevde at folk kommenterte det adopterte barnet mye oftere enn det andre barnet. 
Jeg synes også det er en uting å kommenterte at barn er vakre. Man kan si de er søte (men ikke kommentert kun ett barn), men vakre eller pene synes jeg blir litt rart. 

Anonymkode: 45443...198

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

barn som er miks av to kan ofte få et slående utseende. Isabel Christensen er og halvt indisk.

Hvem er det?

Anonymkode: ccd56...a76

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er det?

Jeg mente Helena Christensen

Helena Christensen Wallpapers - Wallpaper Cave

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg mente Helena Christensen

Helena Christensen Wallpapers - Wallpaper Cave

Åh. Men hun er halvt peruansk, ikke halvt indisk. Uansett veldig vakker 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

hvor gammel er datteren din? og hvor gammel er datteren til samboeren? ja alle får samme skryt opp til en viss alder etter min erfaring. Alle skal fortelle hvor søt og pen barnet her, ikke noe nytt det.

Anonymkode: c636e...780

Hun er 3 år. Jeg ser selvfølgelig at hun er pen selv. Ifølge samboer (jeg har spurt) fikk han få slike kommentarer på den andre datteren. Jeg synes det er litt vondt å være vitne til.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...