Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha dle på Temu for første gang. Har egentlig hatt sterke fordommer mot Temu som så mange andre, men barene jeg ser etter er kun å oppdrive via Temu eller fra USA med dyr toll. Så da ble det altså Temu det ender opp med. Ene tingen er en bursdagsgave som skal være i slutten august. Om jeg bestiller nå, vil den komme frem til det?

Ellers noe jeg bør være obs på ved Temu handel? Kan jeg oppleve at varen aldri kommer? Er str tilpasset europeere eller bør jeg bestille større enn jeg pleier? Hvordan er kundeservicen ved evt reklamasjon? Forventer ingen god kvalitet og tror det jeg skal bestille via Temu gjør nytten. Noe av det er diverse utstyr til smågnagerne våre og plagget er til meg selv. Er ikke redd for kjemikaliene i plaggene det konspireres rundt. Er mer bekymret for barnearbeid eller annen slavearbeid. Men det blir nok bare med denne ene bestillingen.

Når dette er sagt ønsker jeg ikke at dette skal bli nok en skrekk&advarsel tråd om hvor farlige produktene fra Temu kan være. Jeg ønsker bare fornuftige råd rundt denne ene handelen jeg allerede har bestemt meg for å fullføre.

Anonymkode: 474a0...5bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Les anmeldelser og velg et produkt som faktisk HAR anmeldelser. Se nøye på bildene, les all tekst så du ikke blir lurt.

Anonymkode: d1a9e...922

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig å gi fornuftige råd om ert så ufornuftig valg. Det eneste fornuftige rådet er å la være å handle der. Uansett hvilke forbehold du tar, kan du bli lurt. Og at produksjonen skjer uetisk er det ingen tvil om. 

Anonymkode: 35567...9f4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal ha dle på Temu for første gang. Har egentlig hatt sterke fordommer mot Temu som så mange andre, men barene jeg ser etter er kun å oppdrive via Temu eller fra USA med dyr toll. Så da ble det altså Temu det ender opp med. Ene tingen er en bursdagsgave som skal være i slutten august. Om jeg bestiller nå, vil den komme frem til det?

Ellers noe jeg bør være obs på ved Temu handel? Kan jeg oppleve at varen aldri kommer? Er str tilpasset europeere eller bør jeg bestille større enn jeg pleier? Hvordan er kundeservicen ved evt reklamasjon? Forventer ingen god kvalitet og tror det jeg skal bestille via Temu gjør nytten. Noe av det er diverse utstyr til smågnagerne våre og plagget er til meg selv. Er ikke redd for kjemikaliene i plaggene det konspireres rundt. Er mer bekymret for barnearbeid eller annen slavearbeid. Men det blir nok bare med denne ene bestillingen.

Når dette er sagt ønsker jeg ikke at dette skal bli nok en skrekk&advarsel tråd om hvor farlige produktene fra Temu kan være. Jeg ønsker bare fornuftige råd rundt denne ene handelen jeg allerede har bestemt meg for å fullføre.

Jeg har handlet endel på Temu (tipper 20-30 ganger). Korte svar på noen av spørsmålene dine:

Har alltid fått pakkene mine. I starten når jeg begynte å bestille så tok det overraskende kort tid før pakken kom (typ ca 1 uke,og jeg bor i Finnmark 🤭) I senere tid har det tatt endel lengre tid, tipper i snitt 2-3 uker. Det er sporing på alle pakkene så man kan følge med underveis.

Har reklamert 2 ganger som jeg husker (en knekt øredobb og et klesplagg som tydelig var sydd helt skjevt sammen) Sendte bare inn bilder og fikk refundert beløpet med en gang, måtte ikke returnere varene. 

Ang størrelser så er det ofte en størrelsetabell man kan se hvor store plaggene er i de forskjellige str. Bruk den, eller les i kommentarfeltet om noen har kommentert om plagget er stort/lite. 

Lykke til 🙂 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noe av det er diverse utstyr til smågnagerne våre

Er ikke redd for kjemikaliene i plaggene det konspireres rundt.

Er du ikke redd for hva smågnagerne skal få i seg?

Anonymkode: d6ca2...c97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke mulig å gi fornuftige råd om ert så ufornuftig valg. Det eneste fornuftige rådet er å la være å handle der. Uansett hvilke forbehold du tar, kan du bli lurt. Og at produksjonen skjer uetisk er det ingen tvil om. 

Så ALT fra alle som selger gjennom Temu er uetisk produksjon? Hva med når H&M ble tatt for å benytte seg av produsenter/fabrikker som drev med barnearbeid? Eller hva med de skadelige stoffene som er funnet i varer som ble solgt hos Kremmerhuset, Elkjøp, Princess og Felleskjøpet? Tror du virkelig at norske bedrifter alltid er så mye bedre? 

Anonymkode: 0ad18...7f1

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

I verste fall kan det ta en mnd før du får varene. Men jeg har aldri blitt lurt. Små varer for 14 kr feks gidder jeg uansett ikke å klage på. Blir litt som å kjøpe en liten duppeditt fra TGR til 10 kr, så for å levere den tilbake om den ikke er helt i orden. Sjelden folk gidder det. Så det er vel det verste som kan skje deg. Om du kjøper noe som ser ut som noe stort, men som visser seg å være miniatyr, så er det fordi du ikke har lest nøye nok. For du får masse informasjon om varene på TEMU. 

Skrevet

Har kjøpt mye klær og har blitt fornøyd med alt. Betal gjennom Klarna, då er du sikker.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så ALT fra alle som selger gjennom Temu er uetisk produksjon? Hva med når H&M ble tatt for å benytte seg av produsenter/fabrikker som drev med barnearbeid? Eller hva med de skadelige stoffene som er funnet i varer som ble solgt hos Kremmerhuset, Elkjøp, Princess og Felleskjøpet? Tror du virkelig at norske bedrifter alltid er så mye bedre? 

Forskjellene er at det i norske butikker er ganske mye kontrollfaktorer, mens når man handler direkte fra produsent (via Temu) så er det INGEN kontrollfunksjoner… 

Risikoen for at det går galt er mye større fra Temu.den er ikke lik null via norske forhandlere, men den er KRAFTIG redusert. 

Å argumentere for å handle via Temu fordi det kaan være gærent i norske butikker også, er som å brenne opp huset ditt frivillig fordi du tross alt kan rammes av en brann pga en ulykke… helt idiotisk. 

Anonymkode: 64e93...d0f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med TEMU. Er plus size og finner klær der som faktisk passer! I tillegg har jeg kjøpt aktivitetsbøker til ungene, dykke-leker, knotter til å ha på møbelben, osv. Ser flere butikker selge akkurat samme varer som TEMU, f.eks. Thansen. 

Anonymkode: d7e8a...7c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forskjellen er at de blir tatt for barnearbeid og varene med farlige stoffer blir trukket tilbake. De ønsker ikke dårlig publisitet, så de gjør så godt de kan. 

Anonymkode: c1eab...436

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Forskjellen er at de blir tatt for barnearbeid og varene med farlige stoffer blir trukket tilbake. De ønsker ikke dårlig publisitet, så de gjør så godt de kan. 

Anonymkode: c1eab...436

De er bare lei seg for at de blir tatt. Så klart skader det ryktet til butikken, og de taper penger. Hadde det ikke blitt oppdaget ville de fortsatt i samme spor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du leste ikke HI?

Anonymkode: 8b72f...19e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...