AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Jeg var på besøk hos henne i fjor sommer, og i løpet av det besøket så sa jeg noe avvisende om New Age, og noe om at Teal Swan var en narsissist og helt forferdelig, ved to forskjellige anledninger. Et par måneder senere når jeg snakket med henne på telefon, fortalte hun at en video av Teal Swan hadde dukket opp på hennes youtube, at hun hadde sett på den, blitt interessert, og kjøpt et kurs av henne som hun skulle gjøre. Jeg ble sjokkert og faktisk litt fornærmet. Hvis jeg sier at noen er en narsissist så har jeg dekning for det, det er ikke noe jeg bare slenger ut. Jeg oppdaget Teal Swan for over ti år siden, og følte etter en stund at noe var galt med henne. En venninne hadde vist meg en blogg som eksen hennes hadde skrevet om henne, og sagt at det han skrev var noe hun kjente igjen fra narsissister i livet sitt (faren hennes og eksen, samt en tidligere eks som prøvde å drepe henne). Jeg leste i bloggen, men kunne ikke si selv om det var eksen eller Teal som var "gal", og la det på hylla mens jeg fortsatte å se på videoer av henne. Så begynte jeg altså å føle at noe var "off" med henne, leste i bloggen igjen, og siden da har jeg fulgt med på alt som har kommet ut om henne, fra eks venner og kjærester som har snakket ut om en veldig manipulerende og selvsentrert kvinne, til podcast, TV-serie, blogginnlegg og videoer som viser hvordan hun plagierer andres arbeid osv. Med TV-serien The Deep End kunne man se hva som har blitt fortalt om henne i minst ti år, man kunne se med egne øyne hvordan hun manipulerte og satte folk opp mot hverandre, på en måte som ikke går an å dikte opp. Men min venninne da, har kun sett på videoer der Teal selv forklarer hvorfor hun er så kontroversiell, hvordan folk misliker henne og stikker henne i ryggen osv. Altså BARE videoer av henne og ingen kritikere, hun bare blokkerte det ut. Ja....uansett...jeg har nå ikke hørt fra henne på nesten ett år, og mistenker at hun unngår å ringe meg pga det jeg sa om Teal Swan. Vi pleier å snakke med noen måneders mellomrom, men ikke så lenge som dette. Og om hun ikke unngår meg på grunn av det, så føler jeg uansett at jeg ble litt i overkant opprørt over at hun var blitt hekta på Teal Swan.... Hvorfor tar jeg det så personlig? En ting er at jeg mener at Teal er farlig for folk, men jeg syns jeg overreagerte uansett. Hvordan hadde du reagert? Er det unormalt å bli opprørt over noe sånt? Jeg har en annen bekjent som jobber gratis for Art of Living mens grunnleggeren Sri Sri Ravi Shanker håver inn penger på beste sektleder-vis, men der unngår jeg helt å snakke om det. Jeg vet rett og slett ikke nok om det heller, selv om det ser ut som vi har enda en narsissist her. Men jeg skjønner ikke helt forskjellen.... Anonymkode: 59cd6...4d5 1
Motelvibes Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Du kan ikke styre og kontrollere andre og deres oppfatning av verden må du respektere at ikke alltid er lik din egen. Uansett om du har rett eller ikke. Du har lov til å ha dine meninger, men det har hun også. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli Skjønner ikke at du gidder å bry deg om det. Anonymkode: ebc82...6a0 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august Motelvibes skrev (På 11.7.2025 den 22.58): Du kan ikke styre og kontrollere andre og deres oppfatning av verden må du respektere at ikke alltid er lik din egen. Uansett om du har rett eller ikke. Du har lov til å ha dine meninger, men det har hun også. Det er bare at det er ikke meninger, det er fakta som hun velger å totalt ignorere. Jeg takler det dårlig når folk luller seg inn i fantasier uten å ville se på realitetene. TS Anonymkode: 59cd6...4d5
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Skrevet 12. august Jeg hadde unngått deg selv, jeg, for ikke å bli belært om «fakta» og folk du ikke kjenners påståtte diagnoser. Anonymkode: df8da...7e5 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde unngått deg selv, jeg, for ikke å bli belært om «fakta» og folk du ikke kjenners påståtte diagnoser. Anonymkode: df8da...7e5 Helt enig i dette. Måten du ordlegger deg TS, er fullstendig saboterende for relasjoner. Anonymkode: 4c8d2...acf 1 6
AnonymBruker Skrevet 12. august #7 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde unngått deg selv, jeg, for ikke å bli belært om «fakta» og folk du ikke kjenners påståtte diagnoser. Anonymkode: df8da...7e5 Men har du sett The Deep End da? TS Anonymkode: 59cd6...4d5
Honey Dew Skrevet 12. august #8 Skrevet 12. august Hun har jo lov til å lytte til de menneskene og kjøpe de kursene hun ønsker. Slutt å manipulere henne. 7
AnonymBruker Skrevet 12. august #9 Skrevet 12. august Du virker jo hekta på Teal Swan selv?? Anonymkode: ad242...5e3 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virker jo hekta på Teal Swan selv?? Anonymkode: ad242...5e3 Var en lignende tråd for litt siden. Anonymkode: f175f...bed 3
AnonymBruker Skrevet 12. august #11 Skrevet 12. august Teal swan er en sektleder 😄 Helt seriøst da. Det beste man kan gjøre er å finne et nøytralt "sted" der man kan eksistere sammen. Ikke snakk om de tingene. Bare hold samtalene lett og ikke diskuter. Dersom du vil at dere skal ha et forhold videre da. Dersom det ikke går, eller dersom du ikke vil så må du gå videre. Du kan ikke endre henne. Anonymkode: 1123b...c94 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #12 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men har du sett The Deep End da? TS Anonymkode: 59cd6...4d5 Jeg aner ikke hva det er snakk om i det hele tatt. Men venner (og familie) som prøver å kontrollere meg, uavhengig av grunn, blir selvfølgelig faset ut av livet mitt. Det er nå en gang slik at mitt liv er for meg å leve, og mine feil mine å begå. Så OM du har rett ang dette mennesket, har du fortsatt ikke lov til å bestemme på vegne av din venn. Anonymkode: 981a4...1e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #13 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var en lignende tråd for litt siden. Anonymkode: f175f...bed Jeg har kun startet denne tråden om dette. TS Anonymkode: 59cd6...4d5
AnonymBruker Skrevet 12. august #14 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men har du sett The Deep End da? TS Anonymkode: 59cd6...4d5 Jeg er ikke den du siterer, men ja. Det vi snakker om er din holdning, arroganse og fremtoning likevel. Du kan helt fint argumentere for dine meninger uten å fremstå såpass "ulikans" som vi sier på min dialekt - hard to like, for å si det slik. Anonymkode: 4c8d2...acf 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #15 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg aner ikke hva det er snakk om i det hele tatt. Men venner (og familie) som prøver å kontrollere meg, uavhengig av grunn, blir selvfølgelig faset ut av livet mitt. Det er nå en gang slik at mitt liv er for meg å leve, og mine feil mine å begå. Så OM du har rett ang dette mennesket, har du fortsatt ikke lov til å bestemme på vegne av din venn. Anonymkode: 981a4...1e2 Jeg har ikke tenkt å bestemme over henne, hun må jo gjøre akkurat hva hun vil. Og når du ikke aner hva jeg snakker om, så skjønner du jo ikke min reaksjon i det hele tatt. Sitat Teal Swan: "I actually interestingly enough lost my first client to suicide this last year. And this was a woman who was absolutely miserable, I am talking every moment of her life was a nightmare. And so we had that very serious sit-down talk where we had to say, all right we're either committing or not committing to life, because every time I gave her a suggestion she'd stop in two days doing the suggestion. So then we have to ask the question do we really want this to work. And what's interesting is when she asked herself that question, the answer was no, I'm done. So there's nothing that any healer could ever do for that type of vibration." Denne personen som hun snakker om, Leslie Wangsgaard, gikk bare og tok livet av seg etter denne samtalen. Teal kontaktet ingen som kunne hjelpe henne. Hennes død er med i denne avhandlingen som omhandler saker der selvmord har, eller kan ha skjedd, som resultat av påvirkning/press. Hun skriver også at fire andre selvmordssaker har blitt knyttet til hennes undervisning på en eller annen måte: https://mavmatrix.uta.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1010&context=honors_spring2022 Anonymkode: 59cd6...4d5
AnonymBruker Skrevet 12. august #16 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 22.50): Jeg var på besøk hos henne i fjor sommer, og i løpet av det besøket så sa jeg noe avvisende om New Age, og noe om at Teal Swan var en narsissist og helt forferdelig, ved to forskjellige anledninger. Et par måneder senere når jeg snakket med henne på telefon, fortalte hun at en video av Teal Swan hadde dukket opp på hennes youtube, at hun hadde sett på den, blitt interessert, og kjøpt et kurs av henne som hun skulle gjøre. Jeg ble sjokkert og faktisk litt fornærmet. Hvis jeg sier at noen er en narsissist så har jeg dekning for det, det er ikke noe jeg bare slenger ut. Jeg oppdaget Teal Swan for over ti år siden, og følte etter en stund at noe var galt med henne. En venninne hadde vist meg en blogg som eksen hennes hadde skrevet om henne, og sagt at det han skrev var noe hun kjente igjen fra narsissister i livet sitt (faren hennes og eksen, samt en tidligere eks som prøvde å drepe henne). Jeg leste i bloggen, men kunne ikke si selv om det var eksen eller Teal som var "gal", og la det på hylla mens jeg fortsatte å se på videoer av henne. Så begynte jeg altså å føle at noe var "off" med henne, leste i bloggen igjen, og siden da har jeg fulgt med på alt som har kommet ut om henne, fra eks venner og kjærester som har snakket ut om en veldig manipulerende og selvsentrert kvinne, til podcast, TV-serie, blogginnlegg og videoer som viser hvordan hun plagierer andres arbeid osv. Med TV-serien The Deep End kunne man se hva som har blitt fortalt om henne i minst ti år, man kunne se med egne øyne hvordan hun manipulerte og satte folk opp mot hverandre, på en måte som ikke går an å dikte opp. Men min venninne da, har kun sett på videoer der Teal selv forklarer hvorfor hun er så kontroversiell, hvordan folk misliker henne og stikker henne i ryggen osv. Altså BARE videoer av henne og ingen kritikere, hun bare blokkerte det ut. Ja....uansett...jeg har nå ikke hørt fra henne på nesten ett år, og mistenker at hun unngår å ringe meg pga det jeg sa om Teal Swan. Vi pleier å snakke med noen måneders mellomrom, men ikke så lenge som dette. Og om hun ikke unngår meg på grunn av det, så føler jeg uansett at jeg ble litt i overkant opprørt over at hun var blitt hekta på Teal Swan.... Hvorfor tar jeg det så personlig? En ting er at jeg mener at Teal er farlig for folk, men jeg syns jeg overreagerte uansett. Hvordan hadde du reagert? Er det unormalt å bli opprørt over noe sånt? Jeg har en annen bekjent som jobber gratis for Art of Living mens grunnleggeren Sri Sri Ravi Shanker håver inn penger på beste sektleder-vis, men der unngår jeg helt å snakke om det. Jeg vet rett og slett ikke nok om det heller, selv om det ser ut som vi har enda en narsissist her. Men jeg skjønner ikke helt forskjellen.... Anonymkode: 59cd6...4d5 Jeg tror du legger alt for mye inn å demonisere en person ( Swan ) i så sterk grad at du ikke greier å være veninner med en perosn som synes hun er kul. Det er veldig veldig rigid og merkelig, synes jeg. Anonymkode: b6130...5c7 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #17 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror du legger alt for mye inn å demonisere en person ( Swan ) i så sterk grad at du ikke greier å være veninner med en perosn som synes hun er kul. Det er veldig veldig rigid og merkelig, synes jeg. Anonymkode: b6130...5c7 Les innlegget mitt over. TS Anonymkode: 59cd6...4d5
AnonymBruker Skrevet 12. august #18 Skrevet 12. august Begge de to venninnene du beskriver hadde det vært fullstendig uaktuelt for meg å være venn med. Det handler om å ha en felles grunnmur basert på rasjonalitet og vitenskap. Andre kan selvfølgelig få tro på og følge akkurat hva de vil - men jeg får velge hvem jeg vil være venn med. Det høres ut som dere ikke passer sammen. Anonymkode: 57411...0f7
AnonymBruker Skrevet 12. august #19 Skrevet 12. august Oh my god, Teal Swan har kommet opp på min feed flere ganger og jeg har tenkt det er noe rart og har blokkert henne fordi jeg følte sjangsen hun er en narsissit er høy og jeg orker ikke dette. Det er trist å miste noen til teite greier, men vet ikke helt hva du skal gjøre. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tror du legger alt for mye inn å demonisere en person ( Swan ) i så sterk grad at du ikke greier å være veninner med en perosn som synes hun er kul. Det er veldig veldig rigid og merkelig, synes jeg. Anonymkode: b6130...5c7 Sånn opplegg er usunnt, de opptrer som kult ledere, jeg skal tenke for deg, betal meg. Anonymkode: 58e37...b68 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #20 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har ikke tenkt å bestemme over henne, hun må jo gjøre akkurat hva hun vil. Og når du ikke aner hva jeg snakker om, så skjønner du jo ikke min reaksjon i det hele tatt. Sitat Teal Swan: "I actually interestingly enough lost my first client to suicide this last year. And this was a woman who was absolutely miserable, I am talking every moment of her life was a nightmare. And so we had that very serious sit-down talk where we had to say, all right we're either committing or not committing to life, because every time I gave her a suggestion she'd stop in two days doing the suggestion. So then we have to ask the question do we really want this to work. And what's interesting is when she asked herself that question, the answer was no, I'm done. So there's nothing that any healer could ever do for that type of vibration." Denne personen som hun snakker om, Leslie Wangsgaard, gikk bare og tok livet av seg etter denne samtalen. Teal kontaktet ingen som kunne hjelpe henne. Hennes død er med i denne avhandlingen som omhandler saker der selvmord har, eller kan ha skjedd, som resultat av påvirkning/press. Hun skriver også at fire andre selvmordssaker har blitt knyttet til hennes undervisning på en eller annen måte: https://mavmatrix.uta.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1010&context=honors_spring2022 Anonymkode: 59cd6...4d5 😱😵 Hun fikk noen til å drepe seg, sånn skal du aldri si til noen som sliter!! Det burde hun fått fengselsstraff for. Skjønner du bekymrer deg for veninna/ene. Anonymkode: 58e37...b68 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå