Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har begynt hos psykolog. Jeg er veldig fornøyd og synes kjemien stemmer godt. Men ble plutselig usikker på det kan hende at psykologen ikke synes kjemien stemmer ? Eller er det ofte slik at kjemien stemmer dersom man føler det selv? Synes det er flaut å gå til psykolog å utlevere meg hvis psykologen tenker at det er dårlig kjemi. 

Anonymkode: d93e4...910

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Jeg har begynt hos psykolog. Jeg er veldig fornøyd og synes kjemien stemmer godt. Men ble plutselig usikker på det kan hende at psykologen ikke synes kjemien stemmer ? Eller er det ofte slik at kjemien stemmer dersom man føler det selv? Synes det er flaut å gå til psykolog å utlevere meg hvis psykologen tenker at det er dårlig kjemi. 

Anonymkode: d93e4...910

Dette overtenker du noe voldsomt. 

Anonymkode: d437a...13f

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjemien ikke stemmer fra psykologens sin side, så vil du bli avsluttet og sendt videre. 

Anonymkode: ba3af...209

• Liker 1
Skrevet

Hvis du føker at det er god kjemi, tyder det på at du har en god og profesjonell psykolog du helt trygt kan utlevere deg til. Hva psykologen måtte ha av personlige tanker rundt det er uviktig. 

Jeg har hatt en psykolog jeg hadde knallkjemi med (noe han også påpekte) og en jeg har et normalt godt og profesjonelt forhold til. Den forskjellen hadde minimal betydning for utbyttet av timene. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva psykologen tenker om kjemien deres er ikke så nøye. For det viktigste er at DU har det bra. En psykolog er som et verktøy, som du kan benytte deg av for at du skal få det bedre. Han eller hun blir betalt, for å hjelpe deg. 

Med mindre du sliter med å forstå sosiale settinger, så tipper jeg kjemien er noenlunde gjensidig. Om ikke 50/50, så iallefall nok til at dere kan få en fin relasjon tenker jeg.

Anonymkode: 76813...1b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Psykologen driter i om han har kjemi med deg, han er der for å gjøre en jobb. Den gjør han helt uavhengig av om han føler kjemi med pasienten eller ikke, det er en profesjonell relasjon, ikke ett vennskap. 

Anonymkode: 240ab...f85

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Psykologen driter i om han har kjemi med deg, han er der for å gjøre en jobb. Den gjør han helt uavhengig av om han føler kjemi med pasienten eller ikke, det er en profesjonell relasjon, ikke ett vennskap. 

Dette!

Anonymkode: 9c8ba...616

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Psykologer bruker andre ord enn kjemi, men de aller fleste er nok veldig opptatt av allianse.  En god allianse gir ofte bedre resultat. 

Men det er riktig at det viktigere er hvorvidt pasienten opplever det er god allianse. Psykologer kan tro alliansen er bedre enn pasienten opplever den som

Anonymkode: f96e7...08d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en psykolog som sa "nå må vi kjenne på den kjærligheten som er mellom oss i dette rommet". Da måtte jeg si sorry, for meg er dette en samarbeidsrelasjon. Ble litt for mye, gitt. 

Anonymkode: 9e67c...605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...