AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Hei! Har plutselig fått mange blåmerker uten at jeg kan huske å ha slått meg. Flest på lårene, men har også på legger, rygg og overarmene. Hva kan det komme av? Kan ikke huske å ha fått så lett merker tidligere. Anonymkode: e0f4b...350
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Det kan komme av alt fra vitaminmangler til andre ting. Ta en tur til legen for å ta noen prøver Anonymkode: 023af...076
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli Her viste seg for lavt jern og b12 Anonymkode: 15fd6...796
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Jeg har ofte lavt med jern og B12, og jeg får veldig lett blåmerker. Dette gjelder spesielt beina. Som regel er det fordi jeg har lent meg inntil noe, hatt beinet inntil en bordkant, kommet borti noen (selv om jeg gjerne ikke husker det, trenger ikke være noe hardt eller vondt) sovet med knærne samme osv, men det er ikke alle jeg kan forklare. Jeg tenker du fint kan ta en tur til legen for en sjekk, tenker det også er viktig når du får blåmerker på ryggen. Anonymkode: cdfb1...37c
AnonymBruker Skrevet 12. juli #5 Skrevet 12. juli Jeg har alltid blåmerker og aner aldri hvorfor. Anonymkode: 7a0fa...93a
AnonymBruker Skrevet 12. juli #6 Skrevet 12. juli Kan være lipødem/lymfødem, men da vil det være smerter og tyngdefølelse. Start med det første først og ta blodprøver. Anonymkode: f446f...dea
AnonymBruker Skrevet 12. juli #7 Skrevet 12. juli Kan også være arvelig bindevevssykdom. F.eks. Ehlers-Danlos syndrom. Anonymkode: 4cf9f...135
AnonymBruker Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli Ville tatt en tur til fastlegen. Slik flere andre nevner virker vil f.eks jernmangel eller b-12 mangel virke inn på blodet. Enkelte medisiner kan og tynne blodet. Anonymkode: cf884...78c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå