Michael Scofield Skrevet fredag kl 19:33 #1 Skrevet fredag kl 19:33 (endret) Sitter alene i kveld igjen. Barna (Jente 4 og Jente 7) og samboer (kvinne 30) har lagt seg før kl 20:00. Jeg (mann 38) får mye alenetid på kveldene fordi mor liker å legge seg tidlig. Greit nok at hun trenger mer søvn, og det er sunt å sove. Men ofte sier hun ikke godnatt engang, jeg bare driver og rydder, tar meg en dusj og oppdager at det er helt stille i huset. Litt som når hun reiser ut av huset. Sier som regel "hadet" og går. Hadeklem/kyss må jeg evt løpe etter for å få,og det gidder jeg ikke. Noen ganger bare forsvinner hun. Tilogmed datteren vår har kommentert at mamma sa ikke hadet, eller fikk ikke klem av mamma osv. Vi kysser av og til hvis jeg tar initiativ. Vi klemmer av og til hvis jeg tar initiativ. Da får jeg inntrykk av at hun bare gjør det så hun kan fortsette med det hun egentlig skulle. Det blir ikke helt det samme når jeg må be om det. Vi kan også sitte tett i sofaen hvis jeg klenger meg på. Hun leer ikke en finger. Så det gidder jeg heller ikke mer 💔 Prøvde å hinte litt ved å kjøpe fin nattkjole i gave 💘, men den havnet i en skuff. Hun legger seg som sagt tidlig, i en stor T-skjorte og med ryggen til. Blir lite kos av sånt. Trenger ikke være sex hver gang, men litt interesse hadde jo vært hyggelig. Føler jeg er den eneste av oss som er i et forhold! Samtidig ser det ikke ut som hun har tenkt seg noe sted, og det har vært sånn lenge, men var mere kos før til jeg gikk lei av å være den eneste som gjør noe. Har prøvd å massere henne, men hun sier som regel nei takk om hun ikke har vondt i ryggen. Hun masserer meg motvillig om jeg spør så det er det slutt på. Ellers så fungerer forholdet fint med at vi begge gjør husarbeid, jeg fikser bilene våre og vi holder på begge to til alt husarbeid er gjort for dagen. Det praktiske fungerer fint og vi krangler så og si aldri. Vi er ganske ryddige begge to,og har litt ambisjoner, utdannelse og dyrt hus. Billige biler siden jeg fikser dem om det er noe. Hun er snill og også litt sånn som gir en klem eller masserer meg hvis jeg spør selv om hun ikke har lyst, så å be henne ta mer initiativ er ikke noe jeg egentlig vil fordi det blir bare feil når hun egentlig ikke vil. Jeg vil heller vite hvorfor hun ikke gidder. Hun sier hun ikke er så romantisk av seg, men nå har vi hatt sex to ganger på ett år, og jeg tror ikke jeg kan huske at hun har kysset meg uten at jeg kysset henne først. Andre par vi kjenner leier, blir like overrasket (og litt misunnelig) hver gang jeg ser det. Hun sier også at hun blir litt mettet av å ha barna så mye, men vi er like mye med barna. Hva gjør at du får lyst til å ta initiativ til kyss, kos eller bare sette deg inntil kjæresten og se en film? Endret fredag kl 19:35 av Michael Scofield
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:40 #2 Skrevet fredag kl 19:40 Hvem tar ansvaret for alt det praktiske hjemme? Må hun be deg om å gjøre ting, eller ser du det selv, og får det gjort? Hvem tar ansvaret for oppfølging av barna, dvs avtaler med skolen, fritidsaktiviteter, legetimer, sykdom? Hvem løper barna til om de trenger noe? Hvem må ut for å kjøpe nye klær? Hvem tar ansvar for pakking og planlegging av ferier? Anonymkode: a140b...1b3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:48 #3 Skrevet fredag kl 19:48 Høres ut som et hyggelig, velfungerende kollektiv, ikke noe mer.. Anonymkode: a4a86...3e0 1
svartkatt Skrevet fredag kl 19:48 #4 Skrevet fredag kl 19:48 For ei kjedelig kone.. Eksen min syntes det var rart når jeg ønsket han velkommen hjem etter jobb. Ikke at jeg sa velkommen, men ga ham en klem eller et kyss. Eller at jeg strøk han i nakken eller noe om jeg gikk forbi. At hu ikke viser eller sier så mye betyr nødvendigvis ikke noe negativt, men dere snakker ikke samme språk..
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:02 #5 Skrevet fredag kl 20:02 For å svare på spørsmålet i overskriften: Jeg må føle meg trygg, at jeg blir respektert, at jeg blir sett, lyttet til og verdsatt. Anonymkode: c3e79...491 1
a l'orange Skrevet fredag kl 20:13 #6 Skrevet fredag kl 20:13 Leste nettopp tråden om mannlig partner med ADHD, og da tenkte jeg på en som bare gikk, uten å si fra. Må liksom ha på GPS-tracker, for å finne ut hvor fyren blir av. Så leser jeg denne, og fordi det er en kvinne det gjelder, tenker man at da har hun ingen følelser, eller man lurer på hva skal til for en (kvinne) tar initiativ. Kanskje det er sånn hun fungerer? Jeg kom forresten på en hendelse fra barndommen, med en venninne som var på overnatting. Vi spiste brødskiver på rommet. Midt i skiva, sa hun plutselig; Nå må jeg sove. Så hun la bare fra seg den halve skiven og la seg og sovnet momentant. For meg var dette så oppsiktsvekkende at jeg husker det årevis etter. Selv om jenta var nokså spesiell, så var den hendelsen i særklasse. Jeg tror du må innstille deg på at denne dama er sånn, mulig hun kunne hatt nytte av utredning for ADHD eller autisme, ikke minst fordi dere har barn og det kan både være arvelig og krevende i seg selv.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:15 #7 Skrevet fredag kl 20:15 Eksen min lurte på hvorfor jeg sluttet med alt sånt. Fordi jeg ble moren hans. Fordi han aldri gjorde noe som helst hjemme. Aldri. Fordi han var hjemmeværende og som ovenfor, ikke gjorde noe. Klaget på at jeg ikke gjorde nok og aldri var hjemme (jeg jobbet 100%). Derfor. Vet ingen ting om deres dynamikk. Men spol litt tilbake..... Hva har hun spurt om flere ganger som ikke har endret seg? Anonymkode: 0ae71...d34 1 1 2
SPOCA Skrevet fredag kl 20:16 #8 Skrevet fredag kl 20:16 Dette høres ikke kjekt ut, og det høres jo ut som du gjør din del av både husarbeid og det som er. Jeg tenker kanskje at her må det en skikkelig prat til. Snakk ordentlig med henne. Har dere prøvd parterapi?
a l'orange Skrevet fredag kl 20:17 #9 Skrevet fredag kl 20:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ingen ting om deres dynamikk. Men spol litt tilbake..... Hva har hun spurt om flere ganger som ikke har endret seg? Anonymkode: 0ae71...d34 Hvem var det som ikke fulgte med, sa du? Han sier jo at datteren også kommenterer mors væremåte; Michael Scofield skrev (42 minutter siden): Noen ganger bare forsvinner hun. Tilogmed datteren vår har kommentert at mamma sa ikke hadet, eller fikk ikke klem av mamma osv.
Michael Scofield Skrevet fredag kl 20:21 Forfatter #10 Skrevet fredag kl 20:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem tar ansvaret for alt det praktiske hjemme? Må hun be deg om å gjøre ting, eller ser du det selv, og får det gjort? Hvem tar ansvaret for oppfølging av barna, dvs avtaler med skolen, fritidsaktiviteter, legetimer, sykdom? Hvem løper barna til om de trenger noe? Hvem må ut for å kjøpe nye klær? Hvem tar ansvar for pakking og planlegging av ferier? Anonymkode: a140b...1b3 Ingen av oss tar ansvar for alt det praktiske hjemme, vi deler på det. I hverdagen holder vi på begge to til alt er gjort om kvelden, én henger opp tøy f.eks. mens den andre legger barna. Hun liker å ha en vaskedag i uka og gjøre ting på sin måte, da tar jeg med barna ut. Jeg liker å skru bil og fikse ting, da tar hun med barna ut litt. Må hun be meg om å gjøre ting? Kanskje. Må jeg be henne om å gjøre ting? Kanskje det også. Vi er begge ganske ryddige. Hun vasker ofte opp men jeg rydder. Jeg leverer barna, hun henter. De løper til meg hvis de vil ha noe godt eller noe er ødelagt. De løper til henne for trøst. Hun liker å kjøpe barneklær og lage system i skuffer osv så hun tar ansvaret, men det er ofte de små som kjøper klærne sine selv. Ferier planlegger vi på kveldene med google flights og eurocamp.
Michael Scofield Skrevet fredag kl 20:24 Forfatter #11 Skrevet fredag kl 20:24 svartkatt skrev (35 minutter siden): For ei kjedelig kone.. Eksen min syntes det var rart når jeg ønsket han velkommen hjem etter jobb. Ikke at jeg sa velkommen, men ga ham en klem eller et kyss. Eller at jeg strøk han i nakken eller noe om jeg gikk forbi. At hu ikke viser eller sier så mye betyr nødvendigvis ikke noe negativt, men dere snakker ikke samme språk.. Det er liksom de små tingene der.. Jeg gjør sånt, men får lite tilbake.
Michael Scofield Skrevet fredag kl 20:30 Forfatter #12 Skrevet fredag kl 20:30 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Eksen min lurte på hvorfor jeg sluttet med alt sånt. Fordi jeg ble moren hans. Fordi han aldri gjorde noe som helst hjemme. Aldri. Fordi han var hjemmeværende og som ovenfor, ikke gjorde noe. Klaget på at jeg ikke gjorde nok og aldri var hjemme (jeg jobbet 100%). Derfor. Vet ingen ting om deres dynamikk. Men spol litt tilbake..... Hva har hun spurt om flere ganger som ikke har endret seg? Anonymkode: 0ae71...d34 Tror jeg gjør mitt, har litt lite ro egentlig. Har også vært mye husbygging og hage osv i tillegg til det vanlige i hverdagen, men vi er ferdige nå. Hva hun har spurt om flere ganger som ikke har endret seg? Vet ikke, men jeg har spurt flere ganger om hva hun ønsker seg i forholdet, for fremtiden, hva hun skulle ønske jeg gjør mer av eller mindre av osv. Kommer enten tullesvar eller så er hun fornøyd bare hun får sove mye.
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:40 #13 Skrevet fredag kl 20:40 Hun der hadde jeg sendt til legesjekk om det var jeg som bodde med henne. Hun hadde passet godt til X-en min, som syntes det var unødvendig å kose særlig i hverdagen, dessuten ble jeg bare kåt, og det gadd han ikke. Han var veldig aktiv første året seksuelt, deretter nesten aldri - og påsto at det var normalt. Jeg for min del tar initiativ relativt ofte om jeg er i et forhold. Det har dessverre vært tendenser til at saker jeg tar opp som overses, ikke blir besvart eller fulgt opp av den andre ikke blir ytret igjen fra min side. Uten at det går i glemmeboka. Det er noe rart med hvordan hun er avkoblet både deg og barna med hilsninger. Jeg hadde bedt kjærest for eksempel om å komme å si hade til meg med ungene, eller bedt om at den andre var med på kos og nærhet når jeg gikk og la meg. Så lenge jeg føler meg hørt vil jeg fortsette å ta initiativ. Anonymkode: 6a246...7c5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:36 #14 Skrevet fredag kl 21:36 Kjenner meg igjen… Ungene kommentere oppførselen. Bare kom og gikk som man ville, kunne bare legge seg osv. Ble bar verre og verre. Jeg hadde alt ansvaret hjemme, prøvde å være den «perfekte ektefelle» i tillegg til jobb, hus, hjem, trene, meg selv osv. Tok initiativ til nærhet og sex, men ja, føltes som motstand i alt. Vi endte med å skille oss av flere grunner, men det var slik det ble, og nå er han enda mer ute av bildet … Anonymkode: 000b2...ffa
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:41 #15 Skrevet fredag kl 21:41 a l'orange skrev (1 time siden): Hvem var det som ikke fulgte med, sa du? Han sier jo at datteren også kommenterer mors væremåte; Men barn kan bli farget av ett forelder. Ikke nødvendigvis i rette toner. Barna vet ikke alt og de kan på ingen måte forstå så mye heller i den alderen . Mitt barn var 6 år og forsvarte sin ubrukelige hjemmeværende far som (stakkars) måtte finne nytt bosted da jeg slo opp og solgte MITT hus som han aldri betalte for eller gjorde noe i. Jeg må reparere en relasjon som jeg aldri ødela men barnet er for ungt til å forstå den voksne sannheten. Anonymkode: 0ae71...d34 1
Natu Skrevet fredag kl 21:42 #16 Skrevet fredag kl 21:42 Michael Scofield skrev (2 timer siden): Sitter alene i kveld igjen. Barna (Jente 4 og Jente 7) og samboer (kvinne 30) har lagt seg før kl 20:00. Jeg (mann 38) får mye alenetid på kveldene fordi mor liker å legge seg tidlig. Greit nok at hun trenger mer søvn, og det er sunt å sove. Men ofte sier hun ikke godnatt engang, jeg bare driver og rydder, tar meg en dusj og oppdager at det er helt stille i huset. Litt som når hun reiser ut av huset. Sier som regel "hadet" og går. Hadeklem/kyss må jeg evt løpe etter for å få,og det gidder jeg ikke. Noen ganger bare forsvinner hun. Tilogmed datteren vår har kommentert at mamma sa ikke hadet, eller fikk ikke klem av mamma osv. Vi kysser av og til hvis jeg tar initiativ. Vi klemmer av og til hvis jeg tar initiativ. Da får jeg inntrykk av at hun bare gjør det så hun kan fortsette med det hun egentlig skulle. Det blir ikke helt det samme når jeg må be om det. Vi kan også sitte tett i sofaen hvis jeg klenger meg på. Hun leer ikke en finger. Så det gidder jeg heller ikke mer 💔 Prøvde å hinte litt ved å kjøpe fin nattkjole i gave 💘, men den havnet i en skuff. Hun legger seg som sagt tidlig, i en stor T-skjorte og med ryggen til. Blir lite kos av sånt. Trenger ikke være sex hver gang, men litt interesse hadde jo vært hyggelig. Føler jeg er den eneste av oss som er i et forhold! Samtidig ser det ikke ut som hun har tenkt seg noe sted, og det har vært sånn lenge, men var mere kos før til jeg gikk lei av å være den eneste som gjør noe. Har prøvd å massere henne, men hun sier som regel nei takk om hun ikke har vondt i ryggen. Hun masserer meg motvillig om jeg spør så det er det slutt på. Ellers så fungerer forholdet fint med at vi begge gjør husarbeid, jeg fikser bilene våre og vi holder på begge to til alt husarbeid er gjort for dagen. Det praktiske fungerer fint og vi krangler så og si aldri. Vi er ganske ryddige begge to,og har litt ambisjoner, utdannelse og dyrt hus. Billige biler siden jeg fikser dem om det er noe. Hun er snill og også litt sånn som gir en klem eller masserer meg hvis jeg spør selv om hun ikke har lyst, så å be henne ta mer initiativ er ikke noe jeg egentlig vil fordi det blir bare feil når hun egentlig ikke vil. Jeg vil heller vite hvorfor hun ikke gidder. Hun sier hun ikke er så romantisk av seg, men nå har vi hatt sex to ganger på ett år, og jeg tror ikke jeg kan huske at hun har kysset meg uten at jeg kysset henne først. Andre par vi kjenner leier, blir like overrasket (og litt misunnelig) hver gang jeg ser det. Hun sier også at hun blir litt mettet av å ha barna så mye, men vi er like mye med barna. Hva gjør at du får lyst til å ta initiativ til kyss, kos eller bare sette deg inntil kjæresten og se en film? Ta en helg uten barn!
Michael Scofield Skrevet i går, 05:18 Forfatter #17 Skrevet i går, 05:18 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjenner meg igjen… Ungene kommentere oppførselen. Bare kom og gikk som man ville, kunne bare legge seg osv. Ble bar verre og verre. Jeg hadde alt ansvaret hjemme, prøvde å være den «perfekte ektefelle» i tillegg til jobb, hus, hjem, trene, meg selv osv. Tok initiativ til nærhet og sex, men ja, føltes som motstand i alt. Vi endte med å skille oss av flere grunner, men det var slik det ble, og nå er han enda mer ute av bildet … Anonymkode: 000b2...ffa Er ikke så ille her. Er liksom ikke ille nok til at jeg går, det er bare.. ingenting. Tror hennes oppførsel hadde vært 100% helt lik om hun hadde hatt en au-pair i stedet for meg.
AnonymBruker Skrevet i går, 08:01 #18 Skrevet i går, 08:01 Michael Scofield skrev (2 timer siden): Er ikke så ille her. Er liksom ikke ille nok til at jeg går, det er bare.. ingenting. Tror hennes oppførsel hadde vært 100% helt lik om hun hadde hatt en au-pair i stedet for meg. Vil du være sammen med ingenting? Anonymkode: 43d4b...ece
a l'orange Skrevet i går, 09:30 #19 Skrevet i går, 09:30 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men barn kan bli farget av ett forelder. Ikke nødvendigvis i rette toner. Barna vet ikke alt og de kan på ingen måte forstå så mye heller i den alderen . Mitt barn var 6 år og forsvarte sin ubrukelige hjemmeværende far som (stakkars) måtte finne nytt bosted da jeg slo opp og solgte MITT hus som han aldri betalte for eller gjorde noe i. Jeg må reparere en relasjon som jeg aldri ødela men barnet er for ungt til å forstå den voksne sannheten. Anonymkode: 0ae71...d34 Datteren kommenterer at mor ikke sier hadet, og i stedet for å tro på barnet, så tror du automatisk at da har far fremmedgjort barnet? Du skaffer deg ikke verken sympati eller tillit herfra, med en slik navlebeskuende holdning. Michael Scofield skrev (13 timer siden): Hun sier også at hun blir litt mettet av å ha barna så mye, men vi er like mye med barna. Vi er noen få stykker som har sagt at dette burde utredes, ta kontakt med lege. Du har først og fremst et ansvar overfor dine barn og deres oppvekst, før du kan begynne å bekymre deg om deg og ditt romantiske liv.
AnonymBruker Skrevet i går, 11:54 #20 Skrevet i går, 11:54 Hvordan har du endt opp med denne partneren? Var det annerledes i starten? Noe er fryktelig feil her. Hun har en på si. Anonymkode: adc9f...b0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå