AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Hei, har leid Airbnb i to netter. Har betalt rengjøringsgebyr på 100 kr. Får melding fra vert ETTER bekreftet reservasjon, at vi må vaske ut selv. Aldri opplevd dette tidligere (vi har selvfølgelig tørket av benker, tatt av sengetøy, startet oppvaskmaskin og vaskemaskin etter avtale). men er dette vanlig praksis? Erfaringer? Anonymkode: 0cbe7...8dc
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Må legge til at det står ingen steder i annonsen at utvask ikke er inkludert. Ts Anonymkode: 0cbe7...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli Som vert på Airbnb selv så har jeg forstått det sånn at utvask alltid er inkludert, det vil si at gjestene ikke skal vaske. Men rengjøringsgebyr på 100,- var da veldig billig? Har erfart at enkelte utleiere kjører sine egne regler, noe som er veldig irriterende. Jeg ville nok spurt Airbnb direkte om dette. Anonymkode: 0823e...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Meld saken til Airbnb. nettopp på grunn av slike ting foretrekker jeg hotel… Anonymkode: 98394...4df 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli Sendte mail til Airbnb og her er svaret: «Basert på samtalen din med verten ser det ut til at de har til hensikt å formidle at du bør forlate utleiestedet i ren stand, på samme måte som du fant det. Dette antyder imidlertid at du må rengjøre det selv før avreise.» Står INGENTING i annonsetekst om dette! Og rengjøringsgebyr er som sagt betalt. Synes det er svært useriøst. TS Anonymkode: 0cbe7...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Kuttet ut Airbnb for mange år siden på grunn av alle de koko avgiftene deres. Anonymkode: 7139f...13d 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kuttet ut Airbnb for mange år siden på grunn av alle de koko avgiftene deres. Anonymkode: 7139f...13d Når alternativet er hotell til 12.000 kr og man får Airbnb til 3.500 kr er valget enkelt 😅 Anonymkode: 0cbe7...8dc 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli Det er jo et alternativ å gjøre som du pleier og håpe det blir få eller ingen reaksjoner på det. Altså tørke over benker, kaste søppel, passe på at oppvasken er tatt osv., men ikke faktisk vaske. Tror det er det jeg hadde gjort. Anonymkode: 611bf...286 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli De gangene det er av betydning for meg om det er inkl vask eller ikke, så pleier jeg å spørre før bestilling. Kun et rengjøringsgebyr på 100 kr hadde jeg ikke regnet som nok informasjon til å bestille.. Anonymkode: 0f36c...858
AnonymBruker Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli Det er vel normalt at en vasker etter seg etter å ha lånt et hjem. Det samme gjør en vel når en er på en hyttetur også. Anonymkode: 47f5f...be1 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sendte mail til Airbnb og her er svaret: «Basert på samtalen din med verten ser det ut til at de har til hensikt å formidle at du bør forlate utleiestedet i ren stand, på samme måte som du fant det. Dette antyder imidlertid at du må rengjøre det selv før avreise.» Står INGENTING i annonsetekst om dette! Og rengjøringsgebyr er som sagt betalt. Synes det er svært useriøst. TS Anonymkode: 0cbe7...8dc Så ikke vær vanskelig og vask etter deg,så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 47f5f...be1 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #12 Skrevet 12. juli Var vel en måte å få svart betaling på, rengjøringsgebyr på 100 i annonse, men så får dere beskjed om å vaske selv eller betale, kontant eller utenom airbnb. Var en tråd om dette for ikke lenge siden, ideen er vel at det er større sjanse for at noen bare driter i det og tar kostnaden når de først har bestilt. Anonymkode: feabe...508
AnonymBruker Skrevet 12. juli #13 Skrevet 12. juli Jeg vasker etter meg uansett om det er rengjøringsgebyr eller ikke. Eneste unntak er når det ikke er vaskeutstyr i leiligheten. Synes det er noe veldig ubehagelig ved å forlate noens hjem skittent. Men har du spurt selve utleieren om gebyret? Kan jo hende det bare er en glipp. Har leid mye på airbnb og opplever at folk flest er ordentlige. Anonymkode: ee917...63c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #14 Skrevet 12. juli Jeg har opplevd det samme. Betalte rengjøringsgebyr og verten krevde at vi vasket. Var på arrangement, så hotellene i byene var fulle, derav Airbnb. Vasket sånn halvhjertet. For meg når vi bestilte, var det også viktig at vi ikke måtte vaske siden vi skulle tidlig opp. Anonymkode: c97c9...e16 1
Egenskap Skrevet 12. juli #15 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kuttet ut Airbnb for mange år siden på grunn av alle de koko avgiftene deres. Anonymkode: 7139f...13d prioriter service fremfor profitt.
AnonymBruker Skrevet 12. juli #16 Skrevet 12. juli Jeg betaler gledelig at noen andre vasker for meg. Så det er viktig for meg at jeg har den muligheten. Hvis ikke så leier jeg ikke. Jeg gidder ikke å bruke ferien min på å vaske. Jeg hater å vaske. Anonymkode: 7f534...dfa
AnonymBruker Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli Etter å ha blitt satt i arbeid med lang liste av oppgaver og regler droppet jeg Airbnb. Prisen var heller ikke billig. Velger heller hotell eller leilighet leid ut gjennom booking.com Har ikke tid til utvask når jeg er på reise. Anonymkode: ff985...c0f
Pawn Hearts Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er vel normalt at en vasker etter seg etter å ha lånt et hjem. Det samme gjør en vel når en er på en hyttetur også. Anonymkode: 47f5f...be1 Lånt? Leid, heter det. Åpenbart til 3500 kroner. Jeg ville gitt blanke og kanskje lagt igjen tips til rengjøringspersonalet. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #19 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Etter å ha blitt satt i arbeid med lang liste av oppgaver og regler droppet jeg Airbnb. Prisen var heller ikke billig. Velger heller hotell eller leilighet leid ut gjennom booking.com Har ikke tid til utvask når jeg er på reise. Anonymkode: ff985...c0f airbnb er på mange måter på nivået der utleiere leier privat bopel for mennesker, ingen service, ingen medmenneskelighet, kun kontroll. Anonymkode: 67283...30f
AnonymBruker Skrevet 12. juli #20 Skrevet 12. juli Vasker over kjøkkenbenk, bord osv. Støvsuger gulv hvis de har støvsuger, men vasker ikke gulvet. Anonymkode: c56fd...48f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå