Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg mistenker at du overdriver en smule... Hvis dette var så forferdelig grusomt som du skisserer, at ungen omtrent ble torturert i går kveld, så hadde nok foreldrene, eller noen av de andre voksne (og barna) tilstede også reagert, eller trukket seg unna.

Enkelte har VELDIG lav terskel for hva de opplever som støy. Bor man tett på folk, i borettslag og i bymiljø, så vil det være lyder. På sommeren er det mer lyd fordi flere av oss er ute. Jeg mener at dette er noe man må tåle. Gressklippere, oppsussingsstøy og annet er langt, langt verre enn høye barnelyder.

Anonymkode: 01d19...a62

Hvis du velger å ikke tro på meg, så er det ikke så mye å diskutere da.

Jeg har ikke lav terskel for hva jeg opplever som støy. Du har heller INGEN grunn til å sette meg i den kategorien, for du kjenner meg ikke. Men sånn til opplysning så har jeg bodd i by hele mitt liv, de siste 20 årene her jeg bor nå. Jeg har vært den som har korrigert folk når de klager på alt mulig, jeg synes ungdommene i nabolaget må få ta seg en fest innimellom og at man må tåle støy fra alle grupper som bor her. Også dyr. Og lekende barn. Glade barn er ikke ubehagelig å høre på for meg.

Svaret ditt er fullt av hersketeknikker. Du beskylder meg for å overdrive, men hva med deg selv? Hvor har jeg skrevet at barnet ble "torturert"? Jeg skriver om en 1-2 åring som ligger i en vogn og hyler i 2-3 timer utover fredagskvelden når andre prøver å hygge seg ute. Og at jeg synes det er rart at ikke foreldrene tenker at "ok, dette blir kanskje i meste laget, kanskje best å ta barnet med inn"... ihvertfall etter 1-2 timer. Det har noe med varighet å gjøre også.

Anonymkode: 9fd53...c61

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er lørdag, det er fellesferie, det er en av få skikkelige sommerdager i dette landet i løpet av året. Lyd fra glade barn må man rett og slett bare tåle, spesielt om du bor i et borettslag og i nærheten av fellesareal. 

Gir du beskjed om at de skal "ta med seg skrikerungen sin inn for kvelden" håper jeg de bare ler av deg, for maken til grinebiter altså.

Anonymkode: 01d19...a62

Men holder dette argumentet også når det gjelder f.eks. hunder? Lyd fra glade hunder må man rett og slett bare tåle, spesielt om man bor i et borettslag og i nærheten av fellesareal? Ser du forskjellen på en hund som bjeffer til litt innimellom fordi den er glad, og en hund som står og gneldrer i 2-3 timer? 

Og det er samme antall sommerdager for oss alle her, ikke bare de med små barn. folk er i forskjellige livssituasjoner, så det er et poeng at man tar litt hensyn til hverandre. Hva om man snur litt på det og sier: Når man bor i borettslag må man gjøre sitt beste for å ta litt hensyn, fordi man da ikke er det eneste mennesket der?"

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Må bare lufte noe. I mitt borettslag er det et fellesareal med benker ved siden av en lekeplass. Der sitter det ofte barnefamilier og griller etc når det er fint vær, noe som selvfølgelig er hyggelig i utgangspunktet. MEN. Nå er det et barn (1-2 år) som har rast og skreket i 2-3 timer kontinuerlig, og så vidt jeg kan forstå er det langt over leggetid for såpass små barn. Har hatt barn selv og mener å høre at ungen er sliten/trøtt, selv om jeg ikke kan vite det sikkert. Men noe er jo galt.

Det er ikke første gangen dette skjer, det er sånn nesten hver gang det er fint vær. Hvorfor tenker ikke foreldrene, som også sitter der, på at dette er forferdelig for andre som bor her? Hadde det vært 30 min, så greit, men i timesvis? Man kan ikke ha en samtale ute på balkongen, langt i fra snakke i tlf, orker ikke ha dører og vinduer åpne nesten. Her er det lover og regler mot alt unødvendig støy og det klages over gressklipping, støy fra trafikk, måkeskrik, bjeffing... men ungeskrik er helt ok?

Så det store spørsmålet: er det innafor å gå bort til denne gjengen og si at man er sliten av å høre på dette i flere timer og om de kan være så snill å ta med seg skrikerungen sin inn for kvelden? Er det for mye å forvente av folk?

Er barnet mishandlet? Du må heller tenke slik!!! Utdann deg selv!!! Ikke normalt at bsrn skriker i timesvis!! Vær smart og søk opp på nettet om barn og atferd osv.! 

Anonymkode: 648ed...349

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Greia er at denne ungen koser seg ikke i det hele tatt. Den illskriker, og det er det jeg reagerer på. Jeg vet med meg selv at jeg ville gått inn og prøvd å roe barnet mitt etter så mange timer med skriking. Om ikke annet ville jeg tenkt litt på hvordan dette oppleves for de som bor rundt.

Barn som leker kan være høylytte de og, men da er det litt andre lyder som jeg personlig hvertfall ikke synes er SÅ slitsomt som kontinuerlig hylskriking.

Ring barnevernet da. Og det mener jeg. Dette er ikke normalt!

Anonymkode: 648ed...349

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så det store spørsmålet: er det innafor å gå bort til denne gjengen og si at man er sliten av å høre på dette i flere timer og om de kan være så snill å ta med seg skrikerungen sin inn for kvelden? Er det for mye å forvente av folk?

Fortell dem at barn skal ses, men ikke høres.

Anonymkode: bdda9...4fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri latt ungen min vræle i timesvis og forstyrre andre, da fjerner man ungen derfra. Det er ikke mer greit å la unger terrorisere naboer enn å la hunden stå og bjeffe i timesvis!

Anonymkode: eaf35...25b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg en har lav sosial intelligens... Biologisk er barneskrik noe av det mest irriterende en kan høre og forskning viser at irrritasjonen blir større jo eldre en blir. Tror de seriøst folk synes det er gøy å høre på? SKal de kose seg ute med masse barneskrik gå på bekostning av barnet og ALLE andre rundt? Folk er jo klin idiot 🤣

Anonymkode: 8aded...1c0

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...