AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Må bare lufte noe. I mitt borettslag er det et fellesareal med benker ved siden av en lekeplass. Der sitter det ofte barnefamilier og griller etc når det er fint vær, noe som selvfølgelig er hyggelig i utgangspunktet. MEN. Nå er det et barn (1-2 år) som har rast og skreket i 2-3 timer kontinuerlig, og så vidt jeg kan forstå er det langt over leggetid for såpass små barn. Har hatt barn selv og mener å høre at ungen er sliten/trøtt, selv om jeg ikke kan vite det sikkert. Men noe er jo galt. Det er ikke første gangen dette skjer, det er sånn nesten hver gang det er fint vær. Hvorfor tenker ikke foreldrene, som også sitter der, på at dette er forferdelig for andre som bor her? Hadde det vært 30 min, så greit, men i timesvis? Man kan ikke ha en samtale ute på balkongen, langt i fra snakke i tlf, orker ikke ha dører og vinduer åpne nesten. Her er det lover og regler mot alt unødvendig støy og det klages over gressklipping, støy fra trafikk, måkeskrik, bjeffing... men ungeskrik er helt ok? Så det store spørsmålet: er det innafor å gå bort til denne gjengen og si at man er sliten av å høre på dette i flere timer og om de kan være så snill å ta med seg skrikerungen sin inn for kvelden? Er det for mye å forvente av folk? Anonymkode: 9fd53...c61 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Nei det burde ikke være for mye å forvente. Tøft hvis du faktisk sier ifra. Ja jeg har barn i den alderen selv, og lærer ungen allerede nå at man ikke skal løpe rundt og skrike. Anonymkode: 0f048...b20 6 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli Det er lørdag, det er fellesferie, det er en av få skikkelige sommerdager i dette landet i løpet av året. Lyd fra glade barn må man rett og slett bare tåle, spesielt om du bor i et borettslag og i nærheten av fellesareal. Gir du beskjed om at de skal "ta med seg skrikerungen sin inn for kvelden" håper jeg de bare ler av deg, for maken til grinebiter altså. Anonymkode: 01d19...a62 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er lørdag, det er fellesferie, det er en av få skikkelige sommerdager i dette landet i løpet av året. Lyd fra glade barn må man rett og slett bare tåle, spesielt om du bor i et borettslag og i nærheten av fellesareal. Gir du beskjed om at de skal "ta med seg skrikerungen sin inn for kvelden" håper jeg de bare ler av deg, for maken til grinebiter altså. Anonymkode: 01d19...a62 Er det ikke fredag i dag? Anonymkode: 31a14...e16 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke fredag i dag? Anonymkode: 31a14...e16 Jepp, jeg skrev feil. Poenget står seg uansett. Anonymkode: 01d19...a62 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er lørdag, det er fellesferie, det er en av få skikkelige sommerdager i dette landet i løpet av året. Lyd fra glade barn må man rett og slett bare tåle, spesielt om du bor i et borettslag og i nærheten av fellesareal. Gir du beskjed om at de skal "ta med seg skrikerungen sin inn for kvelden" håper jeg de bare ler av deg, for maken til grinebiter altså. Anonymkode: 01d19...a62 Det høres ikke ut som TS beskriver glade barnelyder, da. Det er forskjell på barn som hoier av glede og barn som skriker av overtrøtthet. Hensyn må man uansett ta i et fellesskap. Jeg fikk ikke lov til å løpe rundt i nabolaget og skrike da jeg var barn, gjorde du? Anonymkode: 9bf09...01f 14 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det høres ikke ut som TS beskriver glade barnelyder, da. Det er forskjell på barn som hoier av glede og barn som skriker av overtrøtthet. Hensyn må man uansett ta i et fellesskap. Jeg fikk ikke lov til å løpe rundt i nabolaget og skrike da jeg var barn, gjorde du? Anonymkode: 9bf09...01f Det hadde vært lettere å forstå irritasjonen om det var snakk om store barn på 10-12 år, men her snakker vi 1-2-åringer. Det er en tidlig høysommerkveld, fint vær og sommerferie. La barna (og foreldrene) kose seg de svært få dagene i året det er mulig å gjøre det ute. Anonymkode: 01d19...a62
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jepp, jeg skrev feil. Poenget står seg uansett. Anonymkode: 01d19...a62 Nei det gjør det ikke, fordi jeg snakker om en unge som gråter og raser kjempehøyt i 2-3 timer. Det er derfor det er slitsomt å høre på og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke går inn hvis de ikke klarer å få ungen til å sove, eller hva det er de prøver på. -ts Anonymkode: 9fd53...c61 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er lørdag, det er fellesferie, det er en av få skikkelige sommerdager i dette landet i løpet av året. Lyd fra glade barn må man rett og slett bare tåle, spesielt om du bor i et borettslag og i nærheten av fellesareal. Gir du beskjed om at de skal "ta med seg skrikerungen sin inn for kvelden" håper jeg de bare ler av deg, for maken til grinebiter altså. Anonymkode: 01d19...a62 Rast og skreket= glade barn? Anonymkode: 8ef69...3bd 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det hadde vært lettere å forstå irritasjonen om det var snakk om store barn på 10-12 år, men her snakker vi 1-2-åringer. Det er en tidlig høysommerkveld, fint vær og sommerferie. La barna (og foreldrene) kose seg de svært få dagene i året det er mulig å gjøre det ute. Anonymkode: 01d19...a62 Greia er at denne ungen koser seg ikke i det hele tatt. Den illskriker, og det er det jeg reagerer på. Jeg vet med meg selv at jeg ville gått inn og prøvd å roe barnet mitt etter så mange timer med skriking. Om ikke annet ville jeg tenkt litt på hvordan dette oppleves for de som bor rundt. Barn som leker kan være høylytte de og, men da er det litt andre lyder som jeg personlig hvertfall ikke synes er SÅ slitsomt som kontinuerlig hylskriking. Anonymkode: 9fd53...c61 2 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli Kan jo være barnet sliter med noe. Derfor bor jeg landlig uten naboer. Folk med barn tar generelt ikke hensyn/ barn bråker sånn er det bare og det er alltid greit, det er jo barn .. (jeg er en sånn som forettekker barnefrie hoteller og skulle helst sett at barn ikke fikk fly🤣) politisk ukorrekt, i know. Men jeg velger å holde meg unna unger deg jeg kan! Anonymkode: e36da...75e 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jo være barnet sliter med noe. Derfor bor jeg landlig uten naboer. Folk med barn tar generelt ikke hensyn/ barn bråker sånn er det bare og det er alltid greit, det er jo barn .. (jeg er en sånn som forettekker barnefrie hoteller og skulle helst sett at barn ikke fikk fly🤣) politisk ukorrekt, i know. Men jeg velger å holde meg unna unger deg jeg kan! Anonymkode: e36da...75e Ja, altså jeg skjønner ikke denne greia med at så lenge det er barn, så er man fritatt for alt ansvar og hensyn. Anonymkode: 9fd53...c61 2 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli Kolikkbarn som hyler uavhengig av sted? Kanskje foreldrene har innmari behov for å være ute og litt sosiale da. Anonymkode: 557ea...b7c
AnonymBruker Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kolikkbarn som hyler uavhengig av sted? Kanskje foreldrene har innmari behov for å være ute og litt sosiale da. Anonymkode: 557ea...b7c Og da er det kun de som gjelder? Man trenger ikke ta noe hensyn til andre barn som skal sove, folk som har vært på jobb, eldre som trenger litt ro? Anonymkode: 9fd53...c61 3 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli #15 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei det gjør det ikke, fordi jeg snakker om en unge som gråter og raser kjempehøyt i 2-3 timer. Det er derfor det er slitsomt å høre på og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke går inn hvis de ikke klarer å få ungen til å sove, eller hva det er de prøver på. -ts Anonymkode: 9fd53...c61 Jeg mistenker at du overdriver en smule... Hvis dette var så forferdelig grusomt som du skisserer, at ungen omtrent ble torturert i går kveld, så hadde nok foreldrene, eller noen av de andre voksne (og barna) tilstede også reagert, eller trukket seg unna. Enkelte har VELDIG lav terskel for hva de opplever som støy. Bor man tett på folk, i borettslag og i bymiljø, så vil det være lyder. På sommeren er det mer lyd fordi flere av oss er ute. Jeg mener at dette er noe man må tåle. Gressklippere, oppsussingsstøy og annet er langt, langt verre enn høye barnelyder. Anonymkode: 01d19...a62
miaw Skrevet 12. juli #16 Skrevet 12. juli Jeg hadde sagt ifra på en en annen måte. Istedenfor at du sier "kan dere være stille, dere lager støy", si "går det bra med dere og barnet"? Da anerkjenner du dem og situasjonen de er i, og dette gjør dem bevisst på hvordan de plager utenforstående med å lage bråk. Jeg synes den måten å gi tilbakemelding på er mye bedre ihvertfall 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er lørdag, det er fellesferie, det er en av få skikkelige sommerdager i dette landet i løpet av året. Lyd fra glade barn må man rett og slett bare tåle, spesielt om du bor i et borettslag og i nærheten av fellesareal. Gir du beskjed om at de skal "ta med seg skrikerungen sin inn for kvelden" håper jeg de bare ler av deg, for maken til grinebiter altså. Anonymkode: 01d19...a62 Barnet høres ikke glad ut. Det er vel poenget. Anonymkode: bbcc9...cbc 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli Kan du ikke gå ut og snakke med dem, spørre om det er noe barnet sliter med og hvis ikke anbefale dem å ta med babyen hjem. Anonymkode: 27a89...2fd
AnonymBruker Skrevet 12. juli #19 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det høres ikke ut som TS beskriver glade barnelyder, da. Det er forskjell på barn som hoier av glede og barn som skriker av overtrøtthet. Hensyn må man uansett ta i et fellesskap. Jeg fikk ikke lov til å løpe rundt i nabolaget og skrike da jeg var barn, gjorde du? Anonymkode: 9bf09...01f 🎯🎯🎯🎯👏🏼 Anonymkode: 1ce0b...075 3 1
NakenPanda Skrevet 12. juli #20 Skrevet 12. juli I ethvert bbl er det ei kjerring som har tatt leilligheten nærmest fellesområdene som ironisk nok klager på støy derifra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå