AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Jeg skal antakelig begynne som støttekontakt, men personen i kommunen som jobber med det er så utrolig dårlig på å formidle hva oppdragene innebærer. Jeg har møtt en person der oppdraget innebærer minst 1,5 time kjøring den ene dagen (på optimale forhold). Dette hørte jeg ikke noe om på forhånd, annet enn at det var kjøring til aktivitet. Antok maks 15 min en vei med tanke på hvor/ hvordan vi bor. Kjøringen er på en smal vei som kan være problematisk på vintertid. Jeg har ikke 4-hjulstrekk på bilen, ei heller piggdekk. Ville du brukt bilen din på den måten? Det er en fast ting, så jeg kan ikke si "idag er det håpløst føre, vi utsetter det en dag". Jeg er faktisk veldig redd for at noe skal skje med bilen når jeg ute på en dårlig betalt jobb til utilgjengelige steder jeg ikke har behov for å kjøre selv. Jeg har en god bil og dårlig økonomi, så prøver å passe på bilen min. Jeg blir så irritert over at dette ikke ble ordentlig formidlet. Jeg vet heller ikke engang hva godtgjørelsen er, for jeg trodde ikke at det skulle bli så mye kjøring at det ble veldig relevant. Anonymkode: 2aed7...e88
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Hadde ikke brukt egen bil i jobb pga. forsikring og økt vedlikehold Anonymkode: b6c55...cba 6
Hmmmmmm Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli Du får nok kun statens satser. Det er ikke nok om du feks punkterer. Hadde sagt i fra til oppdragsgiver 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Så det ville vært uaktuelt? Jeg synes kjøring i nærområdet går fint, det er grenser for hva som kan gå galt på en måte. Men når det blir så langt og kronglete, ble jeg altfor skeptisk. Anonymkode: 2aed7...e88
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Ville boikottet den ordningen, alt for dårlige betingelser. Kommunene er pålagt å levere tjenesten, men de betaler verken skikkelig lønn eller gir ansettelse som ordinær arbeidstaker. Anonymkode: e4486...5d7
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 20.31): Jeg skal antakelig begynne som støttekontakt, men personen i kommunen som jobber med det er så utrolig dårlig på å formidle hva oppdragene innebærer. Jeg har møtt en person der oppdraget innebærer minst 1,5 time kjøring den ene dagen (på optimale forhold). Dette hørte jeg ikke noe om på forhånd, annet enn at det var kjøring til aktivitet. Antok maks 15 min en vei med tanke på hvor/ hvordan vi bor. Kjøringen er på en smal vei som kan være problematisk på vintertid. Jeg har ikke 4-hjulstrekk på bilen, ei heller piggdekk. Ville du brukt bilen din på den måten? Det er en fast ting, så jeg kan ikke si "idag er det håpløst føre, vi utsetter det en dag". Jeg er faktisk veldig redd for at noe skal skje med bilen når jeg ute på en dårlig betalt jobb til utilgjengelige steder jeg ikke har behov for å kjøre selv. Jeg har en god bil og dårlig økonomi, så prøver å passe på bilen min. Jeg blir så irritert over at dette ikke ble ordentlig formidlet. Jeg vet heller ikke engang hva godtgjørelsen er, for jeg trodde ikke at det skulle bli så mye kjøring at det ble veldig relevant. Anonymkode: 2aed7...e88 Nei, overhodet ikke. Kan vi ikke ta buss, eller få drosje for begge kan det være. Anonymkode: 9538f...9ba
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Bor du i "feil" kommune, får du ikke noe igjen for kjøring. Anonymkode: 27ec9...10f
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli Nei, det ville jeg ikke. Men jeg hadde ikke giddet være støttekontakt heller. Det er stort sett rævva betalt og med null oppfølging fra oppdragsgiver. Kommunene er veldig glade i å betale oppdragstakere med knapper og glansbilder. Anonymkode: 7ea7a...119 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Man bruker egen bil ja, men jeg ville ikke brukt det på en kjøretur på 1,5 time i uka. Det blir tross alt en del slitasje. Om du velger å ta på deg oppdraget, sjekk for all del at det står i kontrakten din at du får kjøregodtgjørelse, og hva den kjøregodtgjørelsen innebærer. Jeg vet av støttekontakter som ikke får dekt kjøring, eller som har dårlige vilkår. Anonymkode: 63e61...d53
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, overhodet ikke. Kan vi ikke ta buss, eller få drosje for begge kan det være. Anonymkode: 9538f...9ba Jobber som støttekontakt selv og kommunen har ikke råd til taxi så det er bare å glemme. Ts- hva innebar kjøringen? Hvis det er sånn at den du er støttekontakt for vil ut å kjøre mye må du velge mellom å enten ofre bensin og bilen, si fra til bruker at dere kan ikke kjøre så mye eller siste alternativ er å si til kommunen at du ikke vil ha jobben lengre. Anonymkode: 8defb...574
AnonymBruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli Min mor hadde støttekontakt sine siste 6 år. Støttekontakten brukte egen bil. Men de kjørte bare 15 min hver vei en gang i uka. Til ukentlig aktivitet (trening hos fysioterapeut) fikk min mor taxi, så hun brukte ikke støttekontakt til det. 4 t støttekontakt i uka, ble brukt til kafeturer, litt shopping, frisør osv. Noen få ganger fulgte hun min mor til lege, etter avtale med oss. Poenget med støttekontakt, er vel at dere skal gjøre noe sosialt sammen. Ikke at støttekontakt skal være bare sjåfør, og sitte å vente mens bruker har en aktivitet. Er det meningen at du også skal delta på denne aktiviteten? Anonymkode: 6526c...b0f
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli Hovedproblemet er jo hvis det blir en ulykke… Da må du betale egenandel på forsikringen etc. Kjenner ei som totalvraket bilen mens hun var på jobb. Rimelig kjedelig… Anonymkode: 015c8...c64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå