AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Har dere som kjører bil noen gang hørt om at man faktisk skal stoppe for folk som skal over fotgjengerfelt? Noen kjører som om de har glemt alt de lærte den dagen de tok lappen. Jeg blir så forbanna! 😡 Hvordan kan man bare kjøre rett forbi uten å stoppe? Er dere i det hele tatt klar over konsekvensene????? Hva tror dere politiet hadde sagt hvis de så en slik type kjøring? Da hadde dere som faktisk gjør dette, ikke vært så tøffe like etterpå, altså. Anonymkode: c8ba0...427 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Jeg tenker det er verre konsekvenser å kjøre ned noen enn å møte politiet. Anonymkode: ca314...61c 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli Vennligst gå av sykkelen før over fotgjengerfelt. Og vent på grønn mann Anonymkode: e953d...661 27 22
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Ikke bare gå rett fram som vanlig på veien for så å plutselig gå over fotgjengerfeltet. Gi nå en bilist noen sekunder på å registrere at du vil over. Anonymkode: 77a6e...a25 22 1 12
AnonymBruker Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli Nå spinner du ting fullstendig ut av proposjoner, TS. Dette er IKKE et stort problem, bilister flest stopper naturligvis for gående på fotgjengerfelt Anonymkode: ff5f7...3be 11 9
sofie777 Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli (endret) Og husk at vi som har en rullende stol av et eller annet slag også er gående!! Vi kan (sannsynligvis) ikke gå av stolen for å rulle den over. Stolen er beina våre. Jeg kjører også til venstre, som gående, der det ikke er fortau, vennligst legg deg ut til din venstre om det ikke kommer biler mot og blink gjerne med lyset (ikke påbudt, men... ) for å vise at du har sett meg, spesielt om kvelden og om vinteren. (Jeg blinker tross alt for å vise at jeg ser deg) Endret 11. juli av sofie777 6 3 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke bare gå rett fram som vanlig på veien for så å plutselig gå over fotgjengerfeltet. Gi nå en bilist noen sekunder på å registrere at du vil over. Anonymkode: 77a6e...a25 Dette! Jeg er selv gående da jeg aldri tok førerkort og er alltid påpasselig med dette. Hvis jeg kommer brått på et fotgjengerfelt så forventer jeg aldri at bilen skal (brå)stoppe. Da står jeg stille og venter og vinker bilen forbi. Forøvrig er dette sjelden et problem jeg møter på. Det er verre med de som kjører fort igjennom søledammer og spruter ned myke trafikanter😡 Anonymkode: d7107...f49 9 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli sofie777 skrev (6 minutter siden): Og husk at vi som har en rullende stol av et eller annet slag også er gående!! Vi kan (sannsynligvis) ikke gå av stolen for å rulle den over. Stolen er beina våre. Jeg kjører også til venstre, som gående, der det ikke er fortau, vennligst legg deg ut til din venstre om det ikke kommer biler mot og blink gjerne med lyset (ikke påbudt, men... ) for å vise at du har sett meg, spesielt om kvelden og om vinteren. (Jeg blinker tross alt for å vise at jeg ser deg) Hadde akkurat tenkt å skrive noe lignende. Og husk også at vi som har spesielle sykler ikke nødvendigvis kan reise oss og trille sykkelen over veien! (Vi har lov å sykle over gangfelt, for det er jo tross alt en form for rullestol for oss akkurat der og da) Anonymkode: 237ef...a3d 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå spinner du ting fullstendig ut av proposjoner, TS. Dette er IKKE et stort problem, bilister flest stopper naturligvis for gående på fotgjengerfelt Anonymkode: ff5f7...3be Kan love deg det er et stort problem. Har opplevd flere idioter som tror de kan kjøre som de vil. Det er vel en grunn til at flere har blitt påkjørt i fotgjengerfelt? Yes der har vi det. TS Anonymkode: c8ba0...427 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli Da må fotgjengere lære seg å gi tegn på at de faktisk skal over da. Og å ikke kom sprintene ut fra en hekk eller parkert bil og gå for svarte av sparkesykler og sykler!! 99% av tiden så er det fotgjengeren selv som har skyld i at jeg ikke stopper. Det er eneste gangene jeg ikke stopper, er de få gangene når jeg har en bak meg som ligger alt for nære og forsøker å presse meg over fartsgrensen. Da er det direkte farlig å stoppe. De fleste påkjørsler i fotgjengerfelt er fotgjenger selv som har skyld i. Men siden bilen er større og mer dødelig, så er det alltid bilfører som får automatisk skylda. Anonymkode: 7f4b1...90f 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har opplevd flere idioter som tror de kan kjøre som de vil. Anonymkode: c8ba0...427 Så siden du som en enkeltstående AB har møtt flere idioter så er det ingen bilister som stopper for fotgjengere? Noen som overdriver og generaliserer for å score poeng? Yes, der har vi det! Anonymkode: ab20d...988 4 1
Buffelo Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli Nå er eg ofte både gående, syklende, og kjører bil. Sykler ein over eit gangfeltet er man kjørende, og har vikeplikt for m.a.forkjørsveg. Like fult ser eg dei fleste bilister stopper opp. Går ein av sykkelen er ein gående, og greitt å gi tilkjenne at ein skal over gangfeltet. Mange som "slenger seg uti gangfelt " rett foran fronten på bilene m/ nesen i mobilen. Har lagd merke til folk som går lang fortauet, og plutseleg bare vender om, og forventer at bilene skal "hogge på bremsen" 4 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har dere som kjører bil noen gang hørt om at man faktisk skal stoppe for folk som skal over fotgjengerfelt? Noen kjører som om de har glemt alt de lærte den dagen de tok lappen. Jeg blir så forbanna! 😡 Hvordan kan man bare kjøre rett forbi uten å stoppe? Er dere i det hele tatt klar over konsekvensene????? Hva tror dere politiet hadde sagt hvis de så en slik type kjøring? Da hadde dere som faktisk gjør dette, ikke vært så tøffe like etterpå, altså. Anonymkode: c8ba0...427 Jeg har aldri opplevd at biler ikke stopper ved gangfelt, det som ofte er et problem, derimot, er syklister som sykler over gangfelt og viser finger hvis bilen ikke stopper fort nok når syklisten plutselig svinger ut fra fortauet. Idioter Anonymkode: bf5fc...db7 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vennligst gå av sykkelen før over fotgjengerfelt. Og vent på grønn mann Anonymkode: e953d...661 Og ikke stå ved en fotgjengerovergang hvis du ikke egentlig har tenkt å gå over. Anonymkode: 8fb09...69b 6 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #15 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): så er det ingen bilister som stopper for fotgjengere Ingen? Hvor skrev jeg det. 😂 Ta deg ei bolle. TS Anonymkode: c8ba0...427 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli sofie777 skrev (22 minutter siden): Og husk at vi som har en rullende stol av et eller annet slag også er gående!! Vi kan (sannsynligvis) ikke gå av stolen for å rulle den over. Stolen er beina våre. Jeg kjører også til venstre, som gående, der det ikke er fortau, vennligst legg deg ut til din venstre om det ikke kommer biler mot og blink gjerne med lyset (ikke påbudt, men... ) for å vise at du har sett meg, spesielt om kvelden og om vinteren. (Jeg blinker tross alt for å vise at jeg ser deg) Den personen jeg har vært nærmest ved å kjøre på i mitt liv - med unntak av en helt sinnssyk syklist som bare lever fordi JEG var oppmerksom i trafikken (han brøt alt som var av trafikkregler), var faktisk en mann i elektrisk rullestol. Ikke noe problem å stoppe for en i rullestol som ja, er gående. Men han kom kjørende i en helt vanvittig fart, var ikke mulig å se før han plutselig dundret ut i gangfeltet, i en fart som tilsvarer løping. Men JEG hadde likevel fått skylda, selv om HAN kjørte som et svin. Alle har et ansvar for å være hensynsfull i trafikken, også folk i rullestol. Som jeg selvsagt stopper for. Men jeg må se dem! Anonymkode: 8fb09...69b 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli #17 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke bare gå rett fram som vanlig på veien for så å plutselig gå over fotgjengerfeltet. Gi nå en bilist noen sekunder på å registrere at du vil over. Anonymkode: 77a6e...a25 Hendte meg en gang, var ute å kjørte. Registrerte ei på gangfeltet lenger borte med hodetelefoner i kjapt tempo rett frem på fortauet, blikket rettet fremover. Jeg nærmet meg fotgjengerfeltet. Så at hun hadde retning rett frem fremdeles i kjapt tempo, kikket fremover. Så jeg bremset ikke helt opp rett før fotgjengerfeltet. Plutselig snur hun seg på fortauet og strener kjapt ut i veien uten å se seg om og jeg må bråbremse. Traff henne ikke da, men hun klarte jammen meg vise meg stygge-fingern før hun bare gikk videre. Helt i sin egen verden med hodetelefoner. Anonymkode: 50ac4...849 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #18 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da må fotgjengere lære seg å gi tegn på at de faktisk skal over da. Og å ikke kom sprintene ut fra en hekk eller parkert bil og gå for svarte av sparkesykler og sykler!! 99% av tiden så er det fotgjengeren selv som har skyld i at jeg ikke stopper. Det er eneste gangene jeg ikke stopper, er de få gangene når jeg har en bak meg som ligger alt for nære og forsøker å presse meg over fartsgrensen. Da er det direkte farlig å stoppe. De fleste påkjørsler i fotgjengerfelt er fotgjenger selv som har skyld i. Men siden bilen er større og mer dødelig, så er det alltid bilfører som får automatisk skylda. Anonymkode: 7f4b1...90f Dette. Jeg opplever at nordmenn ofte nærmest kaster seg ut i veien, og forventer at en bil skal stoppe på meteren. Det fungerer ikke. Mange bør google ordet bremselengde. De har også gjerne på seg greier i ørene og nistirrer på telefonen sin. Jeg bor mesteparten av året i et annet land, og der er det en helt annen "kultur" blant fotgjengere. Anonymkode: e6830...f9f 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #19 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da må fotgjengere lære seg å gi tegn på at de faktisk skal over da. Og å ikke kom sprintene ut fra en hekk eller parkert bil og gå for svarte av sparkesykler og sykler!! 99% av tiden så er det fotgjengeren selv som har skyld i at jeg ikke stopper. Det er eneste gangene jeg ikke stopper, er de få gangene når jeg har en bak meg som ligger alt for nære og forsøker å presse meg over fartsgrensen. Da er det direkte farlig å stoppe. De fleste påkjørsler i fotgjengerfelt er fotgjenger selv som har skyld i. Men siden bilen er større og mer dødelig, så er det alltid bilfører som får automatisk skylda. Anonymkode: 7f4b1...90f Bestem deg a. Er det alltid fotgjengerens skyld, eller alltid bilen bak deg? Aldri noen gang din skyld, iallefall PS: Man skal alltid kjøre tilpasset omgivelsene. Du skal være forberedt på å stoppe for noe uforutsigbart når som helst, det kan være et barn, et dyr, en sykkel, bil. Det ER førerens feil om man kjører på noen. Og jeg tipper du kjører som en jævla gris. Anonymkode: 1256a...2e6 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #20 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette. Jeg opplever at nordmenn ofte nærmest kaster seg ut i veien, og forventer at en bil skal stoppe på meteren. Det fungerer ikke. Mange bør google ordet bremselengde. De har også gjerne på seg greier i ørene og nistirrer på telefonen sin. Jeg bor mesteparten av året i et annet land, og der er det en helt annen "kultur" blant fotgjengere. Anonymkode: e6830...f9f Skummelt ja, og på høst og vinter kommer folk gående i mørke klær uten refleks, det må komme ei lov snart om at det blir bot på de uten refleks. Anonymkode: bf5fc...db7 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå