AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Middag eller annet. Ønsker inspirasjon. Anonymkode: 464e7...2d1
Irak Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Spagetti pesto: Brokkoli og løk finhakkes, freses mykt. Ha i ferdig kokt valgfri pasta. Her brukes det ofte spagetti. Vend i pesto og tilsett litt olje slik at du får blandet det godt. For en kremet variant så kan du tilsette en boks creme fraiche. Dette er nydelig ved siden av ovnsbakt laks, grillmat eller kylling, men spesielt laks. Pizza: Smør pesto på ferdig tynn pizzabunn. Fordel noen skiver med mozzarella. Ha på grovhakka, rødløk og cherrytomater delt i to. Topp med spekeskinke. Stekes i ovnen. Denne er knallgod. Rømmedressing: 1 bx rømme, tre fedd hvitløk, gressløk (kan sløyfes), salt og pepper.
Daisy-love Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli Jeg liker å lage en yoghurtdressing med pesto. 100g yoghurt naturell eller Kesam 10-30g pesto, Nykvernet pepper Rør sammen og godt til både poteter, pasta og salater. Denne er en fin base hvor en også kan tilsette litt syre, som lime, eller sitron, en liten teskje sennep, og litt næringsgjær. Jeg bruker selv pesto fra Helios. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Gnocchi med pesto. Begge deler helst hjemmelaget - jeg klarer ikke pesto fra butikk. Anonymkode: 0dd9b...10c 1
SH# Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli Rømme og pesto. Blir en mild "dressing" som ungene elsker til pasta, kjøtt osv. Vi bruker det i tacolefser istedenfor salsa, til kjøtt istedenfor ketchup. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli Helene skrev (6 timer siden): Jeg er ikke glad i pesto. Så står gjerne over. Hvorfor svarer du da? TS spør ikke om du liker pesto Anonymkode: fbb0c...0ba 15 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli Synes det er veldig godt på risted rugbrød, med tomatskiver oppå. Det er også godt å bruke som topping på en enkel fritatta (noen få drypp) Har du forsøkt å lage selv? Det løfter smaken mange hakk Anonymkode: d4994...160
AnonymBruker Skrevet 12. juli #12 Skrevet 12. juli Pastaskruer med tomatsaus og pesto -Lag marinarasaus: 1 boks hakkede tomater, 1 stor gulrot (revet), 2 dl tomatpuré, 1 dl sukker, smak til med salt, pepper, tørket oregano. Dersom sausen smaker litt beskt, ha i ketchup. Bruk maizenna eller potetmel til du får ønsket konsistens på sausen. Bør ikke være for tynn. La det putre i 20 min under omrøring på medium varme. -Kok opp pastaskruer -Server med pesto på topp eller ved siden, riv litt fersk parmesan over pastaen og pynt med basilikum🤌 Anonymkode: 0af34...6b5
AnonymBruker Skrevet 12. juli #13 Skrevet 12. juli Hjemmelaget pasta med fersk pesto og parmesanost, og en liten skvis sitron oppå Anonymkode: 4d1f8...23c
Helene Skrevet 12. juli #14 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor svarer du da? TS spør ikke om du liker pesto Anonymkode: fbb0c...0ba Jeg svarer for alle oss som ikke liker pesto. Er det noe stor sak?
AnonymBruker Skrevet 12. juli #15 Skrevet 12. juli Dette er mer tilbehør da, men grillet hjertesalat med pestomarinade 🤤 Anonymkode: 65df5...ceb
AnonymBruker Skrevet 12. juli #16 Skrevet 12. juli Som kryddersmør. Bland passene mengde i romtemperert smør. Spre det utover et bakeark. Rull som en pølse, surr igjen sidene. Legg tilbake i fryseren for et par timer. Fint å skjære skiver og legges oppå grillet kjøtt, laks, kyllingfilet, torsk. Lefseruller med pesto (bland evt med naturell kremost), laks/spekeskinke og ruccola. Bruschetta. Pesto, tomater, mozarella, pynt med olivenolje og basilikum. Kryddersmøret som nevnt over kan brukes som smør til "hvitløksbaguetter" eller til godt brød som forrett/tapasrett. Pesto på knekkebrød med ruccola og tomat skiver Steke grønnsaker og blande med litt pesto som siderett. Anonymkode: b9d54...238 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli Pasta (valgfri type) med pesto, bacon, cherrytomater, rødløk og burrata ☀️ Anonymkode: 2326f...f16
AnonymBruker Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli Godt å vende inn en salat med litt sterke smaker i pesto. Men det må ikke være for mye pesto, synes jeg. Da kan den lett overdøve andre smaker. Anonymkode: 9b324...685
AnonymBruker Skrevet 12. juli #19 Skrevet 12. juli Spaghetti med pesto, stekt smårettbacon, cherrytomater (rå, skjært i biter), posjert egg på toppen og litt raspet parmesan. Anonymkode: f4561...ba9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå