AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Mennesker som lever livet på telefonen, sjekker snapscore og åpenbart har mye dødtid; er dette noe å satse på? Inspirert av annen tråd der det antydes at det er narcissistic å ville bli kjent fjes til fjes eller per telefonsamtaler- er jeg alene om å tenke omvendt? At det er vel så narsissistisk å forvente lange svar og dialog på sms? Både kan ting bli lost in translation med mennesker man ikke kjenner og derfor har null aning om hvordan tolker ting, og det å legge masse å skrive lange meldinger når man har avklart at det finnes interesse virker noe needy. Får helt angst av bare tanken på å tekste med et menneske som tolker alt ned til siste emoji, registrerer svartid (eller enda verre, sjekker om jeg har snappet noen andre før de) og ønsker personlig informasjon per tekst. Da må man veie hvert eneste ord for å ikke si noe som kan oppfattes feil og det tar vanvittige mengder tid som de færreste har. (eller burde ha i løpet av dagen) Man kunne heller lagt denne tiden på å snakke sammen, og hvor usjarmerende det enn høres ut så hadde jeg det ikke som positivt at noen ha så mye tid til overs at man kan skrive noveller per tekst. Egentlig tenker jeg dette er enda et område der man bare er ulike og at det må få være greit, men å kaste merkelapper på helt normal kommunikasjon bare fordi den ikke samsvarer med din egen blir merkelig🤷♀️ Anonymkode: 040c6...100 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Jeg synes snap er et fint verktøy, og det gir meg muligheten til å holde kontakt med de jeg vil. Har ikke energi til å være sammen med så mange mennesker hele tiden. Å være opphengt i emojis er ikke bra. Da har det gått litt over styr etter min mening. Jeg spør den jeg kommuniserer med om jeg er usikker på hva som menes. Det er det som gir mening for meg. Synes det blir for dumt å forvente lange avhandlinger. Det synes jeg er en egoistisk tilnærming til andre mennesker generelt. Så hva er grunnen til at du kaster ut merkelapper selv da?... Anonymkode: 3d972...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes snap er et fint verktøy, og det gir meg muligheten til å holde kontakt med de jeg vil. Har ikke energi til å være sammen med så mange mennesker hele tiden. Å være opphengt i emojis er ikke bra. Da har det gått litt over styr etter min mening. Jeg spør den jeg kommuniserer med om jeg er usikker på hva som menes. Det er det som gir mening for meg. Synes det blir for dumt å forvente lange avhandlinger. Det synes jeg er en egoistisk tilnærming til andre mennesker generelt. Så hva er grunnen til at du kaster ut merkelapper selv da?... Anonymkode: 3d972...3e2 Om du sikter til needy, en og alene for å illustrere hvor tett det ser ut.✌️ Anonymkode: 040c6...100
AnonymBruker Skrevet 12. juli #4 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Inspirert av annen tråd der det antydes at det er narcissistic å ville bli kjent fjes til fjes eller per telefonsamtaler- er jeg alene om å tenke omvendt? At det er vel så narsissistisk å forvente lange svar og dialog på sms? 🤷♀️ Jeg sikter til dette. Det er en merkelapp. En ganske alvorlig sådan. Hva er det som er grunnen til at det kan tenkes slik? Anonymkode: 3d972...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #5 Skrevet 12. juli Dersom vedkommende er gen-z eller noe så er det nok helt vanlig og innafor. Er de eldre, så hadde jeg styrt unna. Anonymkode: a694c...a26
AnonymBruker Skrevet 12. juli #6 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Inspirert av annen tråd der det antydes at det er narcissistic å ville bli kjent fjes til fjes eller per telefonsamtaler- er jeg alene om å tenke omvendt? Anonymkode: 040c6...100 Seriøst, var det noen som skrev dette? KG-damene sitt oppheng i narsissime har jo tatt helt av. Anonymkode: 3f83f...244
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 7.17): Jeg sikter til dette. Det er en merkelapp. En ganske alvorlig sådan. Hva er det som er grunnen til at det kan tenkes slik? Anonymkode: 3d972...3e2 Nå var jo dette noe som henviste til den andre tråden og hele poenget med mitt spørsmål var jo nettopp at det er en merkelig måte å tenke😅 Anonymkode: 040c6...100
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Seriøst, var det noen som skrev dette? KG-damene sitt oppheng i narsissime har jo tatt helt av. Anonymkode: 3f83f...244 Det var slik: «Man prøver å være hyggelig og sender tekster med innhold. Får til svar "Har det fint :)" , "Har vært ute med hunden." Er dette selvopptatte mennesker generelt som aldri kommer til å gi av seg selv i et forhold? Er dette et narcisitisk trekk? Bør man luke ut sånne allerede på Tinder-stadiet? Spør for en venn» Det kan kanskje gå litt vel langt ja, det letes iherdig etter tegn på ghosting, breadcrumbing om man ikke er på 24/7 og alle andre uttrykk som faller under samme paraply. Nå vet vi også at det faktisk er mange som har vært/er offer for dette og at det er helt legitimt å søke råd og støtte men av trådene å dømme er det et statistisk underverk om alle befinner seg på KG Anonymkode: 040c6...100
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Har selv aldri brukt snapchat, men har registrert at "alle" har dette, og at dette er foretrukkene meldingstjeneste nå til dags. Hvorfor det egentlig? Hva er bedre med snapchat enn f.eks messenger, eller whatsapp? Føler at jeg har veldig lite lyst til å starte med snapchat bare på grunn av potensielle dating kontakter. Anonymkode: 1c0e5...57d
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli Jeg er så glad jeg er 30, ikke 20. Når jeg datet snakket jeg på telefon dersom jeg faktisk var interessert. Anonymkode: 07f14...67d
AnonymBruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har selv aldri brukt snapchat, men har registrert at "alle" har dette, og at dette er foretrukkene meldingstjeneste nå til dags. Hvorfor det egentlig? Hva er bedre med snapchat enn f.eks messenger, eller whatsapp? Føler at jeg har veldig lite lyst til å starte med snapchat bare på grunn av potensielle dating kontakter. Anonymkode: 1c0e5...57d Aldri hatt snapchat. Har rett og slett ikke behov for å oppdateres av kreti og pleti til enhver tid. Virker jo utrolig masete og slitsomt, ikke noe for meg. Snakker heller i telefon eller ansikt til ansikt med folk. Innimellom sms. Når folk på min egen alder spør meg om snap dømmer jeg dem med en gang (er selv 42). Men kjæresten har det for kjøp av weed og sånt da, så har vel sine nyttige bruksområder. Anonymkode: a02c8...0de
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri hatt snapchat. Har rett og slett ikke behov for å oppdateres av kreti og pleti til enhver tid. Virker jo utrolig masete og slitsomt, ikke noe for meg. Snakker heller i telefon eller ansikt til ansikt med folk. Innimellom sms. Når folk på min egen alder spør meg om snap dømmer jeg dem med en gang (er selv 42). Men kjæresten har det for kjøp av weed og sånt da, så har vel sine nyttige bruksområder. Anonymkode: a02c8...0de Etter hva jeg har fått med meg så blir meldinger og bilder borte derfra etter en hviss tid. Kan se nytten i det for kjøp av slike rusmiddler ja, men hva i all verden er nytten i det for venner og potensielle dates? Anonymkode: 1c0e5...57d
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Etter hva jeg har fått med meg så blir meldinger og bilder borte derfra etter en hviss tid. Kan se nytten i det for kjøp av slike rusmiddler ja, men hva i all verden er nytten i det for venner og potensielle dates? Anonymkode: 1c0e5...57d Aner ikke. Appellerer ikke til meg overhodet. Anonymkode: a02c8...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå