AnonymBruker Skrevet 11. juli #61 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): VELDIG lav!! Anonymkode: 6bfe7...208 Ja, jeg hadde vært redd om det var meg. Anonymkode: 38a7e...43d
AnonymBruker Skrevet 11. juli #62 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Snakk om å bo i bakvendtland ts. Du trodde han skulle mase MINDRE etter en date? For det er det han tenker at dette var. Du har jo gitt indikasjon på interesse. Hvorfor skulle noen ellers gidde å treffe noen for kaffe om det ikke er fordi de kanskje er litt interessert i personen? Anonymkode: 9367f...8cf Ja jeg trodde at å ta en kopp kaffe som venner kunne være greit. Der tok jeg jo feil. Jeg har jo ikke vist annen interesse enn vennskap. Ser jeg har tatt mye feil, og noterer det til senere. Anonymkode: 96df1...f93 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #63 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Politiet tar aldri noe på alvor så det blir det nok verre med. Har vært i voldelig forhold da jeg var yngre og det gikk ikke så bra. Anonymkode: 96df1...f93 De må da komme om han holder seg utenfor der hun bor og er truende. Anonymkode: 38a7e...43d
AnonymBruker Skrevet 11. juli #64 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Snakk om å bo i bakvendtland ts. Du trodde han skulle mase MINDRE etter en date? For det er det han tenker at dette var. Du har jo gitt indikasjon på interesse. Hvorfor skulle noen ellers gidde å treffe noen for kaffe om det ikke er fordi de kanskje er litt interessert i personen? Anonymkode: 9367f...8cf Hun gjorde en feil. Nå må hun bare få ham vekk. Anonymkode: 38a7e...43d 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli #65 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De må da komme om han holder seg utenfor der hun bor og er truende. Anonymkode: 38a7e...43d Han kommer ikke til å gjøre det. Tror ikke han er farlig, bare dårlige antenner eller litt klumsete. Men det med å dra meg inntil seg og forsøke å kysse satte en støkk i meg, var ikke det jeg ønsket. Anonymkode: 96df1...f93 1
avent Skrevet 11. juli #66 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dro i dag på stranda, er et park og strandområde. Gikk med på å ta en kopp kaffe med en som prøver å opprette kontakt. Han spora meg opp fra jobben sin, noe jeg opplevde som pågående i seg selv. Jeg syns ikke han er spesielt men tenkte jeg er for «streng» og kan jo ta en kopp kaffe uten at det gjør noe. Han har ringt og mast mye og det har gjort at jeg ikke har hatt så mye interesse for jeg orker ikke mas. Men ok. Jeg gikk dit, vi satt på stranda og tok en kopp kaffe. Mens vi satt det, prata om vanlige ting, så tok han plutselig tak i meg og prøvde å vri mot meg og forøkte å kysse meg. Jeg er ikke romantisk intr i han, kun som venner - knapt det for kjenner han jo ikke - og jeg vred meg unna for det var langt over grensen. Masse folk rundt. Masse folk så det. De må jo tro vi er sammen eller noe. Jeg kom meg gjennom kaffen. Mens vi gikk mot parkeringen, tok han tak i meg igjen, selv etter at jeg vred meg unna første gangen, og forsøkte å dra meg inntil seg og forøkte å kysse meg igjen - foran masse folk. Jeg holdt på å koke innvendig… vred meg kjapt unna og tenkte bare på å komme meg til bilen. Han ville også møtes etterpå men jeg sa at jeg har ting å gjøre. Likevel sendte han meldinger og forøkte å avtale å møtes mens jeg ikke har hatt tid til å svare og han har ringt meg sju ganger siden det og jeg har måtte satt mobilen på «ikke forstyrr»… jeg takler dette svært dårlig og har vært kvalm og uvel etter møtet, skulle jo bare ta en kopp kaffe. Han gikk så over grensene og jeg er rett og slett kvalm av hele greia. Hvordan vri meg unna kontakten? Han sa også: ikke la være å svare telefonen som før da. (Det er jo mitt valg om jeg velger, men samtidig forsøker å være høflig - men er så langt over grensene… Hvorfor i all verden oppfører noen seg sånn? Grenseløst.. Anonymkode: 96df1...f93 For en tulling! Men du må tøffe deg opp og gi fyren klar beskjed! Dropp alt som minner om høflighetsfraser. Han er må ha klar beskjed, unnvikende kroppsspråk skjønner han her seg ikke noe på. Ikke møt han her igjen, gi han klar beskjed over telefonen at du ikke er interessert i og møte han igjen og at du syntes at han gikk langt over grensene dine sist dere møtes. Du er ikke interessert i han å du vil heller ikke være " venner", dette kommer han bare til å "misforstå" å han kommer til å bruke det mot deg. Blokker han, om han fremdeles ikke gir seg, så truer du med å kontakte politiet. 5
Sparkling_Pink Skrevet 11. juli #67 Skrevet 11. juli (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han kommer ikke til å gjøre det. Tror ikke han er farlig, bare dårlige antenner eller litt klumsete. Men det med å dra meg inntil seg og forsøke å kysse satte en støkk i meg, var ikke det jeg ønsket. Anonymkode: 96df1...f93 Min erfaring med menn som går over grenser sånn som med at han forsøkte å kysse, samt at han har vært svært pågående er at han absolutt er farlig. Det er ikke mangel på antenner eller klumsete oppførsel som skaper sånn oppførsel, det er helt forvridde holdninger om verden og seg selv. De som mangler antenner spør før de gjør noe, fordi de vil være sikre på at det er ønsket for den andre, for de vet de kan fortolke galt. Endret 11. juli av Sparkling_Pink Rettelse 5 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli #68 Skrevet 11. juli Folk skriver her inne om ymse diagnoser som gjør at de eller deres barn, pårørende etc ikke er i stand til å tolke kroppsspråk, indirekte talemåter, omskrivninger, ironi, spøk og annet. Det virker som ts har møtt en slik person. Anonymkode: 74425...301 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #69 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han kommer ikke til å gjøre det. Tror ikke han er farlig, bare dårlige antenner eller litt klumsete. Men det med å dra meg inntil seg og forsøke å kysse satte en støkk i meg, var ikke det jeg ønsket. Anonymkode: 96df1...f93 Du har trodd ting og tatt feil før om han der. Men, om han oppsøker deg igjen, må du være knallhard mot han. Ikke gi noe rom for tolkning. Si rett ut at du er absolutt ikke interessert i noe som helst med han å gjøre, verken romantisk eller vennskapelig. Og om så bli sint og høylytt om det må til. Ordet NEI må være tydelig. Vær ei psykobitch. Menn vil ikke ha ei slik. Anonymkode: 82e94...821 7 1
anonymLala Skrevet 11. juli #70 Skrevet 11. juli Ts, du skylder han ingenting, ikke en gang en forklaring eller høflighet etter den oppførselen hans. Han er RESPEKTLØS ovenfor deg. Bli sint! Blokker! Og vær så snill og allier deg med en venn som vet hele historien/har lest meldingene hans. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #71 Skrevet 11. juli TS, her må du være forsiktig. Dette kommer fra en som selv har opplevd å blitt stalket etter at jeg var høflig/hyggelig mot en mann som først virket normal og grei. Det var utrolig skremmende og jeg måtte til slutt flytte. Vær så snill å ta dette på alvor - selv om du kanskje tror han er harmløs og ikke faktisk vil gjøre deg noe, er det umulig å vite. Han har allerede vist at han ikke respekterer grenser i det hele tatt (masse oppringninger, prøver å kysse deg flere ganger selv om du vrir deg unna). Jeg ville sendt ham en siste melding hvor du er veldig klar og tydelig på at du ikke ønsker å ha kontakt med ham, blokker ham og prøv å unngå ham. Fortell et par nære venner/familiemedlemmer hva som foregår. Hvis han fortsetter å prøve å få kontakt med deg eller du ser at han følger etter deg, bør du kontakte politiet. Anonymkode: 4b4e7...798 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #72 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du har trodd ting og tatt feil før om han der. Men, om han oppsøker deg igjen, må du være knallhard mot han. Ikke gi noe rom for tolkning. Si rett ut at du er absolutt ikke interessert i noe som helst med han å gjøre, verken romantisk eller vennskapelig. Og om så bli sint og høylytt om det må til. Ordet NEI må være tydelig. Vær ei psykobitch. Menn vil ikke ha ei slik. Anonymkode: 82e94...821 For et uttrykk. Nei man er ikke det ordet der fordi om man er tydelig og sier nei. Men ja, skal være tydelig. Voksne menn burde forstå bedre enn det der. Anonymkode: 96df1...f93 1 1
Nymerïa Skrevet 11. juli #73 Skrevet 11. juli (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hør på deg! SELVFØLGELIG kan du habdle der. Hvorfor ikke?? Anonymkode: 7908e...f87 Fordi han kan tro at hun oppsøker han fordi hun er interessert? Sånne folk tar enhver kontakt som oppmuntring. TS, hold deg unna. Og jeg er ikke så sikker på at det beste hadde vært å konfrontere han da han oppførte seg slik, han kan i verste fall være farlig. Jeg ville heller ha sagt jeg måtte på do, stukket av, sendt han melding om at jeg var uvel og at vi ikke skulle ha mer kontakt. Hvis han ikke respekterer dette så må du dra inn andre, for da kan du ikke håndtere dette selv. Hadde du vært datteren min så hadde mannen min tatt det med han. Hadde det vært en dame som drev på sånn mot ett av barna mine, så hadde jeg tatt det. Endret 11. juli av Nymerïa 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #74 Skrevet 12. juli Hvordan gikk det ts? Klarte du å blokkere? Anonymkode: 6bfe7...208
AnonymBruker Skrevet 12. juli #75 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dro i dag på stranda, er et park og strandområde. Gikk med på å ta en kopp kaffe med en som prøver å opprette kontakt. Han spora meg opp fra jobben sin, noe jeg opplevde som pågående i seg selv. Jeg syns ikke han er spesielt men tenkte jeg er for «streng» og kan jo ta en kopp kaffe uten at det gjør noe. Han har ringt og mast mye og det har gjort at jeg ikke har hatt så mye interesse for jeg orker ikke mas. Men ok. Jeg gikk dit, vi satt på stranda og tok en kopp kaffe. Mens vi satt det, prata om vanlige ting, så tok han plutselig tak i meg og prøvde å vri mot meg og forøkte å kysse meg. Jeg er ikke romantisk intr i han, kun som venner - knapt det for kjenner han jo ikke - og jeg vred meg unna for det var langt over grensen. Masse folk rundt. Masse folk så det. De må jo tro vi er sammen eller noe. Jeg kom meg gjennom kaffen. Mens vi gikk mot parkeringen, tok han tak i meg igjen, selv etter at jeg vred meg unna første gangen, og forsøkte å dra meg inntil seg og forøkte å kysse meg igjen - foran masse folk. Jeg holdt på å koke innvendig… vred meg kjapt unna og tenkte bare på å komme meg til bilen. Han ville også møtes etterpå men jeg sa at jeg har ting å gjøre. Likevel sendte han meldinger og forøkte å avtale å møtes mens jeg ikke har hatt tid til å svare og han har ringt meg sju ganger siden det og jeg har måtte satt mobilen på «ikke forstyrr»… jeg takler dette svært dårlig og har vært kvalm og uvel etter møtet, skulle jo bare ta en kopp kaffe. Han gikk så over grensene og jeg er rett og slett kvalm av hele greia. Hvordan vri meg unna kontakten? Han sa også: ikke la være å svare telefonen som før da. (Det er jo mitt valg om jeg velger, men samtidig forsøker å være høflig - men er så langt over grensene… Hvorfor i all verden oppfører noen seg sånn? Grenseløst.. Anonymkode: 96df1...f93 Spørsmålet er, hvorfor gikk du ikke etter første gangen han tok tak i deg? Eller andre gangen? Hvorfor sa du ikke klart fra at NEI JEG VIL IKKE MØTES MER og blokkerte ham? Du må jo sette klar grense her, ikke bare la det skje deg og lure på hvorfor? Du skal ikke sette mobilen på lydløs, du skal blokkere ham eller si nei. Grunnen til at han brøyter seg innpå deg er fordi du ikke setter grenser og sier nei, dessverre. Anonymkode: 903ec...836 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli #76 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja jeg trodde at å ta en kopp kaffe som venner kunne være greit. Der tok jeg jo feil. Jeg har jo ikke vist annen interesse enn vennskap. Ser jeg har tatt mye feil, og noterer det til senere. Anonymkode: 96df1...f93 Ingen tar en kaffe på den måten med en fremmed uten at det ligger interesse i kortene. Så det er ikke slik at det viser kun vennskap, da vet du til senere at kaffe med én fyr alene ikke blir sett på som kun interesse for vennskap, med mindre man er tre stykker eller flere. Anonymkode: 7908e...f87 3 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli #77 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han søkte meg opp etter at jeg handla i matbutikk. La meg til på Facebook. Kontakte meg via messenger. Trodde først det var ufarlig selv om det var uvanlig. Men nå kan jeg jo ikke handle der mer. Anonymkode: 96df1...f93 AnonymBruker skrev (13 timer siden): For han kommer til å oppsøke meg der osv Anonymkode: 96df1...f93 Selvsagt kan du handle der. Hvis han oppsøker deg og er ubehagelig i butikken han jobber, så sier du i fra til ledelsen. Anonymkode: e7622...277 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli #78 Skrevet 12. juli Er dette en utlending? Jeg synes du skal si i fra til butikken han jobber på. Du er garantert ikke den eneste han har trakassert og han kommer bare til å fortsette. Anonymkode: 822f3...315 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #79 Skrevet 12. juli Skremmende lesning. Oppsøker deg på Messenger etter en vanlig handletur, ringer deg kontinuerlig selv om du ikke tar telefonen, maser og maser om å få komme hjem til deg og vil ha adressen din. Han har møtt deg på én kaffe, og er allerede så grenseløs at han drar deg fysisk inn til seg mot din vilje hele to ganger. Hvis dette er grensene han tråkker over etter bare to uker, hvor langt er han villig til å gå om tre? Om fire? Jeg kan garantere deg at han allerede har gjort alt han kan for å prøve å finne ut hvor du bor, siden han er så interessert i adressen din. Denne fyren er kapabel til å forfølge deg til han finner ut hvor du bor og hvem familien din er for å kunne stalke deg. Slett og blokker ham på Facebook og Messenger, ta kontakt med politiet om han prøver å kontakte deg igjen. Og IKKE oppsøk samme butikken. I hans forskrudde virkelighet vil han tolke dette som et tegn på at du er interessert siden du oppsøker hans arbeidsplass. Det finnes andre butikker å handle på. Din "rett" til å handle der du ønsker trumfer ikke sikkerheten din nå. Man skal være bra naiv å tro at kvinner er trygge i en verden hvor det finnes slike menn. Får helt frysninger. Anonymkode: 9c568...17a 9 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli #80 Skrevet 12. juli Du må vise meldingene og anropsloggen til lederen hans. Ring nummeret til butikken og avtal et møte. Kanskje han kan møte deg utenfor mens stalkeren er på jobb så det ikke er sjanse for å møtes. Dette går garantert imot code of conduct og han vil få sparken om han ikke gir seg. Politiet kommer ikke til å ta det på alvor, men ingen vil ha en slik grenseløs ansatt som koster butikken både et godt rykte og gode kunder. Anonymkode: c4d6f...bef 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå