Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor blokkerer du ikke da og sletter han alle steder? Folk som ikke gjør det liker på en måte oppmerksomheten de får, uansett hvor negativ den er

Anonymkode: 9c074...c5c

Nei jeg liker ikke oppmerksomheten men er redd for konsekvensene om jeg blokkerer. Det kan provosere han. 

Anonymkode: 96df1...f93

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Blokkér. Sånne skjønner det ikke selv.

Anonymkode: e7393...0b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg liker ikke oppmerksomheten men er redd for konsekvensene om jeg blokkerer. Det kan provosere han. 

Jeg har vært i dine sko, og tro meg; det er 100 ganger farligere å holde kontakten enn å blokkere tidlig. 
Det føles nok farlig å blokkere nå, men hvis du er beinhard kommer han til å gi seg etter hvert. 
holder du døren åpen for lenge kommer han ALDRI til å gi seg, og det er da det faktisk blir farlig! 
Jeg vet det er vanskelig og det føles skummelt, men alternativet er det som faktisk er farlig…! 

Anonymkode: 6bfe7...208

• Liker 6
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært i dine sko, og tro meg; det er 100 ganger farligere å holde kontakten enn å blokkere tidlig. 
Det føles nok farlig å blokkere nå, men hvis du er beinhard kommer han til å gi seg etter hvert. 
holder du døren åpen for lenge kommer han ALDRI til å gi seg, og det er da det faktisk blir farlig! 
Jeg vet det er vanskelig og det føles skummelt, men alternativet er det som faktisk er farlig…! 

Han har holdt på i et par uker og mast allerede og tenkte maset ville gi seg litt om jeg tok en vennskapelig kopp kaffe med han. Der tok jeg feil. Må vel bare blokkere da.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, det er langt mer farlig sånn slm du holder på! Han kan få inntrykk av at du har døren bittelitt på gløtt, i stedet for at du er HELT klar og tydelig på hvor lukket den er. 

Jeg tror du er mest redd for ubehaget du føler ved å måtte sette tydelig grense, pga din barndom. Kan det kanskje være noe i det? 

Anonymkode: 7908e...f87

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har holdt på i et par uker og mast allerede og tenkte maset ville gi seg litt om jeg tok en vennskapelig kopp kaffe med han. Der tok jeg feil. Må vel bare blokkere da.

Hjelpes. Hører du selv hvor sinnsykt det er når du skriver det svart på hvitt? 😅

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (1 time siden):

Ikke svar noe mer. Blokker med én gang!

Hjelper kanskje litt, men er redd du har en stalker på nakken. 

Anonymkode: ca273...f5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Og med flere ubesvarte anrop etter det. Jeg får ikke fem min uten mas engang. 

Han høres ikke god ut. Ta vare på logg og meldinger, og blokker. Skulle han komme hjem til deg får du ringe politiet. 

Anonymkode: 38a7e...43d

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da kontakter du politiet. Ha lav terskel for det. 

• Liker 4
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

VELDIG lav!!

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke ditt ansvar om noen andre blir misfornøyd. 

Når du var liten, var det farlig for deg om de voksne rundt deg ikke var fornøyde med deg. Derfor var det lurt å holde folk mest mulig fornøyde. Det var en god strategi.

Som voksen er det en dårlig strategi.

Nå kan du bestemme helt over deg selv, og du trenger ikke å sette andre menneskers følelser høyere enn dine egne behov. Det er tvert i mot farligere for deg å ikke lytte til hva du føler og hva du vil, enn å please tilfeldige menn. 

Du visste at han var trøbbel. Innerst inne. For du har trolig veldig gode antenner, det får barn som vokser opp rundt ustabile voksne. God magefølelsen. Neste gang har du lov til å bruke denne følelsen til å beskytte deg selv. Si nei. Ikke forklare. Du er voksen og det er du som bestemmer over deg selv. Og det er IKKE farlig at noen blir sure eller misfornøyde. 

Har du en venninne som kan støtte deg? Det hjelper at noen andre hjelper litt til.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hjelpes. Hører du selv hvor sinnsykt det er når du skriver det svart på hvitt? 😅

Jada. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Politiet tar aldri noe på alvor så det blir det nok verre med. Har vært i voldelig forhold da jeg var yngre og det gikk ikke så bra. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Elle Melle skrev (6 minutter siden):

Det er ikke ditt ansvar om noen andre blir misfornøyd. 

Når du var liten, var det farlig for deg om de voksne rundt deg ikke var fornøyde med deg. Derfor var det lurt å holde folk mest mulig fornøyde. Det var en god strategi.

Som voksen er det en dårlig strategi.

Nå kan du bestemme helt over deg selv, og du trenger ikke å sette andre menneskers følelser høyere enn dine egne behov. Det er tvert i mot farligere for deg å ikke lytte til hva du føler og hva du vil, enn å please tilfeldige menn. 

Du visste at han var trøbbel. Innerst inne. For du har trolig veldig gode antenner, det får barn som vokser opp rundt ustabile voksne. God magefølelsen. Neste gang har du lov til å bruke denne følelsen til å beskytte deg selv. Si nei. Ikke forklare. Du er voksen og det er du som bestemmer over deg selv. Og det er IKKE farlig at noen blir sure eller misfornøyde. 

Har du en venninne som kan støtte deg? Det hjelper at noen andre hjelper litt til.

Ja nei jeg får bare blokkere - merkelig hvor slem man føler seg mens det er å få fred. Han har spurt mange ganger om å få komme hjem til meg og spurt meg mange ganger om adressen min. Han har den heldigvis ikke og jeg er ikke interessert. Slipper ikke fremmede folk inn døra mi uansett.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Men hva skyldes egentlig den den følelsen? Hvorfor føler du deg slem?

Han har ikke vært grei med deg. Hvorfor burde du være så veldig grei med ham? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Snakk om å bo i bakvendtland ts. Du trodde han skulle mase MINDRE etter en date? For det er det han tenker at dette var. 

Du har jo gitt indikasjon på interesse.  Hvorfor skulle noen ellers gidde å treffe noen for kaffe om det ikke er fordi de kanskje er litt interessert i personen? 

Anonymkode: 9367f...8cf

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må bli tøff og streng og flink til å sette tydelige grenser. Du skulle reist deg og gått første gangen han prøvde seg. Du sier ikke tydelig nei så han bare fortsetter. Sånne folk gir seg ikke før de får døren smelt i trynet. Men det du gjør, gjør at han oppfatter at du har døren på gløtt.

Du mener det nok ikke. Men siden du ikke sa NEI og "smelte døren i trynet på han" så tenker han at han har sjans og fortsetter. Han merker at du ikke vil. Men han er nok typen som ønsker seg en dame uten grenser. Du ville nok endt opp i en voldelig forhold gjetter jeg  med han. Han bryr seg ikke om deg, kun han selv er i fokus. 

Si at du aldri vil treffe han igjen og at han aldri skal kontakte deg igjen. Og så blokkerer du, for han vil ikke bry seg om det du sier og fortsette å ta kontakt.

Aldri igjen gå på date igjen med noen du ikke liker eller som du oppfatter som masete og grenseoverskridende. Du vil kun havne i trøbbel med sånne menn/mennesker.

Og bli tøff 💪. Øv deg. Sånn at folk ikke får for vane å tråkke på deg. Han har nok valgt seg ut deg for en grunn.

Og gi beskjed på jobben om det er sånn at han kontakter folk gjennom der.

Anonymkode: 36808...e7d

Det er ikke så lett å avvise stalkere. Her kan hun være tøff, men dette er en fyr som ikke kommer til å ta inn over seg en avvisning, - Han vil tenke det er en misforståelse, som kan rettes opp.

Anonymkode: ca273...f5d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja nei jeg får bare blokkere - merkelig hvor slem man føler seg mens det er å få fred. Han har spurt mange ganger om å få komme hjem til meg og spurt meg mange ganger om adressen min. Han har den heldigvis ikke og jeg er ikke interessert. Slipper ikke fremmede folk inn døra mi uansett.

Hvis han klarte å finne deg på facebook etter at du handlet på butikken han jobber, hvorfor tror du da at han ikke kan finne adressen din 

Her ville jeg ha tatt en telefon til politiet og tipset dem 

Anonymkode: 454b2...b07

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Masse lykke til ts! 
Håper virkelig du greier å være så tydelig at han ikke kan kontakter deg videre. 
Du fortjener så uendelig mye bedre enn en sånn dritt på nakken. 
Mitt beste tips; lytt ALLTID til magefølelsen. Den viser vei også når du ikke lytter. 
Se deg selv som 4 år gammel. 
Det er den lille jenten du nå skal beskytte og hjelpe. Hun fortjener kun det beste ❤️❤️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis han klarte å finne deg på facebook etter at du handlet på butikken han jobber, hvorfor tror du da at han ikke kan finne adressen din 

Her ville jeg ha tatt en telefon til politiet og tipset dem 

Anonymkode: 454b2...b07

Fordi jeg har hemmelig adresse. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...