Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fysj, jeg hadde fått skjelven av mindre...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg forsøkte med å sende en høflig melding men det gikk ikke så bra. Virker som om ingenting går inn. Har i allefall sagt fra nå. 

Anonymkode: 96df1...f93

Blokker!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må bli tøff og streng og flink til å sette tydelige grenser. Du skulle reist deg og gått første gangen han prøvde seg. Du sier ikke tydelig nei så han bare fortsetter. Sånne folk gir seg ikke før de får døren smelt i trynet. Men det du gjør, gjør at han oppfatter at du har døren på gløtt.

Du mener det nok ikke. Men siden du ikke sa NEI og "smelte døren i trynet på han" så tenker han at han har sjans og fortsetter. Han merker at du ikke vil. Men han er nok typen som ønsker seg en dame uten grenser. Du ville nok endt opp i en voldelig forhold gjetter jeg  med han. Han bryr seg ikke om deg, kun han selv er i fokus. 

Si at du aldri vil treffe han igjen og at han aldri skal kontakte deg igjen. Og så blokkerer du, for han vil ikke bry seg om det du sier og fortsette å ta kontakt.

Aldri igjen gå på date igjen med noen du ikke liker eller som du oppfatter som masete og grenseoverskridende. Du vil kun havne i trøbbel med sånne menn/mennesker.

Og bli tøff 💪. Øv deg. Sånn at folk ikke får for vane å tråkke på deg. Han har nok valgt seg ut deg for en grunn.

Og gi beskjed på jobben om det er sånn at han kontakter folk gjennom der.

Anonymkode: 36808...e7d

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg forsøkte med å sende en høflig melding men det gikk ikke så bra. Virker som om ingenting går inn. Har i allefall sagt fra nå. 

Det er viktig for din egen del at du har ditt på det reine.

Han her høres litt betatt og mangler følehorn så ikke slett meldingene i tilfelle han skulle dukke opp utafor eller stalke deg …da har du noe å vise frem om det går så langt at du må anmelde.

La oss håpe det ikke blir det

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
WeirdLady73 skrev (4 minutter siden):

Det er viktig for din egen del at du har ditt på det reine.

Han her høres litt betatt og mangler følehorn så ikke slett meldingene i tilfelle han skulle dukke opp utafor eller stalke deg …da har du noe å vise frem om det går så langt at du må anmelde.

La oss håpe det ikke blir det

Ja nei jeg sa fra at ikke er interessert og han har skjønt det nå men meldingene og maset stopper ikke, «ok vi kan være venner, vil du ringe meg» altså… 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Og med flere ubesvarte anrop etter det. Jeg får ikke fem min uten mas engang. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fant han deg via jobben? Hvordan vet han hvem du er i det hele tatt?

Anonymkode: 5b8f2...aaf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan fant han deg via jobben? Hvordan vet han hvem du er i det hele tatt?

Anonymkode: 5b8f2...aaf

Han søkte meg opp etter at jeg handla i matbutikk. La meg til på Facebook. Kontakte meg via messenger. Trodde først det var ufarlig selv om det var uvanlig. Men nå kan jeg jo ikke handle der mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg ble helt paralysert, og tenkte bare på å komme meg gjennom og inn i bilen. 

jeg gjorde tydlige tegn ved å trekke meg raskt unna. Jeg sa nok også raskt «nei» idet jeg vred meg vekk. 

Ja må sende en melding. Han spurte også om adressen min, noe jeg sa nei til å gi han. Også foreslo han på melding å møtes i kveld, og skrev selv «ok» uten st jeg har svart for jeg har hatt en del å gjøre ute nå, så må svare og han er som om han planlegger ting i sitt hode uten å høre om jeg vil engang. Veldig merkelig hele greia. Får sende en melding og takke for meg. 

Se på dette som en test hvor du må bevise at du kan sette grenser for deg selv. At du har respekt for deg selv. At du kan bryte ut av dine people pleasing tendenser når det er nødvendig, for du er dyyyypt inni people pleasing - på et nivå som er potensielt skadelig for deg. 

Ser du det selv? 

Det er ikke andres ansvar å holde dine grenser: det er din jobb å gjøre tydelig hvor dine grenser går! 

Anonymkode: 7908e...f87

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har satt mobilen på «ikke forstyrr» nesten kronisk etter at han oppretta kontakt. Og nå har han spurt om jeg blokkerte han for han har ringt ørten ganger men jeg kan ikke ha mobilen på. Jeez…

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor noen oppfører seg sånn.

For meg virker det som en ganske håpløs fremgangsmåte for å få det han vil.

Men det er tydeligvis nødvendig at du sier at du ikke er interessert, og ikke ønsker noe videre kontakt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han søkte meg opp etter at jeg handla i matbutikk. La meg til på Facebook. Kontakte meg via messenger. Trodde først det var ufarlig selv om det var uvanlig. Men nå kan jeg jo ikke handle der mer.

Hør på deg! SELVFØLGELIG kan du habdle der. Hvorfor ikke??

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Se på dette som en test hvor du må bevise at du kan sette grenser for deg selv. At du har respekt for deg selv. At du kan bryte ut av dine people pleasing tendenser når det er nødvendig, for du er dyyyypt inni people pleasing - på et nivå som er potensielt skadelig for deg. 

Ser du det selv? 

Det er ikke andres ansvar å holde dine grenser: det er din jobb å gjøre tydelig hvor dine grenser går! 

Ja jeg vet jeg er sånn som vender meg etter alle andre, er pga voldelig barndom hvor mine grenser alltid ble overskredet osv. vanskelig å bryte men er bevisst på det. Ja vet det er det og prøver å gjøre grensene klare og tydelige… 

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men herlighet, blokker og bli ferdig med han

Anonymkode: 6f0f6...62e

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har satt mobilen på «ikke forstyrr» nesten kronisk etter at han oppretta kontakt. Og nå har han spurt om jeg blokkerte han for han har ringt ørten ganger men jeg kan ikke ha mobilen på. Jeez…

Hvorfor bruke "ikke forstyrr" i stedet for å blokkere han?!

Ser du hvor mange valg du tar som egentlig går på å ikke fornærme han - selv om det er ugunstig for deg og ditt liv? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vet jeg er sånn som vender meg etter alle andre, er pga voldelig barndom hvor mine grenser alltid ble overskredet osv. vanskelig å bryte men er bevisst på det. Ja vet det er det og prøver å gjøre grensene klare og tydelige… 

I denne situasjonen har du ikke vørt klar og tydelig noe sted, så se på dette som en kjempegod øvelse i veien mot bedring. Dette er det viktigste du kan lære deg, ellers er du i høyrisiko for å havne i voldelig forhold. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tråden begynner å bli lang, og det eneste jeg ser er at du vrir deg som en ål uten å faktisk sette grenser. 
Denne mannen høres ikke frisk ut. Likevel velger du å svare ham, og ikke blokkere. 
Dette er FARLIG ts. Denne mannen er fullstendig ramlende gal, og han merker at du ikke setter de grensene han faktisk må ha. 
Ta deg sammen og blokker. 
Jeg vet det føles vondt, men tenk på at du ikke er slem. Du  beskytter bare deg selv. 

Anonymkode: 6bfe7...208

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet

Men hvorfor i flate h* blokkerer du ikke bare når han ringer og er innpåsliten tredje gang? Du går da ikke på date for å være høflig!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hør på deg! SELVFØLGELIG kan du habdle der. Hvorfor ikke??

For han kommer til å oppsøke meg der osv

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor blokkerer du ikke da og sletter han alle steder? Folk som ikke gjør det liker på en måte oppmerksomheten de får, uansett hvor negativ den er

Anonymkode: 9c074...c5c

• Liker 3
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...