Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må vise meldingene og anropsloggen til lederen hans. Ring nummeret til butikken og avtal et møte. Kanskje han kan møte deg utenfor mens stalkeren er på jobb så det ikke er sjanse for å møtes. Dette går garantert imot code of conduct og han vil få sparken om han ikke gir seg. Politiet kommer ikke til å ta det på alvor, men ingen vil ha en slik grenseløs ansatt som koster butikken både et godt rykte og gode kunder. 

Anonymkode: c4d6f...bef

Ja altså det var den butikken jeg handla mest i, og samla Coop-poeng på. Vel, ja det finnes andre butikker heldigvis men utvalget i den der er ganske bra. 

Skulle blokkere og så har han sendt meldinger med «men jeg var snill med deg, jeg forstår ikke» og skrevet flere meldinger som han har angret, så jeg aner ikke hva han har skrevet. Føler meg slem som blokkerer men det virker jo rett og slett som at det er umulig at fornuft når inn til han. 

Anonymkode: 96df1...f93

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja altså det var den butikken jeg handla mest i, og samla Coop-poeng på. Vel, ja det finnes andre butikker heldigvis men utvalget i den der er ganske bra. 

Skulle blokkere og så har han sendt meldinger med «men jeg var snill med deg, jeg forstår ikke» og skrevet flere meldinger som han har angret, så jeg aner ikke hva han har skrevet. Føler meg slem som blokkerer men det virker jo rett og slett som at det er umulig at fornuft når inn til han. 

Du skylder han ingen forklaring. Ikke gå i dialog en gang, enhver oppegående person ville trukket seg unna for lengst! Akkurat nå spiller han bare på samvittigheten din (med VILJE!). Skriv at du ikke er interessert og be han slutte å ta kontakt med deg, så blokker og ignorer FØR han rekker å svare. Han VET hva han gjør med deg og det er fadermeg ikke noe en snill person gjør.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Herregud, ta deg sammen! Han tror kanskje han var snill med deg, men det gjør ikke saken bedre. Han var totalt grenseoverskridende, og er det fremdeles, og han kan være farlig. Du må blokkere han, og ikke oppsøke stedet hvor han jobber og du må fortelle venner/familie om hva som har skjedd. Føl deg gjerne slem, men det må du bare stå i. 

Anonymkode: 6211e...23e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sender han deg fremdeles meldinger hele dagen uten at du har svart ham? Hvor mange meldinger har han sendt deg i dag? Og du har fremdeles ikke blokkert? For hver time du ikke blokkerer, er det en ny time hvor han tror han fremdeles har overtaket over deg. Blokker nå! 🤯 NÅ! 

Anonymkode: 9c568...17a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta screenshot av samtaleloggen med alle hans ubesvarte anrop, og alle meldingene han har sendt uten at du har svart. Så sender du dette til han, å spør om han virkelig ikke skjønner hvor sykt hans oppførsel er, og at du vil vurdere ta dette videre til både politiet og hans sjef dersom han ikke skjønner at han skal holde seg unna deg. 

Anonymkode: e7622...277

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har blokkert nå, men sendte ikke noe svar til han med screenshot av hvordan han har holdt på. Tror ikke han evner å forstå såpass, og det ville bare ha kommet mer meldinger og argument.

Jeg ser i samtaleloggen at han har holdt på siden 14. juni. Altså har jeg så å si hatt mobilen på «ikke forstyrr» siden den dagen pga alle oppringningene. Bare den 28.07 hadde jeg 17 ubesvarte anrop fra han.

Har også fått spam meldinger på sms fra WhatsApp med den typiske spam-mailen om jobb og har aldri fått sånt før (bruker ikke WhatsApp noe selv om jeg har) så mistenker at han står bak det også. Det var den 6. juli. 

IMG_2004.thumb.jpeg.281238a7e2b191098d70fcb38896b7cb.jpegIMG_2003.thumb.jpeg.0a52a693fbddef8e0f19d3ac93d5664b.jpegIMG_2002.thumb.jpeg.e86bb614d36142bb9120e8ba4f930896.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 21.02):

Han søkte meg opp etter at jeg handla i matbutikk. La meg til på Facebook. Kontakte meg via messenger. Trodde først det var ufarlig selv om det var uvanlig. Men nå kan jeg jo ikke handle der mer.

Si ifra til butikken.

Anonymkode: fc4a3...959

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke si ifra til butikkeN? 

Anonymkode: 822f3...315

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor vil du ikke si ifra til butikkeN? 

Anonymkode: 822f3...315

Når man bruker 4 hele uker på å klare å avvise en person man ikke liker, fordi man føler seg slem selv om han oppfører seg helt koko, da er vel oddsen for at hun skal gjøre det ikke så høy. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bravo Ts! Så glad for å lese at du har blokkert nå 👏😃 

Håper du nå får fred og kan puste igjen ❤️ 

det på WhatsApp virker mer som spam. 
blokker der også

Anonymkode: 6bfe7...208

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 19.07):

Dro i dag på stranda, er et park og strandområde. Gikk med på å ta en kopp kaffe med en som prøver å opprette kontakt. Han spora meg opp fra jobben sin, noe jeg opplevde som pågående i seg selv. Jeg syns ikke han er spesielt men tenkte jeg er for «streng» og kan jo ta en kopp kaffe uten at det gjør noe. Han har ringt og mast mye og det har gjort at jeg ikke har hatt så mye interesse for jeg orker ikke mas. Men ok. Jeg gikk dit, vi satt på stranda og tok en kopp kaffe. Mens vi satt det, prata om vanlige ting, så tok han plutselig tak i meg og prøvde å vri mot meg og forøkte å kysse meg. Jeg er ikke romantisk intr i han, kun som venner - knapt det for kjenner han jo ikke - og jeg vred meg unna for det var langt over grensen. Masse folk rundt. Masse folk så det. De må jo tro vi er sammen eller noe. Jeg kom meg gjennom kaffen. Mens vi gikk mot parkeringen, tok han tak i meg igjen, selv etter at jeg vred meg unna første gangen, og forsøkte å dra meg inntil seg og forøkte å kysse meg igjen - foran masse folk. Jeg holdt på å koke innvendig… vred meg kjapt unna og tenkte bare på å komme meg til bilen. Han ville også møtes etterpå men jeg sa at jeg har ting å gjøre. Likevel sendte han meldinger og forøkte å avtale å møtes mens jeg ikke har hatt tid til å svare og han har ringt meg sju ganger siden det og jeg har måtte satt mobilen på «ikke forstyrr»… jeg takler dette svært dårlig og har vært kvalm og uvel etter møtet, skulle jo bare ta en kopp kaffe. Han gikk så over grensene og jeg er rett og slett kvalm av hele greia. Hvordan vri meg unna kontakten? Han sa også: ikke la være å svare telefonen som før da. (Det er jo mitt valg om jeg velger, men samtidig forsøker å være høflig - men er så langt over grensene… Hvorfor i all verden oppfører noen seg sånn? Grenseløst..

Ja det er absolutt ditt valg, du kan gjøre akkurat hva enn du vil. Blokker, ignorer og anmeld hvis han fortsetter. Det han holder på med er seksuell trakassering, og er ikke akseptabelt. Ikke vær høflig, og si akkurat hva du tenker om du tørr det også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der er så utrolig skummelt.. sånne menn ender jo noen ganger med å kverke kvinnfolk. Aldri undervurder hvor syke folk kan være basert på dårlig samvittigheten din. Du må se forbi den. Han her virker helt klin dong ding i hodet. Du må jo aldri finne på å involvere deg med slike. Ville seriøst jobbet en del med meg selv når en mann kan tråkke så over grensene dine. Ser du har hatt en vanskelig oppvekst men dette er rett og slett farlig. 

Anonymkode: 49f26...7eb

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle verden tror du at du må være høflig not en som er så lite empatisk. Gi han avskjed på grått papir. Slutt å finn på unnskyldninger for ikke å ta telefonen eller svare. Vær direkte.

Anonymkode: ed731...d9a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 19.07):

Hvordan vri meg unna kontakten?

Hvorfor skal du "vri deg unna"?

Det er da bare å skrive at du ikke er interessert.

Her er det du som har vært lite tydelig ved å si du "har ting å gjøre" istedenfor å kommunisere at du ikke er interessert på en tydelig måte. Og vri deg unna et kyss uten å si at du ikke har lyst.

Anonymkode: 5e621...b37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier selv at du er påvirket sv en voldelig barndom. Så da behøver du å øve på hvordan du setter grenser uten å føle deg slem. 

Jeg foreslår du starter med å alltid vri til ditt perspektiv. For eksempel om en mann maser og ringer og veldig gjerne vil treffe deg. Da må du vri over på kontrollspørsmålet: Men vil JEG treffe ham? Eller handler dette mest om behovet for å være grei? Hvis svaret er Nei jeg har ikke noe eget ønske om å treffe ham - så sier du nei til ham. Du kan fortsatt ha en ok tone, bare vær nøye med å ikke gi falske forhåpninger. Noe som «Nei takk, dette er ikke noe for meg. Lykke til»

Du behøver heller ikke bli venn med ukjente på f.eks facebook. Tenk ut en regel for deg selv hvem du vil ha der, så blir det enklere senere.

Anonymkode: 7838f...36d

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 20.27):

Jeg ble helt paralysert, og tenkte bare på å komme meg gjennom og inn i bilen. 

jeg gjorde tydlige tegn ved å trekke meg raskt unna. Jeg sa nok også raskt «nei» idet jeg vred meg vekk. 

Ja må sende en melding. Han spurte også om adressen min, noe jeg sa nei til å gi han. Også foreslo han på melding å møtes i kveld, og skrev selv «ok» uten st jeg har svart for jeg har hatt en del å gjøre ute nå, så må svare og han er som om han planlegger ting i sitt hode uten å høre om jeg vil engang. Veldig merkelig hele greia. Får sende en melding og takke for meg. 

Når jeg har truffet på så agressive menn som er så på som dette her, så har jeg endt opp i voldelige forhold. Jeg hadde en voldelig barndom så jeg har hatt problemer med å sette grenser. DU MÅ SETTE GRENSER. 

NEI. SLUTT. GÅ. Og ikke nøl eller blunk. Søpla skal ut. Er folk sånn som dette så er det et mega 🚩. Og blokker. 

Anonymkode: 36808...e7d

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 21.03):

Jeg har satt mobilen på «ikke forstyrr» nesten kronisk etter at han oppretta kontakt. Og nå har han spurt om jeg blokkerte han for han har ringt ørten ganger men jeg kan ikke ha mobilen på. Jeez…

Blokker han da vel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 22.53):

Bravo Ts! Så glad for å lese at du har blokkert nå 👏😃 

Håper du nå får fred og kan puste igjen ❤️ 

det på WhatsApp virker mer som spam. 
blokker der også

Anonymkode: 6bfe7...208

Det kom på min sms på mobilen og jeg har aldri fått sånt før, litt påfallende at det der ble sendt den ene dagen han ringte 17 ganger og jeg ikke svarte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2025 den 3.07):

Du sier selv at du er påvirket sv en voldelig barndom. Så da behøver du å øve på hvordan du setter grenser uten å føle deg slem. 

Jeg foreslår du starter med å alltid vri til ditt perspektiv. For eksempel om en mann maser og ringer og veldig gjerne vil treffe deg. Da må du vri over på kontrollspørsmålet: Men vil JEG treffe ham? Eller handler dette mest om behovet for å være grei? Hvis svaret er Nei jeg har ikke noe eget ønske om å treffe ham - så sier du nei til ham. Du kan fortsatt ha en ok tone, bare vær nøye med å ikke gi falske forhåpninger. Noe som «Nei takk, dette er ikke noe for meg. Lykke til»

Du behøver heller ikke bli venn med ukjente på f.eks facebook. Tenk ut en regel for deg selv hvem du vil ha der, så blir det enklere senere.

Anonymkode: 7838f...36d

Har alltid vært forsiktig med hvem jeg legger til på FB, alltid kun legger til folk jeg kjenner - men trodde først det var helt ufarlig og at å utvide horisonten litt ikke skader. Der tok jeg feil. Skal aldri gjøre det igjen. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper det går bra! Han høres skummel ut! Og å oppspore en kunde synes jeg er helt uakseptabelt! 
Blokker, og ikke nøl nå. 

Anonymkode: 38a7e...43d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...