Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dro i dag på stranda, er et park og strandområde. Gikk med på å ta en kopp kaffe med en som prøver å opprette kontakt. Han spora meg opp fra jobben sin, noe jeg opplevde som pågående i seg selv. Jeg syns ikke han er spesielt men tenkte jeg er for «streng» og kan jo ta en kopp kaffe uten at det gjør noe. Han har ringt og mast mye og det har gjort at jeg ikke har hatt så mye interesse for jeg orker ikke mas. Men ok. Jeg gikk dit, vi satt på stranda og tok en kopp kaffe. Mens vi satt det, prata om vanlige ting, så tok han plutselig tak i meg og prøvde å vri mot meg og forøkte å kysse meg. Jeg er ikke romantisk intr i han, kun som venner - knapt det for kjenner han jo ikke - og jeg vred meg unna for det var langt over grensen. Masse folk rundt. Masse folk så det. De må jo tro vi er sammen eller noe. Jeg kom meg gjennom kaffen. Mens vi gikk mot parkeringen, tok han tak i meg igjen, selv etter at jeg vred meg unna første gangen, og forsøkte å dra meg inntil seg og forøkte å kysse meg igjen - foran masse folk. Jeg holdt på å koke innvendig… vred meg kjapt unna og tenkte bare på å komme meg til bilen. Han ville også møtes etterpå men jeg sa at jeg har ting å gjøre. Likevel sendte han meldinger og forøkte å avtale å møtes mens jeg ikke har hatt tid til å svare og han har ringt meg sju ganger siden det og jeg har måtte satt mobilen på «ikke forstyrr»… jeg takler dette svært dårlig og har vært kvalm og uvel etter møtet, skulle jo bare ta en kopp kaffe. Han gikk så over grensene og jeg er rett og slett kvalm av hele greia. Hvordan vri meg unna kontakten? Han sa også: ikke la være å svare telefonen som før da. (Det er jo mitt valg om jeg velger, men samtidig forsøker å være høflig - men er så langt over grensene… Hvorfor i all verden oppfører noen seg sånn? Grenseløst..

Anonymkode: 96df1...f93

• Liker 1
  • Hjerte 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

horribelt!!

Anonymkode: 8b4ac...4cb

• Liker 5
Skrevet

Forslag til melding til han:

Jeg registrerer at du forsøkte å kysse meg. Jeg viste kroppslig at jeg ikke var interessert i dette. Jeg har ingen romantisk interesse i deg og jeg kommer ikke til å svare deg om du forsøker å få kontakt med meg igjen.

Så blokkerer du han.

Du behøver ikke forstå hvorfor han er grenseløs. Bare at det er dårlig for deg og at du ikke vil ha han i livet ditt.

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Siden han er så grenseløs må du være direkte og veldig grensesettende.  

Noe i denne duren. Hei, jeg ser du har ringt. Jeg er ikke interessert i møtes igjen. Hilsen meg

Anonymkode: 8616e...c1c

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sa du ikke noe der og da? Han kan ikke lese tanker. Men burde nok gått en bedre kurs i kroppsspråk 

Anonymkode: 454b2...b07

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Gi langt faen i å være høflig. En mann som dette er farlig. Avvis han hardt og tydelig. Og så blokk han om nødvendig. 

• Liker 22
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Når han var så intens allerede før dere møttes, så burde du ha skjønt at han ikke var ute etter en vennskapelig kaffe. Du burde ha sagt høyt og tydelig "nei" når han prøvde første gangen, du burde gått derfra da. 

Det er fullt mulig å si høyt og tydelig nei, på en høflig måte. Det er fullt mulig si "beklager, jeg er ikke interessert i deg" uten å være uhøflig. Det som er uhøflig er å ikke svare, ghosting er barnslig uansett om han også oppførte seg skikkelig dust. Du er ikke uhøflig om du setter grenser for deg selv. 

Anonymkode: e7622...277

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dro i dag på stranda, er et park og strandområde. Gikk med på å ta en kopp kaffe med en som prøver å opprette kontakt. Han spora meg opp fra jobben sin, noe jeg opplevde som pågående i seg selv. Jeg syns ikke han er spesielt men tenkte jeg er for «streng» og kan jo ta en kopp kaffe uten at det gjør noe. Han har ringt og mast mye og det har gjort at jeg ikke har hatt så mye interesse for jeg orker ikke mas. Men ok. Jeg gikk dit, vi satt på stranda og tok en kopp kaffe. Mens vi satt det, prata om vanlige ting, så tok han plutselig tak i meg og prøvde å vri mot meg og forøkte å kysse meg. Jeg er ikke romantisk intr i han, kun som venner - knapt det for kjenner han jo ikke - og jeg vred meg unna for det var langt over grensen. Masse folk rundt. Masse folk så det. De må jo tro vi er sammen eller noe. Jeg kom meg gjennom kaffen. Mens vi gikk mot parkeringen, tok han tak i meg igjen, selv etter at jeg vred meg unna første gangen, og forsøkte å dra meg inntil seg og forøkte å kysse meg igjen - foran masse folk. Jeg holdt på å koke innvendig… vred meg kjapt unna og tenkte bare på å komme meg til bilen. Han ville også møtes etterpå men jeg sa at jeg har ting å gjøre. Likevel sendte han meldinger og forøkte å avtale å møtes mens jeg ikke har hatt tid til å svare og han har ringt meg sju ganger siden det og jeg har måtte satt mobilen på «ikke forstyrr»… jeg takler dette svært dårlig og har vært kvalm og uvel etter møtet, skulle jo bare ta en kopp kaffe. Han gikk så over grensene og jeg er rett og slett kvalm av hele greia. Hvordan vri meg unna kontakten? Han sa også: ikke la være å svare telefonen som før da. (Det er jo mitt valg om jeg velger, men samtidig forsøker å være høflig - men er så langt over grensene… Hvorfor i all verden oppfører noen seg sånn? Grenseløst..

enkelte klarer bare ikke å ta et hint, du må si det klart og tydelig at du ikke er intrissert å du burde alderi tatt den kaffen med han

Anonymkode: f522d...a83

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han burde egentlig få klar og tydelig beskjed om at det han holder på med er ugreit, for han har jo tydeligvis ingen forståelse av andres grenser. Han kommer i alle fall ikke til å ta et hint, og vil trenge tydelig beskjed om at du ikke er interessert i videre kontakt.

Anonymkode: ed85a...37f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ok, du må bli voksen og selvstendig.

1. Du skal si nei til masete menn som inviterer på kaffe når du ikke er interessert. NEI. 

2. Når en mann forsøker å kysse deg og oppfører seg som han gjorde på kafeen, skal du reise deg og gå. Si klart i fra at dette ikke er noe du ønsker, og at du går hjem. 

3. Når han kaster seg over deg på nytt - i dette tilfellet fordi du ikke avbrøt møtet første gang han prøvde - så skal du slippe sinnet ditt ut, gi ham så hatten passer. Det skal ikke være nødvendig å si fra to ganger.

4. Om han sender melding etterpå: •Jeg er ikke interessert i videre kontakt med deg.» Og så blokker du ham.

Anonymkode: 0f76f...c01

• Liker 9
  • Nyttig 19
Skrevet

Ikke svar noe mer. Blokker med én gang!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han er sånn blant folk, hvor mange sekunder tar det før han voldtar noen bak lukkede dører? Fy faen løp. 

Anonymkode: 36e52...72a

• Liker 12
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Skummel fyr! Styr unna. Enig med det noen skriver her oppe om å være direkte og blokkere. 

Anonymkode: 38a7e...43d

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel takke de medsøstre rundt omkring som er like "på'n" som slike mannfolk. Når man ser f.eks. på realityshow som Ex on the beach osv. så ser man at det er mange " predators" av kvinneljønnet også. Og så tror fyren at alle er slik! De får seg en overraskelse når de oppdager at alle ikke er involverte i nåtidens "Sodoma og Gomora"! 

Anonymkode: 57aca...e0b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en kvalm type! 

Anonymkode: 84af0...aab

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjære deg, oppfør deg som et voksent menneske du i det minste da.

Du burde sagt klart å tydelig fra første gang han prøvde seg og ikke gjorde du det ved andre gang. Ja, han burde vist bedre oppførsel og tatt hintet men dere er voksne så om han sliter så bør du sette grenser. 
Det vi ikke bli bra om du ghoster eller unngår han, for tydeligvis vil du nok treffe på han igjen før enn senere så sett klare og tydelige grenser og si fra at du ikke er interessert.

Det blir litt for enkelt å bare lukke øynene og late som ingenting og ignorere han, men det det vil gjøre er at han vil fortsette inntil du sier stopp

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
WeirdLady73 skrev (5 minutter siden):

Kjære deg, oppfør deg som et voksent menneske du i det minste da.

Du burde sagt klart å tydelig fra første gang han prøvde seg og ikke gjorde du det ved andre gang. Ja, han burde vist bedre oppførsel og tatt hintet men dere er voksne så om han sliter så bør du sette grenser. 
Det vi ikke bli bra om du ghoster eller unngår han, for tydeligvis vil du nok treffe på han igjen før enn senere så sett klare og tydelige grenser og si fra at du ikke er interessert.

Det blir litt for enkelt å bare lukke øynene og late som ingenting og ignorere han, men det det vil gjøre er at han vil fortsette inntil du sier stopp

Jeg ble helt paralysert, og tenkte bare på å komme meg gjennom og inn i bilen. 

jeg gjorde tydlige tegn ved å trekke meg raskt unna. Jeg sa nok også raskt «nei» idet jeg vred meg vekk. 

Ja må sende en melding. Han spurte også om adressen min, noe jeg sa nei til å gi han. Også foreslo han på melding å møtes i kveld, og skrev selv «ok» uten st jeg har svart for jeg har hatt en del å gjøre ute nå, så må svare og han er som om han planlegger ting i sitt hode uten å høre om jeg vil engang. Veldig merkelig hele greia. Får sende en melding og takke for meg. 

• Liker 2
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Drit nå i å takke for deg. Si at du ikke er interessert og blokker.

Du må virkelig ikke gi slike idioter tid. Første grenseoverskridende ting så reiser du. 

Anonymkode: 6f0f6...62e

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøkte med å sende en høflig melding men det gikk ikke så bra. Virker som om ingenting går inn. Har i allefall sagt fra nå. 

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...