AnonymBruker Skrevet 1. september #61 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva ville dere valgt nå av 5,03% fastrente i et halvt år, og 5,1% med en mnd varsel for uttak? Anonymkode: 25df1...829 Jeg velger alltid kun kontoer uten begrensninger. Anonymkode: 2b0dc...d41 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september #62 Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 21.33): Hva ville dere valgt nå av 5,03% fastrente i et halvt år, og 5,1% med en mnd varsel for uttak? Anonymkode: 25df1...829 5,1 % med en måneds binding. Anonymkode: e8ab9...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #63 Skrevet 9. september 5% rente på 600.000kr hos MMbank uten begrensninger. Har også ett tilsvarende beløp disponert i aksjer og ønsker derfor sikkerthet på høyrentekonto. MMbank er jo selvfølgelig med i bankenes sikringsfond. Nettbanken derimot var jeg ikke imponert over. Rentene kapitaliseres heller ikke månedlig slik som feks Kredittbank Anonymkode: fae76...c25
AnonymBruker Skrevet 9. september #64 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): 5% rente på 600.000kr hos MMbank uten begrensninger. Har også ett tilsvarende beløp disponert i aksjer og ønsker derfor sikkerthet på høyrentekonto. MMbank er jo selvfølgelig med i bankenes sikringsfond. Nettbanken derimot var jeg ikke imponert over. Rentene kapitaliseres heller ikke månedlig slik som feks Kredittbank Anonymkode: fae76...c25 Er vel maks 11 uttak. Men holder godt med planlegging da, jeg har 3 uttak så langt i år. Anonymkode: 25df1...829
Båtsjåfør Skrevet 11. september #65 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 18.58): Jeg har også penger i fond og aksjer. Men her er jeg først og fremst nysgjerrig på beste sparekonto. Det går helt fint å låse pengene for en periode. Men helst ikke i mange år. Anonymkode: b81a2...13c finansportalen.no finner du en liste over alle norske banker og hvilke sparekonto som er best.
AnonymBruker Skrevet 20. september #66 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 7.9.2025 den 15.57): 5,1 % med en måneds binding. Anonymkode: e8ab9...7cf Tror jeg gjorde rett med 5,03 i et halvt år, men vi får se. Bank2 har fortsatt 5,1 på 31 dager så lenge det varer. Anonymkode: 25df1...829
AnonymBruker Skrevet 21. september #67 Skrevet 21. september 5,01% effektiv rente, med månedlig kapitalisering av renter. Ingen bindingstid, heller ingen utaksbegrensninger. Anonymkode: 8d774...17d
AnonymBruker Skrevet 21. september #68 Skrevet 21. september Kredittbanken. Fem prosent, månedlig kapitalisering, ingen bindingstid eller begrensninger på uttak. Anonymkode: 34fee...ab4
AnonymBruker Skrevet 22. september #69 Skrevet 22. september Nå har fastrenten krøpet under flytende, så når min neste fastrentekonto løper ut i oktober får de pengene sannsynligvis et opphold på en konto med flytende rente. Foreløpig ingen varsel om nedgang, så har i hvert fall 5% på MM til uti november en gang. Anonymkode: 25df1...829
AnonymBruker Skrevet 22. september #70 Skrevet 22. september Ordet "høyrentekonti" er misvisende. Av renten betaler man 22% skatt, så kommer inflasjonen og spiser opp resten av "fortjenesten". Finnes bedre måter å spare på? Anonymkode: 4dce8...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #71 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ordet "høyrentekonti" er misvisende. Av renten betaler man 22% skatt, så kommer inflasjonen og spiser opp resten av "fortjenesten". Finnes bedre måter å spare på? Anonymkode: 4dce8...5d9 Det finnes bedre måter, men ikke alle er karrere. Og skatten er mye høyere på aksjer og fond. Anonymkode: 25baa...6b7 1
LeneXCII Skrevet 22. september #72 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det finnes bedre måter, men ikke alle er karrere. Og skatten er mye høyere på aksjer og fond. Anonymkode: 25baa...6b7 Ikke alle fond! Fond eksponert mot råvarer (f eks gull&sølv) har kun 22% skatt på avkastning! (min utheving)
AnonymBruker Skrevet 22. september #73 Skrevet 22. september LeneXCII skrev (24 minutter siden): Ikke alle fond! Fond eksponert mot råvarer (f eks gull&sølv) har kun 22% skatt på avkastning! (min utheving) Finnes andre måter. Gull/sølvmynter har steget 108% de siste tre år. Investering under en million gir 0 skatt ved innveksling. Hvorfor Investere i gull og sølv? | Goldsource Anonymkode: 4dce8...5d9 1
LeneXCII Skrevet 22. september #74 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes andre måter. Gull/sølvmynter har steget 108% de siste tre år. Investering under en million gir 0 skatt ved innveksling. Hvorfor Investere i gull og sølv? | Goldsource Anonymkode: 4dce8...5d9 Oh yes, I know.. 🤑😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå