Gå til innhold

Du som har penger på høyrentekonto. Hvilken og hva er renten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også penger i fond og aksjer. Men her er jeg først og fremst nysgjerrig på beste sparekonto. Det går helt fint å låse pengene for en periode. Men helst ikke i mange år.

Anonymkode: b81a2...13c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nordea Sparekonto Ekstra. 4,25% fra 100k til 500k

Deretter 4,75% fra 500k og oppover

Anonymkode: e969b...d0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nordea 4,85%, tidligere Danske bank-sparekonto. 

Anonymkode: c02be...10d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avida 5,06%. Ingen binding eller begrensning på antall uttak.

Anonymkode: 2b0dc...d41

• Liker 3
Skrevet

Kredittbanken . 5% rente, ingen begrensninger på uttak, rentene kapitaliseres månedlig, dvs man får glede av renters rente hele veien, og faktisk årlig rente blir noe høyere 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (2 minutter siden):

Kredittbanken . 5% rente, ingen begrensninger på uttak, rentene kapitaliseres månedlig, dvs man får glede av renters rente hele veien, og faktisk årlig rente blir noe høyere 🙂

Du tar feil. Nominell rente er 4,89%. Det er effektiv rente på den kontoen som er 5%.

https://kredittbanken.no/sparing

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nordea 4,85%, tidligere Danske bank-sparekonto. 

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Avida 5,06%. Ingen binding eller begrensning på antall uttak.

Summeer skrev (6 minutter siden):

Dere som har såpass høy rente, har dere fått noe varsel om at den skal ned? Jeg har hatt god rente hos både Santander og Obos, men med siste rentekutt blir beste renten jeg har 4,5 % om et par måneder, så jeg er veldig åpen for å flytte pengene.

Anonymkode: e8ab9...7cf

• Liker 2
Skrevet

Jeg åpnet kontoen idag, da var det 5%. Flytter over sparepengene fra bank norwegian som har varslet at renta settes ned 😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som har såpass høy rente, har dere fått noe varsel om at den skal ned? Jeg har hatt god rente hos både Santander og Obos, men med siste rentekutt blir beste renten jeg har 4,5 % om et par måneder, så jeg er veldig åpen for å flytte pengene.

Har kun fått varsel om at renten på BSU skal ned fra 6,75 til 6,50%. fra 25. august.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du tar feil. Nominell rente er 4,89%. Det er effektiv rente på den kontoen som er 5%.

https://kredittbanken.no/sparing

Ok, så det nå. Er allikevel høyt oppe på lista til finansportalen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke noe varsel om nedsatt rente fra Avida så langt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (Akkurat nå):

Ok, så det nå. Er allikevel høyt oppe på lista til finansportalen 

Fortsatt lavere enn Avida.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bulder med 4,5 prosent rente hver måned. Frie uttak 

Anonymkode: 9ad93...d13

Skrevet

sparebank 1 pluss 5% fra første krone for LO medlemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Avida, Santander og Bulder…Mistenkte et øyeblikk at det var tull. Hadde aldri hørt om disse bankene før😅

Jeg har pengene mine i Nordea 4,85%. Men vil sjekke ut Avida nå. Hørtes jo bra ut.

Anonymkode: ed95f...e14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ringte Kredittbanken for noen dager siden, på grunn av en anne tråd. Spurte om renten skulle ned også hos dem. Svaret var at det var der ingen planer om. Så åpnet konto, og har flyttet over noen småpenger for å se at alt går ok, før Santanderkontoen tømmes. 
Bare husk på at dere taper renter på å flytte penger torsdag og gjennom helgen fordi pengene går ut av konto men ikke kommer inn på konto før mandag. Flytt pengene; mandag/tirsdag/onsdag.

Anonymkode: 57fe7...707

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Avida, Santander og Bulder…Mistenkte et øyeblikk at det var tull. Hadde aldri hørt om disse bankene før😅

Jeg har pengene mine i Nordea 4,85%. Men vil sjekke ut Avida nå. Hørtes jo bra ut.

Anonymkode: ed95f...e14

Avida har vel sikringsfond bare opp til ca halve beløpet av Norske banker? Mulig jeg tar feil, men undersøk det om du har mye penger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Avida har vel sikringsfond bare opp til ca halve beløpet av Norske banker? Mulig jeg tar feil, men undersøk det om du har mye penger. 

Å ha store summer på en sparekonto er jo uansett idioti.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ringte Kredittbanken for noen dager siden, på grunn av en anne tråd. Spurte om renten skulle ned også hos dem. Svaret var at det var der ingen planer om. Så åpnet konto, og har flyttet over noen småpenger for å se at alt går ok, før Santanderkontoen tømmes. 
Bare husk på at dere taper renter på å flytte penger torsdag og gjennom helgen fordi pengene går ut av konto men ikke kommer inn på konto før mandag. Flytt pengene; mandag/tirsdag/onsdag.

Dette er selvfølgelig bare tull. En får rente i bank a helt til overføringen skjer, hvorpå man får rente i bank b.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bulder med 4,5 prosent rente hver måned. Frie uttak 

Anonymkode: 9ad93...d13

Greit å få med at dette er effektiv rente, og at den går ned til 4,24 % fra 27. august. Altså per år, men opptjent rente utbetales hver måned. Nominell rente blir da 4,16 %.

Anonymkode: fbe47...82a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...