Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forholdet tok slutt for flere år siden, eksen somler og somler og flytter ikke ut av gjesterommet. Jeg eier brorparten av huset og har helseutfordringer som gjør det lite praktisk at jeg flytter ut selv av mitt eget hus. Eksen er helt enig i at forholdet er over, vi er også enige i det økonomiske, men flyttingen blir aldri noe av, og jeg blir mer og mer nedbrutt. 

Har noen opplevd lignende adferd og klart å løse det? 

Anonymkode: 7d73f...d6a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eier han litt av huset? Kjøp han ut 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg eier brorparten av huset

Du må jo kjøpe ham ut. Om du ikke gjør det så kan han bo der. 

Vil ha ikke selge så må du kreve sameier oppløst og huset vil bli solgt på det åpne marked. Da kan du kjøpe det tilbake

Anonymkode: 71076...798

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (2 minutter siden):

Eier han litt av huset? Kjøp han ut 

Vi er enige om det økonomiske og pengene er overført. Problemet er at eksen ikke flytter ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er enige om det økonomiske og pengene er overført. Problemet er at eksen ikke flytter ut. 

Kontakt politi / namsmann og bytt lås i døra. Så lenge dere ikke har en leiekontrakt så kan du bytte låsen. 

Anonymkode: 71076...798

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Flere år siden?? Det hadde jeg overhode ikke funnet meg i (så lenge dere har avtalt at du nå eier huset og har kjøpt han ut). Du burde ikke måtte dette; men hjelp han å finne et annet sted. Sett en dato for når han må være ute.

Anonymkode: 81e50...1cc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om huset faktisk er tinglyst på kun deg må du hive han ut!! Namsmannen neste

Anonymkode: 29409...a4a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Flere år??? Tålmodigheten din må ta slutt. Hiv han ut, IDAG.

Herregud

Anonymkode: 74e4b...f1d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Flere år siden?? Det hadde jeg overhode ikke funnet meg i (så lenge dere har avtalt at du nå eier huset og har kjøpt han ut). Du burde ikke måtte dette; men hjelp han å finne et annet sted. Sett en dato for når han må være ute.

Anonymkode: 81e50...1cc

Det hjelper fint lite å ikke finne seg i det, eksen er der fortsatt. Har satt en dato flere ganger. Har til og med kjørt eksen på visninger. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om huset faktisk er tinglyst på kun deg må du hive han ut!! Namsmannen neste

Anonymkode: 29409...a4a

Så vidt jeg forstår kan man ikke kaste ut en ektefelle, og siden eksen bor på samme adresse får jeg ikke separasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hjelper fint lite å ikke finne seg i det, eksen er der fortsatt. Har satt en dato flere ganger. Har til og med kjørt eksen på visninger. 

Hva hindrer deg i å kontakte namsmannen/politiet? 

Anonymkode: b11f7...5ae

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte at noen kanskje hadde opplevd lignende adferd fra en eks og kunne dele sine erfaringer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så vidt jeg forstår kan man ikke kaste ut en ektefelle, og siden eksen bor på samme adresse får jeg ikke separasjon. 

Da flytter du å legger ut boligen for salg. Det der går jo ikke 🙄

Jeg opplevde noe av det samme, men vi leide leilighet. Jeg flyttet ut etter noen uker hvor han ikke gadd å ta tak i flytteprosessen. 

Anonymkode: 74e4b...f1d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jo du får separasjon, men ikke skilsmisse. Jeg og mannen er separert og bort fortsatt på samme adresse. 

Anonymkode: 8ea48...a38

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for persondebatt,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Har du en venn eller familiemedlem som kan hjelpe deg? Pakk sammen tingene hans og sett utenfor. Bytt lås. Si at vennen skal bo der i stedet. 
Han får gå til NAV eller noe. 

Anonymkode: 2a659...cc0

• Nyttig 1
Skrevet

Dette har jeg faktisk hørt om før, og det er helt idiotisk at det er mulig å holde på sånn som eksen gjør. Hva gjør eksen hvis du får deg ny kjæreste som kommer og går som det passer deg? Jeg hadde alliert meg med en, om så bare på liksom, for å gjøre det ubehagelig og presse han ut.

AnonymBruker
Skrevet

Mulig politiet kan hjelpe deg. Selv om det ikke er noen fysiske trusler om vold, som du nevner i alle fall, så kan man si at når et «fremmed menneske» setter seg til i hjemmet ditt, så er det en trussel. For normalt ville man bedt uvedkommende folk om å gå, og de ville gått.. 

Alle som bor et sted har en kontrakt å vise til, enten skjøte eller leiekontrakt. Så lenge din eks ikke har det, er ditt hjem ikke eksen sin adresse. Jég f.eks kunne ikke registrert meg selv på din adresse, og så hevdet at jeg hadde adresse der og ikke kunne kastes ut.

Jeg var i samme situasjon som deg, men litt mer brutal, fordi eksen min, en mann, oppførte seg truende. Det var slutt, min leilighet alene, men han nektet å flytte. Jeg ringte politiet, trodde egentlig ikke de hjalp med slikt «ualvorlig» men de tok det kjempeseriøst. De ringte først ham og bad ham reagere, deretter bad de meg være ute av huset i to dager, jeg var hos venner. De fikk nøkkelen min og til slutt dro de og var der helt til eksen min gikk ut. De hadde fikset et campinghytte som han fikk bo på med det første, til han fikk mer varig bopel. 

Hvis dere ikke er gifte, og eksen er kjøpt ut, er eksen egentlig en uvedkommende som har tatt seg inn hos deg å regne. Da gjelder det helt andre regler enn f.eks å kaste ut en leietaker. Trist å måtte bruke politi, men hvis dere har et fredelig forhold kan du jo informere om at det blir neste. 

Anonymkode: e2c99...7f8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...