AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Noen som vet hvor man får tak i Henna i oslo? Anonymkode: ec5c6...6f2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noen som vet hvor man får tak i Henna i oslo? Anonymkode: ec5c6...6f2 De fleste daglivare butikkene i grønland selger det🙂 Anonymkode: bf4dc...b47 1
Perelandra Skrevet mandag kl 08:41 #3 Skrevet mandag kl 08:41 Henna til hårfarge? Det pleier å være tilgjengelig i innvandrerbutikker/internasjonale dagligvarebutikker. Kanskje også Lush på Byporten? De pleide i alle fall å ha det før, men jeg har ikke vært innom der på ei stund. Tidligere pleide apotekene å selge henna, men det har de dessverre sluttet med. Hilsen en som har farget håret med henna i ca 30 år. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:00 #4 Skrevet mandag kl 22:00 Perelandra skrev (13 timer siden): Henna til hårfarge? Det pleier å være tilgjengelig i innvandrerbutikker/internasjonale dagligvarebutikker. Kanskje også Lush på Byporten? De pleide i alle fall å ha det før, men jeg har ikke vært innom der på ei stund. Tidligere pleide apotekene å selge henna, men det har de dessverre sluttet med. Hilsen en som har farget håret med henna i ca 30 år. Ts: nei, henna til hender og slikt:) Anonymkode: ec5c6...6f2
Ayesh Skrevet tirsdag kl 08:07 #5 Skrevet tirsdag kl 08:07 Perelandra skrev (23 timer siden): Henna til hårfarge? Det pleier å være tilgjengelig i innvandrerbutikker/internasjonale dagligvarebutikker. Kanskje også Lush på Byporten? De pleide i alle fall å ha det før, men jeg har ikke vært innom der på ei stund. Tidligere pleide apotekene å selge henna, men det har de dessverre sluttet med. Hilsen en som har farget håret med henna i ca 30 år. Kan du fortelle litt mer?😊 Hvorfor valgte du henna til håret og ikke hårfarge? Var det fordi henna er uten kjemikalier?
Perelandra Skrevet tirsdag kl 08:42 #6 Skrevet tirsdag kl 08:42 Ayesh skrev (19 minutter siden): Kan du fortelle litt mer?😊 Hvorfor valgte du henna til håret og ikke hårfarge? Var det fordi henna er uten kjemikalier? Henna er billig, sliter ikke på håret og gir for meg den fineste og mest naturtro fargen. Når jeg blander farge, lager jeg også gjerne flere porsjoner så jeg har for noen måneder framover. Det er så vidt jeg vet ikke mulig med syntetiske farger Min erfaring er at det er vanskelig å finne en varm rødfarge blant de syntetiske hårfargene. De er enten for brune og mørke, eller for kalde i rødfargen. Henna gir en varm rødfarge uten å gjøre håret for mørkt. Jeg er naturlig rødhåret, men bruker henna for å forsterke min egen farge. Det har jeg gjort siden langt tilbake på 90-tallet. Nå som jeg har passert 50, har også alderen begynt å sette sine spor, og jeg blir hvit på sidene. Foreløpig dekker hennafargen det godt, men jeg vet ikke hvordan det vil bli når jeg får mer hvitt hår. 1
Ayesh Skrevet tirsdag kl 09:23 #7 Skrevet tirsdag kl 09:23 Perelandra skrev (38 minutter siden): Henna er billig, sliter ikke på håret og gir for meg den fineste og mest naturtro fargen. Når jeg blander farge, lager jeg også gjerne flere porsjoner så jeg har for noen måneder framover. Det er så vidt jeg vet ikke mulig med syntetiske farger Min erfaring er at det er vanskelig å finne en varm rødfarge blant de syntetiske hårfargene. De er enten for brune og mørke, eller for kalde i rødfargen. Henna gir en varm rødfarge uten å gjøre håret for mørkt. Jeg er naturlig rødhåret, men bruker henna for å forsterke min egen farge. Det har jeg gjort siden langt tilbake på 90-tallet. Nå som jeg har passert 50, har også alderen begynt å sette sine spor, og jeg blir hvit på sidene. Foreløpig dekker hennafargen det godt, men jeg vet ikke hvordan det vil bli når jeg får mer hvitt hår. Men henna inneholder også noen kjemikalier som hårfarger?? Eller gjør den ikke det? Svigerrinna mi pleide også å farge håret med henna maling før og hun måtte vente 2-3 timer før hun kunne vaske det. Mens med hårfarge venter man halv time eller 40 min. Og så pleide hun å si at henna fargen går litt av for hver gang man vasker håret. At det kommer litt på håndkle. Stemmer det med henna malingen du bruker? Ts
Perelandra Skrevet tirsdag kl 22:16 #8 Skrevet tirsdag kl 22:16 Ayesh skrev (12 timer siden): Men henna inneholder også noen kjemikalier som hårfarger?? Eller gjør den ikke det? Svigerrinna mi pleide også å farge håret med henna maling før og hun måtte vente 2-3 timer før hun kunne vaske det. Mens med hårfarge venter man halv time eller 40 min. Og så pleide hun å si at henna fargen går litt av for hver gang man vasker håret. At det kommer litt på håndkle. Stemmer det med henna malingen du bruker? Ts Jeg kjøper ren henna som er pulveriserte blader fra hennaplanten. Disse blander jeg med vann, grapefruktjuice, og sjampo, og lar blandingen stå i to-tre dager før det er klart for å brukes. Jeg har hennablandingen i håret i ca. en time før jeg vasker det ut igjen. Siden blandingen har fått stå i flere dager før jeg bruker den, trenger jeg ikke så lang tid i håret. Etterpå skyller og vasker jeg ut blandingen. Hva mener du med at henna fargen går litt av for hver gang man vasker håret? Fargen sitter godt uten å falme. I utgangspunktet vasker jeg også bort all hennablandingen etter fargingen, men det hender at jeg ikke får skylt ut alt i første runde med vasking og skylling. 1
Ayesh Skrevet tirsdag kl 23:01 #9 Skrevet tirsdag kl 23:01 Perelandra skrev (44 minutter siden): Jeg kjøper ren henna som er pulveriserte blader fra hennaplanten. Disse blander jeg med vann, grapefruktjuice, og sjampo, og lar blandingen stå i to-tre dager før det er klart for å brukes. Jeg har hennablandingen i håret i ca. en time før jeg vasker det ut igjen. Siden blandingen har fått stå i flere dager før jeg bruker den, trenger jeg ikke så lang tid i håret. Etterpå skyller og vasker jeg ut blandingen. Hva mener du med at henna fargen går litt av for hver gang man vasker håret? Fargen sitter godt uten å falme. I utgangspunktet vasker jeg også bort all hennablandingen etter fargingen, men det hender at jeg ikke får skylt ut alt i første runde med vasking og skylling. Ohh høres spennende ut🥳💖 har du navn på henna? Jeg vil gjerne prøve den. Bor i oslo Ts
kaledonia Skrevet onsdag kl 09:08 #10 Skrevet onsdag kl 09:08 Lyko selger Khadi "Pure Henna" Khadi Herbal Hair Colour Pure Henna | lyko.com Jeg foretrekker nå med Natur-Drogeriet Henna Hårfarge Rød Pulver, som finnes også i 1kg pose. Kjøp Natur-Drogeriet Henna Hårfarge Rød Pulver 1 kg - Mecindo
Perelandra Skrevet onsdag kl 10:53 #11 Skrevet onsdag kl 10:53 For tida bruker jeg denne. Det er den typen jeg får tak i på min lokale innvandrerbutikk her jeg bor.
Ayesh Skrevet onsdag kl 23:36 #12 Skrevet onsdag kl 23:36 Perelandra skrev (12 timer siden): For tida bruker jeg denne. Det er den typen jeg får tak i på min lokale innvandrerbutikk her jeg bor. Takk😍 Står red henna...blir de hvite hårene rødt? Kan du guide meg hvordan jeg skal blande? Hvor mye vann skal jeg ta? Hvor mye av shampoo og grapefrukt juice? Hvor mye henna? Hvilken type grapefrukt juice? Ts
bubblysea136 Skrevet i går, 15:17 #13 Skrevet i går, 15:17 De har svart, rød og brun henna på Sahra shop på Grønland
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå