Gå til innhold

spaghettisaus uten løk/hvitløk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

imorgen skal jeg lage spaghetti og noen av gjestene nekter å spise ting som inneholder løk og hvitløk (stakkar lille barnet ;) )

har dere en oppskrift på pastasaus som er kjempegod men ikke inneholder disse to nevnte tingene?

Gjest Gjesta
Skrevet

Om vedkommende ikke er allergisk kan du bruke løkpulver (selges sammen med krydderet) for å få løksmaken. Jeg bruker det mye siden magen min ikke er noe glad i løk.

Gjest GreenSky
Skrevet

Om det ikke er allergi, ville jeg hatt det oppi sausen likevel, og fisket det ut, slik at bare smaken, men ikke løken var i sausen.

Om det ikke er aktuelt, kan du jo prøve å bytte ut løk med f.eks selleri eller sellerirot - for å få litt smak.

Gjest gjest1
Skrevet

En genialt enkel pastasaus uten løk.

1 pk fløte

skall av 1 sitron plusslitt saft

masse skivet sjampinjong

salt og pepper

Svisj sjampinjonegen i litt olje ha på fløten og sitronskallet, la det koke opp, smak til med salt og pepper. Hell over nykokt pasta og server.

Gjerne med et lite dryss av frifke urter. Timian/persille

Skrevet

Er jo ikke noe problem å bare sløyfe løk fra hvilken som helst oppskrift. Smaken blir littegrann annerledes, men det overlever man!

Skrevet

Jeg er en av de som ikke liker løk( stakkars lille meg ja :ler: ) men det går mer på konsistens enn smak, så jeg gjør som en nevner lenger opp, bruker løkpulver eller lar en hel løk koke med en god stund, for så å ta den ut av sausen. dette fungerer helt greit.. :)

P.S. Nå er jeg blitt såpass lite stakkarslig at jeg spiser hvitløk, og da har jo løk/ikke løk ikke så mye å si, hvitløk overdøver uten problem noen smak du måtte få av vanlig løk.....

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg forstod trådstarter som at en av gjestene ammer og ikke kan/bør spise løk av den grunn. mange spebarn som blir dårlige i magen av løk.

Er det bare jeg som leste det mellom linjene? :sjenert:

Skrevet

Stek kjøttdeig.

fjern kjøttet.

ta oppi vann (jeg bruker ca 3-5 del) (så får du litt kraft fra kjøttet du har stekt)

litt kjøttbuljong

ca halvt glass tomatpurre

salt og pepper.

må nesten bare smake deg frem til hvor mye tomatpurre og buljong du bruker.

og se.. ikke noe løk

Skrevet

Synes pasta med pesto er kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...