Gjest gjesta Skrevet 22. mars 2006 #1 Skrevet 22. mars 2006 Jeg har to barn med to fedre. Sitter og tenker på hvem som burde ha barna på heltid. Dersom jeg har barna får de se hverandre, men de må flytte. Da kommer de nærmere min familie og mine venner og blir kjent med den siden av slekten. Bor de hos far vokser de opp hve for seg, men får far og den familien de kjenner rundt seg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #2 Skrevet 22. mars 2006 Hvorfor må en av foreldrene ha dem på heltid? Kan du ikke ha delt omsorg? Da får barna dine tid sammen med hverandre og samtidig tid sammen med sine fedre.
Gjest gjesta Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 Bor for langt unna til at det er mulig. Men det hadde vært den beste løsningen.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #4 Skrevet 22. mars 2006 Trodde du hadde bestemt deg for å ta med barna å flytte jeg. Dette er vel ett av dillemmaene man kan møte når man bestemmer seg for å flytte. Det er nesten umulig å svare på, for uansett hva du velger så vil barna miste noen som de er knyttet til.
Nasseline Skrevet 22. mars 2006 #6 Skrevet 22. mars 2006 Jeg ville nok valgt den løsningen med at de får bo sammen og vokse opp sammen. De er jo tross alt søsken selv om de har ulik far. Så kan dere kanskje ordne samværet sånn at de begge to er hos pappaene sine samtidig?
Gjest gjesta Skrevet 22. mars 2006 #7 Skrevet 22. mars 2006 Hva vil barna? ← De er for små til å ville noe.
Far til 2 Skrevet 22. mars 2006 #8 Skrevet 22. mars 2006 Jeg tror barna i utgangspunktet har best av å bo sammen med deg slik at de kan vokse opp sammen (selv om jeg er uenig med deg i andre innfallsvinkler ). Men ingenting er "endelig" i den forstand at "det er riktig og det er galt". Du bør nesten forhøre deg med en upartisk 3,dje part, kansje i møte/mekling og samråd med fedrene (men ikke ta møte med begge foreldrene samtidig ). Mye av avgjørelsen ligger i hvilken trygghet barna føler ved de forskjellige løsningene, og at dere som foreldre er åpne for endringer på sikt.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #9 Skrevet 22. mars 2006 Du bør nesten forhøre deg med en upartisk 3,dje part, kansje i møte/mekling og samråd med fedrene (men ikke ta møte med begge foreldrene samtidig ). ← Hvorfor ikke ta med begge fedrene? Kann hende de alle tre kan komme fram til en løsning som er best mulig for barna og de voksne. Har man barn med flere forskjellige foreldre så er det nesten umulig å unngå at disse møtes hvis man skal ha et godt samarbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå