AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Noen som vil dele erfaringer? 😊 Anonymkode: 76dee...322
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Gastroskopi, uten tvil. Koloskopien merket jeg lite av, fikk en god dose beroligende først. Gastro-undersøkelsen holdt jeg på å få panikk av, men legen ga seg rett før jeg bikket over 😄 Har vært på gastro to ganger, og det skal sies at det gikk bedre andre gang. Men fortsatt ubehagelig. Anonymkode: 5c955...271 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli Gastroskopi er verst for min del, fordi jeg brekker meg så mye hele tiden. Det verste med kolonskopi er tømming i forkant, men den er heldigvis lettere nå enn den var det første gangene jeg tok den. Anonymkode: 3481b...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Noen som vil dele erfaringer? 😊 Anonymkode: 76dee...322 jeg har bare tatt den ene siden jeg turte ikke ta koliskopi når jeg fikk time, jeg er ikke komfortabel med mannlig lege men når jeg tok gastroskopi merket jeg ingen ting, man skal jo ikke gjør det da har man ikke fått nok bedøvelse. jeg syns det bare var veldig ubehaglig etterpå Anonymkode: cdd71...1a4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli Gastroskopi er verst syns jeg. Jeg kaster opp hver gang de holder på. Har tatt det 4-5 ganger i livet. Anonymkode: f7c2d...8de 1
Meowmere Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Jeg tok gastroskopi med bedøvelse, og koloskopi uten bedøvelse. Gastroskopi var verst for meg. Jeg valgte uten bedøvelse ved koloskopi fordi jeg skulle kjøre bil senere på dagen, men det var klargjort med venekanyle hvis jeg skulle ombestemme meg. Det var vondt, men ikke på samme måte som gastroskopi, der jeg slet med brekninger.
AnonymBruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Har gjort gasto to ganger. Første gang uten beroligende og det må jeg si var helt forjævlig. Aldri opplevd noe mer ubehagelig, for å være ærlig. Gang nr. 2 ba jeg - klok av skade om beroligende - og da var det helt ok å gjennomføre gastroskopi. Har gjort endo en gang og det var helt uproblematisk. Tror ikke det var særlig vondt eller ubehagelig (ihvertfsll ikke noe i nærheten av gastroskopi uten beroligende). Anonymkode: 80965...2d5
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli Gastro uten tvil!!! Masse brekninger og tårene spruta. Verste jeg har vært med på. Den der spayen i halsen hjelper ingenting!! Anonymkode: 71645...d91 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Gastroskopi her og 😅 Jeg ba om beroligende andre gang og det hjalp veldig. Anonymkode: 17207...52a
AnonymBruker Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli Aldri tatt, men folk burde fått narkose Anonymkode: c7463...a84
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli Koloskopi, fordi forberedelsene er uendelig lange med tømming og fasting i et døgn i forveien og så synes jeg det er nedrig å få et kamera oppi rassen mens jeg er naken (så godt som) på underkroppen. Undersøkelsen tar også mye lengre tid enn gastroskopi og man må ofte hjelpe til (jeg må alltid dytte slangen forbi svingen i tarmen, det kan være vondt) Gastroskopi, joda, fryktelig ubehagelig. Jeg brekker meg blodskutt i øynene fra jeg får slangen bak på tunga og til den kommer ut igjen, men der er det kun fasting en del timer i forveien. Men selve undersøkelsen er over på kort tid og man er oppegående etterpå. Ved koloskopi så må man jo ofte ligge og vente litt på at gassen kommer ut og man ikke lekker. Ved gastroskopi er det bare å kle på seg å gå. Jeg tar begge jevnlig, men velger gastroskopi anyday fremfor koloskopi. Anonymkode: 5de4b...e1b
AnonymBruker Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli Gastroskopi. Det verste med koloskopien er tømmingen man må gjennom, satt vel i en time midt på natten og holdt det gående helt til undersøkelsen skulle starte. Selve undersøkelsen merket jeg ikke noe til i det hele tatt, fikk en deilig blanding av smertestillende og beroligende. Ved gastroskopien fikk jeg kun lokal bedøvelse sprayet i halsen og lå og brakk meg og rapet hele tiden.. Anonymkode: 7ca63...be3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #15 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Noen som vil dele erfaringer? 😊 Anonymkode: 76dee...322 Første runde koloskopi merket jeg ingenting. 12 år senere besvimte jeg selv med beroligende. Fikk sterke smerter i magen da de forsøkte. De stoppet det da jeg besvimte så venter på time i narkose. Gastroskopi var også ganske ille, hadde beroligende da også. De sprayet bedøvelse i munnen min, men likevel skikkelig vanskelig å gjennomføre. Måtte holdes fast for å fullføre. Anonymkode: 606eb...4ee
AnonymBruker Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri tatt, men folk burde fått narkose Anonymkode: c7463...a84 I Sverige er det visst vanlig å få det. Jeg har tatt 2 ganger uten narkose men gang nummer 3 nektet jeg. Da fikk jeg heldigvis sove. Anonymkode: f89df...1ad
AnonymBruker Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli Koloskopi kunne jeg tatt ukentlig. Gastro er helt jævli og kan ikke utføres på meg uten narkose. Anonymkode: f89df...1ad
AnonymBruker Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli Gastroskopi. Uten tvil. Å svelge den jæ... slangen- helt forferdelig. Koloskopi tok jeg uten beroligende og uten bedøvelse, null problem. Anonymkode: 7fae6...be1
Nowayback Skrevet 12. juli #19 Skrevet 12. juli Aldri tatt noen av dem, men dør heller enn å ta gastroskopi.
AnonymBruker Skrevet 12. juli #20 Skrevet 12. juli Jeg skal ha koloskopi om ca 5 uker....gruer meg helt hinsides, både til tømming og undersøkelse Anonymkode: ca3c9...07e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå