Gå til innhold

De som tekster kort og lite - er de noe å satse på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man prøver å være hyggelig og sender tekster med innhold. Får til svar "Har det fint :)"  , "Har vært ute med hunden." 

Er dette selvopptatte mennesker generelt som aldri kommer til å gi av seg selv i et forhold?
Er dette et narcisitisk trekk? 
Bør man luke ut sånne allerede på Tinder-stadiet?

Spør for en venn

Anonymkode: 6d52d...19c

• Liker 1
Skrevet

Har alltid vært ganske kort selv. Men alltid spurt igjen og vist interesse.

Så hvis han svarer kun på dine spørsmål uten å spørre igjen, så ville jeg ikke stilt mer spørsmål til ham. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende vedkommende bare hater å skrive meldinger, slik som meg og mange andre.

Anonymkode: 210a8...8fe

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nye bekjentskaper som holder på sånn kutter jeg bare ut. Orker ikke slepe dem gjennom samtalen. Folk jeg kjenner godt fra virkeligheten beholder jeg selvfølgelig kontakten med, men jeg gidder ikke tekste med dem når jeg vet svaret blir "ok" eller en tommel opp.

Anonymkode: e9414...1cb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er sånn ofte. Han sender koselige meldinger, men de er korte og stort sett uten spørsmål. Tok det opp med han og det ble litt bedre, men samtidig er han den samme. Han er snill og viser kjærlighet på andre måter. Tenker at du kan jo gi fyren litt mer tid. Kanskje treffes og bli kjent med han på ordentlig. Mange menn er dårlige på teksting

Anonymkode: df5b2...4d2

Skrevet

Er det ikke egentlig også litt selvopptatt å forvente at andre skal skrive lange utdypende svar bare fordi det passer en selv, uten å ta høyde for hva slags kommunikasjons- og kontaktønsker andre har, eller tenke på at de kan være opptatt? Det du synes er å være hyggelig, kan føles som mas for andre.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi må bare erkjenne at vi er forskjellige. Jeg er den som skriver lange meldinger og hater korte svar. Men jeg har lært at ikke alle er liker glade i teksting som meg,så jeg biter i meg irritasjon. 

Anonymkode: bcd7f...c0f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Man prøver å være hyggelig og sender tekster med innhold. Får til svar "Har det fint :)"  , "Har vært ute med hunden." 

Er dette selvopptatte mennesker generelt som aldri kommer til å gi av seg selv i et forhold?
Er dette et narcisitisk trekk? 
Bør man luke ut sånne allerede på Tinder-stadiet?

Spør for en venn

Men hva gjør de for å vise interesse? Feks jeg liker ikke meldinger, svarer kort med bekreftelse feks "å kult, gøy å høre at du har kosa deg, går bra her, bi ringes litt senere da" og så tar jeg en telefon feks.

Hvis de aldri initierer kontakt eller er interessert ja nei... da er de ikke det. 

Anonymkode: cf613...284

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan da ikke dømme folk etter lengde/engasjement på tekstmeldinger. Mannen min er en sånn som hater å tekste, og heller venter med det han har på hjertet til vi treffes, eller han ringer hvis han ikke vil vente. 

Glad jeg aldri har tenkt på kvantiteten eller kvaliteten på tekstmeldingene hans som en rettesnor for hvordan han er som person, og hva han kan tilby i et forhold. Han er nemlig helt super på alle måter ♥️

Anonymkode: f3b3b...c24

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Rødt flagg🚩🚩🚩

Anonymkode: ca77f...2cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt man skal henge seg opp i! Slutt å overtenk/overanalyser! Da blir livet mye lettere og gøyere! 

Anonymkode: 29a2e...159

AnonymBruker
Skrevet

Mobil, data og SoMe har laget folk (p)syke! For et psyke samfunn vi har i dag 😕 Gå it og beveg dere litt mer og vær mer sammen med folk, i stedet for å sitte og overanalysere ting som kun er i ens eget hode! 

Anonymkode: 29a2e...159

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke være narsissist eller utpreget selvopptatt fordi man skriver lite og virker temmelig middels interessert når man skriver meldinger. 

Det kan likevel godt være en indikasjon på at man fungerer såpass annerledes enn deg, en som skriver ivrig og lager tråder på Kvinneguiden om hvor lite andre skriver, at dere kanskje ikke er noen god match. Det går fint an at dere passer ganske dårlig sammen uten at noen av dere har gjort noe galt.

Anonymkode: eb1f0...525

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De som leser HI ser at konteksten er å luke ut folk på Tinder-stadiet. 

Hvis de ikke gidder å by på seg selv i en bli-kjent-fase, er det vel neppe noen grunn til å fortsette. 

De viser en tendens til å hele tiden skulle ha deg til å strekke deg etter dem og ikke få særlig tilbake? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er skada av SoMe

Kyniske, egoistiske,kalde,bruk og kast, overflatiske, dumme,meg, meg,meg

Liste over "krav" som må innfris ellers er det ikke liv laga

Ingen takknemlighet,ingen fleksibilitet,ingenting er godt nok

Berre Toro

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Rødt flagg🚩🚩🚩

Fordi?

Anonymkode: 6802f...df0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Handling taler høyere enn ord. Hvor mye eller lite noen tekster, sier nada om personlighet og hvor godt man klaffer. Se heller på hele personen og hvordan de virker mot andre mennesker både i offentlighet og bak lukka dører :)

Anonymkode: 5f127...a84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Handling taler høyere enn ord. Hvor mye eller lite noen tekster, sier nada om personlighet og hvor godt man klaffer. Se heller på hele personen og hvordan de virker mot andre mennesker både i offentlighet og bak lukka dører :)

Anonymkode: 5f127...a84

Her er jeg ikke helt enig, for det handler om kommunikasjon og samspill. Det har mye og si synes jeg. 

Ligger det ikke handlinger bak orda så blir orda meningsløse.

Det er ikke hva som blir kommunisert som er så viktig, men hvordan det blir kommunisert.

Det har veldig mye å si for min del merker jeg.

Anonymkode: 6802f...df0

Skrevet

Å sitte å skrive meldinger slik frem og tilbake hadde ikke funket for min del. Enten så prater vi sammen på telefon eller så kan man la være, orker ikke masse mas på meldinger, frem og tilbake.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...