Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg ønsker alle deres erfaringer med graviditet etter prevensjon og da gjerne etter p-plaster.

Jeg har en stund kjent på at jeg begynner å bli klar og for 2 dager siden rev jeg av plasteret midt i en syklus, altså plaster uke 2. Nå regner jeg med at det blir litt kaos i kroppen før syklusen kommer på rett kjøl igjen.

Hvor lang tid tok det før du ble gravid etter spesifikt p-plaster? Opplevde du noe negativt/positivt?☺️ Åpen for alle svar

Jeg er hvert fall nå ubsekyttet, begynt med folsyre og har samleie jevnlig, men spesielt rundt eggløsning. Har kjøpt inn eggløsningstester for å prøve å få en viss aning av hvordan syklusen er.

Anonymkode: 9b7b6...752

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ikke p-plaster men gikk på cerazette. 
Jeg sluttet på disse pga jeg hadde så mange bivirkninger osv. Rakk å ha menstrusjon 1 gang før jeg brått var gravid.
Vi hadde glemt at jeg hadde sluttet på pillene, så jeg tok angrepille dagen derpå, men vi traff nok akkurat det vinduet som var nødvendig. For når jeg fant ut av det var jeg allerede rundt 5-6 uker på vei. Tenkte bare at mensen var uregelmessig 😅
Så i mitt tilfelle skjedde det veldig fort, og ikke planlagt i det hele tatt. 

Anonymkode: a7da6...384

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg brukte ikke p-plaster men gikk på cerazette. 
Jeg sluttet på disse pga jeg hadde så mange bivirkninger osv. Rakk å ha menstrusjon 1 gang før jeg brått var gravid.
Vi hadde glemt at jeg hadde sluttet på pillene, så jeg tok angrepille dagen derpå, men vi traff nok akkurat det vinduet som var nødvendig. For når jeg fant ut av det var jeg allerede rundt 5-6 uker på vei. Tenkte bare at mensen var uregelmessig 😅
Så i mitt tilfelle skjedde det veldig fort, og ikke planlagt i det hele tatt. 

Takk for svar! Ble mensen nogenlunde regelmessig raskt etter du slutta på pilla?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar! Ble mensen nogenlunde regelmessig raskt etter du slutta på pilla?

Som jeg skrev så rakk jeg kun å ha en menstruasjon før jeg ble gravid, så det kan jeg dessverre ikke svare deg på 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Rev av plasteret 21. oktober, begynte å blø 22. oktober og ble gravid på eggløsningen som kom ca 16. november 😅 Så her gikk det veldig raskt 🫶🏼

Anonymkode: a2099...071

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Rev av plasteret 21. oktober, begynte å blø 22. oktober og ble gravid på eggløsningen som kom ca 16. november 😅 Så her gikk det veldig raskt 🫶🏼

Rev du av plasteret når det var mensenuke? Eller midt i en syklus?☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rev du av plasteret når det var mensenuke? Eller midt i en syklus?☺️

Midt i :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...