Gå til innhold

Er østlendinger mer harry enn vestlendinger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mitt inntrykk er at østlendinger generelt sett er mer harry enn østlendinger.

To yttereksempler: østlending, vulgær, bråkete, grov og harry: Sven Nordin og på andre ytterkant: sjarmerende, sofistikerte, hyggelige, velformulerte og noe mer ydmyke: Gisle Børge Styve.

Dette er selvfølgelig en generalisering, og kun en generalisering, men dog.

Hva mener dere, er østlendingene mer harry og vulgære enn vestlendinger?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Som vestlending er jeg helt enig i den påstanden ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Som østlending kan jeg bare si. Godt mulig det du. :ler:

Skrevet

Jeg er også opprinnelig østlending.

østlendinger er jo ganske rare, da...

:ler:

Godt mulig!!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei...Davy Wathne er mye mer harry enn f.eks. Claus Wiese! Så påstanden er feil. :) :enig_anim: :enig_anim:

Gjest Gjest
Skrevet

Sikker på at du ikke mener østfoldinger?

Er stor forskjell på oss østlendinger og østfoldiger.

Østfolding = harry, spesiellt om du kommer fra Halden.

Gjest gjest1
Skrevet

Rart spørsmål...

Er det å være "rar" geografisk betinget ?

Gjest Gjest
Skrevet
Sikker på at du ikke mener østfoldinger?

Er stor forskjell på oss østlendinger og østfoldiger.

Østfolding = harry, spesiellt om du kommer fra Halden.

Jeg fatter liksom ikke helt hva som gjør Halden så harry! Hvorfor er innbyggerne der mer harry enn andre? Det er kanskje noen fler som kjører en gammel Volvo 240 med neonlys og ilder-hale i antenna.. og byen er vel kjent for sine mange Amerikanske biler!

Men dette representerer jo ikke flertallet! Halden har ikke noen spesiell dialekt heller! Det er Fredrikstad som har denne brede dialekten, med tjukk L osv.

Og det er sikkert foskjell på hva man karakteriserer som harry og! personlig syns jeg trøndere med snurrebart og skinnvest er harry!

Gjest Gjest
Skrevet

Det sto "østlendinger", så da er det vel det!

Jeg vet ikke jeg....synes trøndere er mest harry, i tillegg til nordlendinger som er så dystre.

Skrevet

Som Østlending så sier jeg; - spiller ingen rolle for meg. Kan godt være harry, jeg - er på toppen av kaka Østerdøl så da jeg nok enda mer harry, vokst opp med ku og geit rundt husveggene og hembrenten på innerlomma. Prater bredt og mangler vel bare cowboybootsene - så jeg er vel harry deluxe :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet
i tillegg til nordlendinger som er så dystre.

:overrasket: En dyster nordlending? Finnes det? Hver gang jeg treffer nordlendinger ler jeg så jeg griner. :grine2:

Gjest Gerda
Skrevet
:overrasket: En dyster nordlending? Finnes det? Hver gang jeg treffer nordlendinger ler jeg så jeg griner.  :grine2:

De er grovkornede, dystre, tunge, vulgære, bredmunnede, bleke og feite - akkurat som resten av bygde-Norge.

Gjest Gjest
Skrevet
De er grovkornede, dystre, tunge, vulgære, bredmunnede, bleke og feite - akkurat som resten av bygde-Norge.

:overrasket: Jøje meg. Er du sikker på at han var ekte nordlenning? :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, vestlendinger er nok mer sofistikerte enn harry østlendinger :grine2:

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Halden har ikke noen spesiell dialekt heller! Det er Fredrikstad som har denne brede dialekten, med tjukk L osv.

Tull, folk fra Halden har like mye dialekt som resten av Østfold, men den er selvsagt litt annerledes enn Fredrikstad-dialekta. Mulig de som kommer derfra ikke hører det selv, men det er tydelig diaklekt. (Men Østfold er det fylket jeg har møtt flest av som prøver å legge vekk dialketa si, men de færreste lykkes jo med det.)

Når det gjelder hvem som er mest harry så stiller nok landsdelene likt. Jeg kommer opprinnelig fra vestlandet/trøndelag, og har bodd rundt omkring på østlandet en del år, og trekker du litt ut på bygda er folk de samme overalt.

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Mitt inntrykk er at østlendinger generelt sett er mer harry enn østlendinger.

Hvordan kan Østlendinger generelt sett være mer harry enn Østlendinger???

Jeg ser ikke forskjellen!!! :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...