Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det et problem hvis kjæresten din ber deg om å låne ham et lite beløp? 500 kroner, fordi omstendighetene hans er svært vanskelige og lønnen hans ikke er utbetalt ennå. Er du enig?

Anonymkode: c96c0...f7b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skeptisk. 
Hadde aldri vært sammen med en mann som ikke har orden på økonomien. Og det har tydeligvis ikke han. 

Anonymkode: 6f2eb...596

• Liker 5
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem for meg :)

Livet skjer innimellom, gode folk kan havne litt på skakke og jeg er ganske så raus. Om det skjer hver måned så tror jeg at jeg til slutt hadde sagt nei. Men en og annen gang er uproblematisk for meg. 

Anonymkode: 1d0cc...b92

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

En gang går bra, om han da faktisk betaler tilbake så snart lønna hans kommer. Om han ikke betaler tilbake, så vet du det… 

Anonymkode: fdf7a...1c7

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Det kommer helt an på omstendighetene, både mine og hans.

På et punkt i livet ville 500 kroner vært altfor mye penger for meg, i dag vil det ikke utgjøre noen større forskjell i min privatøkonomi. Spørsmålet er jo hvorfor kjæresten har endt opp i denne situasjonen og hva de 500 kronene trengs til.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kan ikke se for meg en kjæreste som har så dårlig økonomi. 

Anonymkode: 6dd9f...0bd

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

du får garantere ikke igjen pengene og jeg snakker fra egen erfaring 

Anonymkode: ab246...70f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det et problem hvis kjæresten din ber deg om å låne ham et lite beløp? 500 kroner, fordi omstendighetene hans er svært vanskelige og lønnen hans ikke er utbetalt ennå. Er du enig?

Kjæresten min lånte meg flere hundre tusen. Men jeg har fast jobb og inntekt. 

Hvis det er ny relasjon med en du ikke kjenner fra før er det dumt å låne bort penger.

Anonymkode: 7bb71...7a5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Noe sånt er ikke bare rødt flagg. Det er rødt kort!
fotball-rodt-kort-dommerfeil.jpg

Endret av Apen Julius
  • Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har felles økonomi så dette er ikke et problem som eksisterer i vår verden.

Anonymkode: 0e490...f33

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

من المؤكد أنك لن تستعيد أموالك وأنا أتحدث من تجربتي الخاصة. 

الكود المجهول: ab246...70f

Alt er dokumentert i meldingene og på Vipps, og jeg behandlet ham med all vennlighet og sto ved hans side i hans vanskelige situasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem dersom han var student i deltidsjobb, og jeg hadde råd til å avstå fra 500 kr. Hadde vært nyttig å se om han faktisk betalte tilbake så fort som mulig. 

Om voksen partner trengte 500 kr ville jeg nok revurdere forholdet, for partner uten økonomisk styring er ikke noe greit. 

Anonymkode: c8cd4...8d3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Akutt og desperat behov for en 500-lapp fordi det er litt lenge til lønning hadde jeg sett på som en større bekymring enn behov for å låne 50 000 i en krisesituasjon - men jeg er voksen og etablert med trygg økonomi. I studietiden ville jeg nok sett annerledes på det.

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri vært sammen med noen som trenger å låne penger, uansett beløp. Det vitner om utrolig dårlig økonomisk styring, og det vil jeg ikke ha inn i mitt liv. 

(og ja, gjelder selv studenter, mannen og jeg var studenter da vi traff hverandre - og ingen av oss trengte noen gang å låne noe, heller ikke fra egne foreldre). 

Anonymkode: 69b8f...1ef

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så ville det vært veldig lite greit for meg. Ikke pga pengene, 500kr er ingen sum overhode og nettop derfor burde kjæresten min selv ha de pengene i bakhånd uansett hvor vanskelig ting er.

Er det veldig spesielle omstendigheter som gjør at han må låne penger så er det greit nok, jeg hjelper gjerne men han må ha orden i sysakene for å være min partner. 

Anonymkode: 3e343...051

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Om det er mann eller dame som ber om penger, spiller ingen rolle, skjer det en gang blir det veldig ofte en vane. Hadde vært uaktuelt for meg å bo med et menneske som ikke har kontroll på økonomien.

Anonymkode: 0ca3e...e95

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skeptisk. 
Hadde aldri vært sammen med en mann som ikke har orden på økonomien. Og det har tydeligvis ikke han. 

Anonymkode: 6f2eb...596

Hvis forholdet ditt ryker fordi partner vil låne 500 så tenker jeg very good riddance. For din partner. 

Anonymkode: 8eb9e...278

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis forholdet ditt ryker fordi partner vil låne 500 så tenker jeg very good riddance. For din partner. 

Anonymkode: 8eb9e...278

Jeg var en gang i et kortvarig forhold med en fyr som ikke hadde styr på økonomien. Aldri mer. Dårlig planleggingsevne og dårlig økonomisk sans straffes brutalt i voksenlivet.

Anonymkode: f3360...811

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg låner ikke bort penger til noen, aldri. Jeg kan legge ut om vi er ute på noe felles og få igjen samme dag. Men lærte tidlig at det å låne bort penger er kilde til konflikt og en gang, blir gjerne til flere. 

Anonymkode: 4f17d...4fb

Skrevet

Jeg ønsker ikke å ha en kjæreste jeg må låne penger til. Om det er 500 eller 50 000 spiller ingen rolle.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...