AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Er velsignet med en kropp som ikke alltid har kontroll, spesielt nå i varmen, så i dag hadde jeg et trivelig uhell hvor jeg ikke rakk toalettet. Skikkelig flaut og tilbakeslag etter en lang bedre periode, men man får ta det dag for dag. Uansett, jeg fjernet det verste med papir og slang trusene i vaskemaskinen sammen med noen håndklær, men så slo det meg: Er dette nok til at det faktisk blir rent? Hvordan pleier dere å rengjøre sånne ting dere som har uhell eller barn? Må det på 90 grader? Anonymkode: 84ce1...eaf
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Skrevet 11. juli Eh ja, undertøy med avføring på hadde jeg ikke vasket sammen med noe.. faktisk hadde jeg kastet det eller vasket for hand med hansker, til det så rent ut SÅ hatt det i maskina på 90 Anonymkode: 0bd70...9e4 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eh ja, undertøy med avføring på hadde jeg ikke vasket sammen med noe.. faktisk hadde jeg kastet det eller vasket for hand med hansker, til det så rent ut SÅ hatt det i maskina på 90 Anonymkode: 0bd70...9e4 Men om du ikke vasker det sammen med noe annet så blir det jo ikke ordentlig rent uansett. Friksjonen med de andre klærne er jo en del av vaskeprosessen i maskinen Anonymkode: 84ce1...eaf 6 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Så leit at du sliter med dette! Kanskje du kan benytte store truseinnlegg for å minimere "skaden"? Har ellers ingen gode tips til deg 💚 Anonymkode: 91deb...6b1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli Skyll i lunkent vann for å få av det verste. Vask så på vanlig måte i maskin. Nei, det må ikke på 90°. Å bruke ekstra mye vaskepulver gir heller ingen forskjell. Hvis det står 60° eller 40° på vaskelappen så er det dette som gjelder. Vask heller to ganger hvis du har en psykisk irrasjonell bakterieangst. Anonymkode: 59d8c...d99 6 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Jeg hadde vasket det på 90 grader, sammen med håndklær. Her går mensentruser og kjøkkenkluter i samme maskin også, orker ikke å være hysterisk på det, det blir rent. Anonymkode: 0d087...1e1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Jeg hadde kaste det, men hvis du vil beholde det så skylder man av møkka og vasker det i maskin på 60 Anonymkode: 6f95d...799 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli Vasker babys klær med avføringsflekker sammen med andre ting hele tiden. Blir tilsynelatende helt rent og ingen blir syke. Klær med mye avføring kaster jeg bare. Anonymkode: 5743e...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Hadde kasta det, ja, men om du MÅ av en eller annen grunn vil beholde det, hadde jeg håndvaska før jeg hadde kokevaska det. Anonymkode: 93bd3...fcf
AnonymBruker Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men om du ikke vasker det sammen med noe annet så blir det jo ikke ordentlig rent uansett. Friksjonen med de andre klærne er jo en del av vaskeprosessen i maskinen Anonymkode: 84ce1...eaf Det jeg mener er at jeg hadde ikke lagt klær med dritt på i maskinen uansett, hadde fått det av for hånd, til det var mest mulig rent, så vasket i maskin med noe annet, på minst 90 Anonymkode: 0bd70...9e4 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli Skyller ut av det og vasker det på 60 grader som vanlig sammen med annet undertøy. Gjør dette hjemme og i omsorgsbolig hvor jeg jobber og alt blir alltid rent. Anonymkode: ba2d9...b0e 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli Å kaste er unødvendig sløsing,. Om jeg skal vaske noe sånt så pleier jeg å kjøre det ganske varmt, men det sies at "moderne" vaskepulver er så effektivt at det blir rent ved 60 grader. Anonymkode: 2b52d...197 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli Vet ikke om jeg gjorde riktig men når min hadde uhell når hen var liten, så spylte jeg det, med zalo, med dusjen ned i do til dritten var borte. Så vaska jeg det på 60 i maskin etterpå. Hadde ikke lyst på bæsjerester i maskinen. Anonymkode: 4bdda...aa1 2
Amys Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli På ungenes klær kjørte jeg skylleprogram først, og så vanlig vask etterpå.
AnonymBruker Skrevet 11. juli #15 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vet ikke om jeg gjorde riktig men når min hadde uhell når hen var liten, så spylte jeg det, med zalo, med dusjen ned i do til dritten var borte. Så vaska jeg det på 60 i maskin etterpå. Hadde ikke lyst på bæsjerester i maskinen. Anonymkode: 4bdda...aa1 Det vil det ikke bli heller. Når man vasker en klesvask så blir det ikke liggende rester i maskinen. Anonymkode: 2b52d...197 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Er velsignet med en kropp som ikke alltid har kontroll, spesielt nå i varmen, så i dag hadde jeg et trivelig uhell hvor jeg ikke rakk toalettet. Skikkelig flaut og tilbakeslag etter en lang bedre periode, men man får ta det dag for dag. Uansett, jeg fjernet det verste med papir og slang trusene i vaskemaskinen sammen med noen håndklær, men så slo det meg: Er dette nok til at det faktisk blir rent? Hvordan pleier dere å rengjøre sånne ting dere som har uhell eller barn? Må det på 90 grader? Anonymkode: 84ce1...eaf Det er sånt som kan skje. Noen ganger går det galt. Ingenting å være flau over. Jeg rakk ikke å komme meg på do en gang i vinter. Skyll av alt det som går å skylle av først, så kjører du den på vanlig vask, 60 grader. Anonymkode: 73c83...19a 2
Snok1 Skrevet 11. juli #17 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er dette nok til at det faktisk blir rent? Hvordan pleier dere å rengjøre sånne ting dere som har uhell eller barn? Må det på 90 grader? Vask det sammen med håndklær på 60° og det blir gullende rent. Null problem.
Meowmere Skrevet 11. juli #18 Skrevet 11. juli Du kan skylle, eventuelt vaske det for hånd, før du bruker maskinvask.
Elle Melle Skrevet 11. juli #19 Skrevet 11. juli (endret) Som tidligere tøybleiebruker, så ville jeg ikke skylt på noen måte først. Hvor da? Dusjen? Vasken? Jeg vil heller ha bakteriene i vaskemaskinen og ikke rundt om kring andre plasser der man vasker seg/pusser tenner osv. Man fjerner først alt løst med papir, og slenger det som skal vaskes i maskinen. Så kjører man et kaldt skylleprogram. Så vasker man på høyest mulig temperatur. Jeg hadde nok valgt 90 grader, men det er helt vanlig å vaske tøybleier på 60. Endret 11. juli av Elle Melle 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #20 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Å kaste er unødvendig sløsing,. Om jeg skal vaske noe sånt så pleier jeg å kjøre det ganske varmt, men det sies at "moderne" vaskepulver er så effektivt at det blir rent ved 60 grader. Anonymkode: 2b52d...197 Ihvertfall om det skjer ofte. Har en femåring som sliter med magen og ofte har bremsespor. Kan ikke kaste hver gang.. Anonymkode: aaa67...a46 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå