kat-e Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Mange av de oppfører seg sikkert bra, men har lest i Danske aviser at de har mye problemer med denne gruppen, samme med Sverige. Tenkte på dette etter å ha lest om buss brannen. Etter å ha googlet regner EU Kosovo som et trygt land, i England så er den største gruppen av de som kommer over med gummibåter fra Frankrike Kosovo Albanere, alle unge menn som ofte har en dom fra et annet EU land. England ønsker å avvise alle fra Kosovo ved grensa, men Den europeiske menneskerettsdomstol krever at England behandler Kosovo albanere individuelt, noe som resulterer i dyre hotell opphold og advokat hjelp. 1 3
kat-e Skrevet 11. juli Forfatter #2 Skrevet 11. juli https://facts4eu.org/news/2022_nov_why_albanians#
Merlin Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Granitta skrev (9 minutter siden): Kjære vene. Les deg opp. Kan ikke heller du fortelle litt til oss som er uvitende ? 4 2
Majer Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Moren min jobber i systemet og sier det ikke er noen som er i nærheten av så lite integrerte som disse. Fordrelene lærer barna sine at de er små prinser og prinsesser. De fleste slår også barna sine. Vi må ha et bedre system rundt integrering. Alle foreldrene bør ha krav om å dra på homsebar og lære seg norske eventyr 1
Gjest pop up bruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli (endret) kat-e skrev (4 timer siden): Mange av de oppfører seg sikkert bra, men har lest i Danske aviser at de har mye problemer med denne gruppen, samme med Sverige. Tenkte på dette etter å ha lest om buss brannen. Etter å ha googlet regner EU Kosovo som et trygt land, i England så er den største gruppen av de som kommer over med gummibåter fra Frankrike Kosovo Albanere, alle unge menn som ofte har en dom fra et annet EU land. England ønsker å avvise alle fra Kosovo ved grensa, men Den europeiske menneskerettsdomstol krever at England behandler Kosovo albanere individuelt, noe som resulterer i dyre hotell opphold og advokat hjelp. Det er "ingen" fra Kosovo som får flykningsstaus i Norge lenger, men de kan jo få opphold gjennom arbeid eller giftemål. Fra denne statisikken kan du se at det var 30 som søkte om asyl i 2024 fra Kosovo, og alle fikk avslag https://www.udi.no/statistikk-og-analyse/statistikk/asylvedtak-etter-statsborgerskap-og-utfall-2024/ Når det er sagt kan de søke om asyl, akkurat som svensker kan søke om asyl (det var faktisk 5 svensker om søkte om asyl i 2024 i følge statisikken fra udi). Og søker de om asyl skal saken behandles individuelt. I norge løses skal saken avgjøres innen 48 timer. Hvis det blir avslag og personen er over 18, vil hen også utvises fra Shengen i ett år. https://www.udi.no/skal-soke/beskyttelse/beskyttelse-i-norge/?c=xxk (Sett inn landet du ønsker informasjon fra, så ser du hvorfan udi behandler søknaden) Endret 11. juli av pop up bruker
Druid Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli kat-e skrev (4 timer siden): England ønsker å avvise alle fra Kosovo ved grensa, men Den europeiske menneskerettsdomstol krever at England behandler Kosovo albanere individuelt, noe som resulterer i dyre hotell opphold og advokat hjelp. Bare så det er sagt : det at man behandler noen individuelt, betyr ikke at det ikke kan skje skjematisk. Og det er absolutt ingen grunn til at det skulle ende opp med hotellopphold. Det at England ikke forberedte seg på kanal flyktningene fra dag 1 av at Brexit ble vedtatt, er kun tanktomt og dårlig politisk håndtverk.
Gaia Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli (endret) kat-e skrev (5 timer siden): Mange av de oppfører seg sikkert bra, men har lest i Danske aviser at de har mye problemer med denne gruppen, samme med Sverige. Tenkte på dette etter å ha lest om buss brannen. Etter å ha googlet regner EU Kosovo som et trygt land, i England så er den største gruppen av de som kommer over med gummibåter fra Frankrike Kosovo Albanere, alle unge menn som ofte har en dom fra et annet EU land. England ønsker å avvise alle fra Kosovo ved grensa, men Den europeiske menneskerettsdomstol krever at England behandler Kosovo albanere individuelt, noe som resulterer i dyre hotell opphold og advokat hjelp. Ja, det har vært en del bråk med kosovoalbanere, siden de har bedrevet en del mafiavirksomhet på østlandet. Endret 11. juli av Gaia 1
Granitta Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli Kosovo Albanerene ble tvunget til å delta i Serbias hær og kjempe en krig som ikke var deres.
kat-e Skrevet 12. juli Forfatter #12 Skrevet 12. juli Vel se på denne fengsels statistikken, nesten ikke til å tro : https://www.dailymail.co.uk/news/article-14485991/Albanian-UK-criminals-nationality-data.html
piggrokken Skrevet 12. juli #13 Skrevet 12. juli (endret) Er veteran fra Kosovokrigen, var der i 3 år. Synes de er jevnt over bra folk, barna lærer respekt for voksne tidlig. Men de kommer fra en kultur hvor den som roper høyest får mest, og ære er et begrep som i de fleste Balkan-land. Det er vanskelig for oss fra nord å forestille oss hva ære betyr for disse menneskene. Man skal ikke tape ansikt, man skal ikke innrømme feil. Men får du en venn derfra, får du en venn som går gjennom ild og vann for deg. Jeg er der hvert 3-4 år, og får alltid mat og hotell gratis da jeg forteller at jeg var der under krigen. En gang opplevde jeg at en familie kom bort, dro opp google translate og alle 5 takket meg på gebrokkent norsk. Husker fremdeles første gangen vi var på et marked under krigen. Jeg visste knapt hva å prute var, og de gamle bestemødrene som satt der så på meg som om jeg skulle være komplett idiot. Og la oss ikke prate om hatet mot de andre, ikke bare med religion, men også for nabofolket. Tito (presidenten i Jugoslavia fram til 1980) forsøkte å samle landet og menneskegruppene. I 1989 holdt Slobodan Milosovic, serbisk politiker og president, en tale under 600 års markeringen for slaget om Kosovosletta og argumenterte for å knuse autonomien som Kosovo hadde hatt i grunnloven (de hadde eget politi etc). Dette er kjent som starten på konflikten som fikk Jugoslavia til å bryte sammen noen år senere. Rikere regioner som Kroatia og Slovenia var lei av å subsidiere andre, mer ineffektive deler av landet, dette skapte splittelse, som igjen førte til krig i alle deler av landet. Bosnia Hercegovina er kanskje det rareste landet i Europa, 2 regjeringer som ikke annerkjenner hverandre. 3 folk som bor splittet, og nekter å integrere seg med hverandre. Landet eksisterer kun i navnet. Selv idag er det forbudt å spille fotballkamper mellom Serbia og Kosovo. Hatet er enormt. Det er ingen som har mer rett enn den andre siden. Var også i Afghanistan i 2 år. Selv der så jeg ikke hatet jeg så på Balkan. Begge steder er det folk som hater, men i gamle Jugoslavia lærer man fra barnsben av at man skal hate de andre for ingen annen grunn enn å hate. Litt som Israel/Gaza, tror jeg, uten at jeg er noen ekspert på det. Om du som turist vil bli populær blandt lokalbefolkningen i et av de landene er det bare å si "Kosovo je Srbija" - Kosovo er Serbia i Serbia, mens du i Kosovo sier "smrt Srbija" - død over Serbia. Statistikk viser at båter med flyktninger fra Afrika har blitt redusert med 20 prosent så langt i år. Siden det kommer færre utenfra, blir det fler prosentvis intraeuropeiske flyktninger (altså folk fra Europa). Veit ikke om hvordan det er nå, men mange av de som er i Norge fikk opphold ifbm krigen i 1999, noen fikk vel det også i 2008, da Norge var et av de landene som anerkjente Kosovo først. Endret 12. juli av piggrokken mer detaljer 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå