Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg var på date forrige helg. Utover i daten begynte vi å prate om familiene våres og det endte med at vi fant ut av min mor og hans mor er søskenbarn. Vi er da altså tremenninger. Jeg er 34 og han er 37 til info, ingen av oss har barn. Vi vil veldig mye av det samme i livet og vi bor på en plass som ikke gjør dating særlig enkelt. Jeg hører veldig mye om denne familien fra mamma, men har ikke noe kontakt med de utenom at jeg blir med henne på noe. Jeg og han har aldri møttes før så vidt jeg kan huske (har helt sikkert det da når vi var små). Jeg klarer ikke å komme til en konklusjon på dette. Det virker vertfall som han klarer å se bort i fra dette, men jeg sliter litt. Hadde dette vært familie som mamma ikke hadde noe kontakt med så hadde jeg kanskje sett litt annerledes på det, men hun var på søskenbarntreff for noen uker siden der hun garantert møtte moren hans og alle søskene hennes.    HJELP

Anonymkode: 83fdd...884

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

So what?

Anonymkode: a9203...bd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir for tett, tenker jeg. Jeg hadde aldri klart å kysse en tremenning. Så jeg ville ikke datet slekt. 

Anonymkode: caa36...42f

• Liker 8
Skrevet

Jeg har mange tremenninger jeg har god kontakt med. For meg er de som søskenbarn.

Når det er sagt vet jeg også om tremenninger som har senere funnet ut at de er i slekt og jeg vet ikke HVOR MYE dette har å bety, tilogmed med hensyn til barn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og søskenbarna mine er bra nære, når jeg tenker på at mine unger skulle blitt sammen med dere.. nei fader heller. 

Anonymkode: 693a0...31e

• Liker 5
Skrevet

Jeg har en del tremenninger jeg ikke aner hvem er. Tror likevel ikke jeg ville daten en av de. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er vel noe slikt at man trenger ikke å gå mer enn ni steg tilbake for å finne en felles slektning, uansett hvem man møter. Så «alle» er din ni menning.

Man må 3 steg tilbake for å finne tre menning, så oldreforeldre er felles slektning.

Dere deler ca 0,78 % felles DNA, noe som betegnes som ikke relevant, og kan ikke brukes for å påvise slektskap i en DNA test engang.

Anonymkode: c06eb...865

AnonymBruker
Skrevet

Tremenninger er vel innafor sånn sett, men jeg tror seriøst ikke jeg hadde klart det selv…

Anonymkode: fe901...874

AnonymBruker
Skrevet

Ungene kommer til å få store ører og liten hake.

I beste fall. 

Anonymkode: 09573...4d3

AnonymBruker
Skrevet

For meg er tremenning såpass fjernt at jeg ikke hadde hatt problemer med det.

Da jeg var liten var jeg forelsket i min egen Fetter, son var utrolig kjekk ( men det skjønte jeg jo selv dengang det var for nært), og jeg hadde også en utrolig kjekk tremenning som jeg var litt på flørteren med. 

Anonymkode: 22575...9d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er sammen med min firmenning, tenker ikke over det. Vi har en fantastisk kjemi og moren min sier at det er fordi vi er i slekt🙈

Har tidligere vært sammen med fem-menning

Besteforeldre mine var tremenninger

Har noen flotte (hotte) søskenbarn og tremenninger, men har ikke flørtet med dem.

Anonymkode: 67dfa...012

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er sammen med min firmenning, tenker ikke over det. Vi har en fantastisk kjemi og moren min sier at det er fordi vi er i slekt🙈

Har tidligere vært sammen med fem-menning

Besteforeldre mine var tremenninger

Har noen flotte (hotte) søskenbarn og tremenninger, men har ikke flørtet med dem.

Anonymkode: 67dfa...012

Endret av Lillikill
AnonymBruker
Skrevet

Det er såpass fjernt at det nok ikke betyr noe særlig rent medisinsk, sånn om alt skulle klaffe, og særlig ikke når familien neppe har for vane å bedrive innavl generasjon etter generasjon.

Samtidig hadde ikke jeg klart å fortsette inn i en sånn relasjon. Å ha besteforeldre som er søsken og har tilbrakt hele barndommen sammen deretter, og mødre som er kusiner og møtes på søskenbarntreff, er for min del bare så rart at jeg hadde skrinlagt hele prosjektet. Særlig etter første date, når dere vet dette før dere bestemmer dere for om dette er en relasjon å forfølge. Finnes neppe noen fasit her, men for min del hadde jeg latt det bli med den ene daten.

Anonymkode: 91455...8c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ewww..

Anonymkode: 4d950...658

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke kontakt med noen tremenninger. Har nesten ikke kontakt med søskenbarna mine en gang. Så for meg så hadde det gått bra. 

Anonymkode: 7be0d...65e

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært et problem for meg dersom vi ikke hadde vokst opp sammen. 

Anonymkode: 9beb5...723

AnonymBruker
Skrevet

... is a big no-no.

Anonymkode: 88e97...1f9

AnonymBruker
Skrevet

Altså… Nei. Bare nei.

Anonymkode: 09281...41f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel akuratt sånn innavlseventyret begynner. Er ikke noe annet å ta av så da finner man noe i slekta. Steriliser dere i det minste.

Anonymkode: e9bb8...2a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere deler ca 0,78 % felles DNA, noe som betegnes som ikke relevant, og kan ikke brukes for å påvise slektskap i en DNA test engang.

Anonymkode: c06eb...865

0,78% er for fimenninger, tremenninger deler 3,125% og søskenbarn 12,5%. 3,125% er fortsatt lite, men 12,5% begynner å dra seg godt på...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...