AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Skrevet 11. juli Skal dit neste helg for første gang. Har med meg ungdommer og mann. Ingen av oss er veldig opptatt av slott og museer, så vi kommer ikke til å bruke tid på det. Tivoli, zoo og den blå planeten er på planen. Forhåpentligvis en tur på stranden om det blir vær. Ungdommene ser mest fram til shopping tror jeg .😆 Men hva annet er et must å oppleve? Anonymkode: 47f24...f0b
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Leie sykler. Da kan dere også sykle ut til Amager og bade. Det er veldig fint og trygt å sykle, også i byen. Liker også å bade ved sjøbadene i byen. Shopping på strøget. Og magasin. Danske smørebrød. Det er mange fine steder. Jeg liker særlig chtidtianshavn færgekafe - bord ute på en båt. Ravelinen er også veldig koselig, med tradisjonell mat. Leie liten kanalbåt, ta med litt mat og drikke. Dropp Zoo. Om du leser deg opp litt ser du all kritikken mot særlig denne Zooen, og hvor dårlig plass dyrene har. Anonymkode: a623c...d8a 2
FruR Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli (endret) Spis i kødbyen det er også ellers mye gode restauranter og matopplevelser i byen. Angående shopping er det en del bra secondhand butikker og selvstendige ( som ikke kjede) butikker i København og jeg kan anbefale disse. Endret 11. juli av FruR 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Mine ungdommer liste best De Blå Planet, Christiania, shopping/trasking rundt i byen og på havna, og så tok vi båttur fra Nyhavn (type kanal-turistbåt). Det likte de godt Dyreparken var også gøy. Tivoliet var ikke så stor høydare. Var der en stund og så dro vi igjen. Anonymkode: a5df9...e05
AnonymBruker Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli Middag i Kødbyen Bade fra Islands brygge eller Kalvebod brygge Leie sykler og sykle rundt i byen Anonymkode: 09c93...531 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #9 Skrevet 12. juli Reffen (Refshaleøen) hvis fint vær. Masse streetfood-boder med nydelig mat og god stemning, muligheter for bad, diverse vannaktiviteter (og strikkhopp.... ) Anonymkode: f4c62...464
AnonymBruker Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli Reffen må dere dra. Spise lunsj på Fars Dreng. Shoppe på Illum. Spille boccia. Anonymkode: 6699b...3ba
AnonymBruker Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli Elsker København ❤️ Har vært der mange ganger. Både alene og sammen med barna mine. Når de var små og også nå som de er voksne. Blir aldri lei, alltid noe nytt å se og gjøre. Jeg foreslår Reffen, CopenHill, bade enten ved Havnebadet Islands brygge eller dra ut til Amager Strand. Botanisk hage. Glyptoteket (ja det er et museum, men så mye mer. Mine syntes det var verd et besøk). Båttur, fin måte å se «hele» byen. Nyhavn er kanskje et must å dra innom, personlig synes jeg det er alt for turistifisert og folksomt, men sikkert morsomt for ungdommen. Spa. TorvehallerneKBH er absolutt verd et besøk. Ellers liker jeg/vi å rusle rundt, sette oss ned på et av de mange torgene. Spise litt, ta et glass vin eller brus. Kjøp f.eks 72 timers kort med kollektivtransport, veldig greit å bare hoppe på en buss, tog eller metro. Kjøpes via dot appen. Åh, tenker det er på tide med ny tur snart 🇩🇰 Anonymkode: c3308...f75
AnonymBruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli Glyptoteket og Historisk museum. Sykkeltur til Louisiana og badestrender. Anonymkode: 77a6b...bae
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli Belive it or not museet Voksmuseet Anonymkode: 37d6e...2e1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli Av spisesteder kan jeg anbefale Bæst (de har verdens beste pizza, jeg sverger) og Gorilla, som ligger i Kødbyen. Ellers hadde jeg bare loffet rundt og kost meg. Anonymkode: 2ae2a...5c6
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli Kjøpenhavn? Det var en ny skrivemåte for meg. Autocorrect likte den heller ikke. Anonymkode: fb680...c51
AnonymBruker Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli Det første du må lære deg er hvordan København staves🙂 Anonymkode: b85ca...a0c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #17 Skrevet 14. juli Hvis det er fint vær, anbefaler jeg også å leie båt: https://goboat.dk/da Trenger ikke båtførerbevis eller lignende, og det er ikke skummelt å kjøre selv med lite båterfaring. Men veldig morsom måte å oppleve byen på, både for barn og voksne. Kjøp med litt drikke og snacks. Anonymkode: 09c93...531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå