Gå til innhold

Gutt 8 mnd vil ikke drikke vann!?

Anbefalte innlegg

Gjest dobbelx
Skrevet

Gutten min på 8mnd vil ikke drikke vann! Jeg har prøvd å gi han av Avent kopp og flaske, men det går ikke særlig bra. Koppen vil han bare leke med..

Jeg ammer fortsatt, men blir jo mindre og mindre nå som han får en del fast føde, så jeg tenker at han må vel bli tørst!? Gjør jeg noe feil og har noen gode råd til meg?

Det nærmer seg jo sommer og da er det viktig med vann når man er tørst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe annet raad enn at du fortsetter aa tilby ham vann fra tutekopp ofte. Sannsynligvis vil han drikke mer vann etterhvert. Det tok litt tid foer min gutt klarte aa drikke av tutekoppen til Avent. Man maa jo suge ganske kraftig for aa faa noe ut og det er en helt annen teknikk enn for flaske eller pupp. Naar han foerst fikk taket paa det drikker han naa gjerne og mye vann gjennom dagen.

Skrevet

hvor gamle skal dem være når dem skal begynne å drikke vann?

Skrevet

De kan drikke vann fra de er 5 mnd i hvertfall...

Skrevet

Min gutt fikk vann fra han var ca. 2 1/2 mnd gammel. Da fikk han kokt avkjoelt vann. Fra han var ca. 6 mnd fikk han kaldt vann fra springen.

Skrevet

Vi også sleit med dette.Gullungen er også 8 mnd. Vi kokte vann på forhånd, men varmet det litt slik at det ble ca samme tempratur som MM og MME.Ga ham først på tåteflasker. Da han fikk varmt vann drakk ham som bare det, så vi vendte lot vannet bli kaldere og kaldere,da hadde han vendt seg til å drikke kaldt vann, så det gikk med en gang vi prøvde Aventflaska igjen.Dette var for ca 1mnd siden, så det tok noen uker. Nå drikker han vann rett fra springen.

Lykke til :)

Skrevet

vi slet også med å gi lille Lea vann..

Jeg kjøpte sånn aprikos/anannas saft fra nestle som jeg blandet ut med vann og ga henne det. Det gikk mye lettere, da det smakte søtt.. så blandet jeg svakere og svakere og tilslutt fikk hun bare vann.

Nå har hun drikker hun kun vann, bortsett fra melk til måltider.

Skrevet

Gutten min fikk ikke til å drikke fra Avent sin flaske. Begynte å gi han fra glass/vanlig kopp slik at han skulle skjønne at dette var noe godt.

Kjøpte flaske fra NUK uten ventil som han klarte å drikke fra. Nå koser han seg med vann!

Skrevet

Det sier seg vel selv, når han får pupp, som smaker søtt, varmt og godt så blir det litt nedtur med vann.

Strevde selv med dette og jeg ga faktisk mine saft når det var varmt, sånn bare for å sikre væskeinntaket. Nå er jeg ikke begeistret for vann selv, så jeg har aldri egentlig mast på ungene ang. vann. I dag drikker de bare saft til middag og evt. til "kaffekos" ved f.eks. gjester. Altså de har ikke fått noen uvane at de må gå å drikke saft til stadighet.

Skrevet

Når jeg skulle vende lillegutten min til å drikke vann måtte jeg varme vannet for å få han til å drikke det, kaldt vann ble spytta rett ut. Lunka vann er jo lettere å drikke...

minstejenta nektet å drikke vann uansett, kanskje fordi hun ammet jeg lengere? iallefall så måtte jeg gi henne saft om sommeren, og lage den tynnere og tynnere helt til det til slutt bare var vann, da gikk det greit.

Nå har jeg to vanndrikkende barn

Skrevet

Min ville ikke drikke vann heller i begynnelsen. Iallefall ikke hvis jeg prøvde å gi han det fra flaske som han forbinder med mme.

Så satt jeg selv med et glass vann og poden så på meg med store øyne så ville han også smake.. derfra var jeg på gli med lære han å drikke det.

Har tutekopp til han men han er ikke så komfortabel med det ennå heller vil helst bare leke med koppen og skyve den på gulvet.

så da blir det vann direkte fra vanlig glass eller kopp inntil videre.

Gjest Gjest
Skrevet

Til dere som bor i Oslo: Vann- og avløpsetaten deler ut barneflasker - små og med artige motiv. Fikk en slik i går på Verdens vanndag, til min lille på 9 mnd. En stor suksess!

Skrevet

Jeg måtte ta ut anti-søl opplegget inni avent-koppen før hun skjønte at det skulle komme noe ut derfra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...