Gå til innhold

Gårdsdrømmen

Anbefalte innlegg

Gjest En Gjest:)
Skrevet

Flere her som drømmer om å ha et småbruk eller koselig hus sånn litt på landet?

Selv har jeg drømt om dette i årevis, og håper at drømmen vil gå i oppfyllelse en dag ;) Så fint å kunne se ut av vinduet og se hestene i havna, og bare ha en behagelige og rolig atmosfære rundt seg. Fler som meg her? Hilsen ei som bor ibyen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hus litt utpå landet vi, og trives kjempegodt.

Kan virkelig anbefales :)

Kunne egentlig tenkt oss og bodd enda mer "øde" til, men da blir det så langt til jobben, butikker ol.l. Og det er jo litt upraktisk. Men det er ikke usannsynlig at vi flytter lengre vekk når alle boligfeltene kryper innpå oss. Vil ha litt rom rundt oss for å si det sånn, liker ikke at nabohuset er vegg i vegg :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Om jeg kunne velge så ville jeg ikke bodd i boligfelt nei. Er oppvokst på gård og savner virkelig å ha ro og plass rundt meg.

Her jeg bor nå finnes det jo ikke så mye som en kvadratmeter som er privat. Uansett hvor jeg er utendørs er det alltid noen å hilse på, vinke til. Koselig det altså, ikke misforstå, men jeg er vant til å kunne være utendørs uten å måtte snakke med folk hele tiden. Det å legge seg i hagen i bikini uten å være redd for at nabo'n plutselig dukker opp, liksom...

Hadde økonomien tillatt det hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde tatt over slektsgården når det hadde blitt aktuelt, men det lar seg jo ikke gjøre dessverre...

Gjest vimse
Skrevet

Det ER koselig! Men det lønner seg å ha lappen og en bil som fungerer, kollektivtransport er et fremmedord...

Skrevet

jeg drømmer om småbruk... men dessverre så har det blitt svinedyrt hvis du vil bo noenlunde sentralt på østlandet så det blir nok bare med drømmen.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bor på gård, men vi leier bare. Gården vi bor på er ganske stor; kårhuset vi leier er vel ca 180 kvadratmeter, hovedbygningen mye større. Jeg ville aldri kjøpt en så stor gård selv (men det er jo også uaktuelt fordi jeg ikke kan drive den selv), men det er utrolig vakkert her.

Jeg har bodd både i Oslo, i mindre norske byer og tettsteder og i utlandet, og her vi bor nå er nok det stedet jeg har følt meg aller mest hjemme og vel. Alternativet måtte vært å bodd i en ronslig leilighet i en utenlandsk storby hvor kultur- og varetilbud er så stort at det liksom blir en annen livsform enn her i Norge.

Når vi kjøper selv kommer vi til å se etter småbruk, vi har i hvert fall tenkt å bo landlig. Jeg kan jobbe hjemmefra, så vi er ikke engang avhengige av å ha to biler.

Gjest Gjest
Skrevet

En med samme drøm her :) Det høres jo ut som at dere som allerede bor landelig til er fornøyde. Heldige :) Jeg snuser litt i boliganonser både på nett og på papir, men det flommer ikke akkurat over av småbruk som er i god stand, og som ikke er heeeelt på bygda (ikke noe galt med bygdeliv altså ;) ). Bor i byen nå, og savner den friske lufta og litt rom rundt en. Drømme drømme.. :roll: Så i et magasin (tror det var i Maison eller BoBedre) i fjor sommer en reportasje fra et "drømmehjem" som da var et småbruk; at de hadde utedusj. Altså en dusj ute bak huset. Den var bygd på en platting, med et lite forheng du kunne trekke for, og rundt var det trær og blomster og rett og slett veldig bonderomantisk. Var sikkert ingen naboer i umiddelbar avsand.. :dusje: Fikk lys på en sånn om sommeren ja. Når jeg tenker etter er det mye som frister å skulle ha drømmehjemmet.. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hoopsaaan..beklager litt rotete setninger i innlegget ovenfor. Ble litt revet med i drømmene.. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Så i et magasin (tror det var i Maison eller BoBedre) i fjor sommer en reportasje fra et "drømmehjem" som da var et småbruk; at de hadde utedusj. Altså en dusj ute bak huset. Den var bygd på en platting, med et lite forheng du kunne trekke for, og rundt var det trær og blomster og rett og slett veldig bonderomantisk. Var sikkert ingen naboer i umiddelbar avsand..  :dusje:  Fikk lys på en sånn om sommeren ja. Når jeg tenker etter er det mye som frister å skulle ha drømmehjemmet.. ;)

Jeg skrev et innlegg over her - vi leier kårhus:-) Sommeren her vi bor består stort sett av regn og lave temperaturer, og når det er oppholds og vindstille kryr det av knott. Hehe - landlivet har sine ulemper også.

Men jeg bytter ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...