Gjest lippa Skrevet 22. november 2002 #1 Skrevet 22. november 2002 Min datter er ca 2,5 år gammel, og sover veldig dårlig. Hun har alltid gjordt det, men nå synes jeg det begynner å bli litt for mye. Hun starter dagen mellom 0300-0400 og nekter å sove igjen. Jeg har vært hos lege, i håp om å få sovemedisin eller noe, men alt han kunne tilby meg var å kutte ut all soving på dagtid. Hun sov mellom 45 min og en time i barnehagen. Har nå kuttet ut dette, men det hjelper overhodet ikke. Jeg synes nesten det har blitt værre. Hun er skikkelig trøtt når vi kommer hjem fra barnehagen og i går når kl var 1715 sovnet hun nesten på sofaen, sittende, men jeg måtte jo bare vekke henne igjen. Hva skal jeg gjøre? Er det noen som har noen forslag?? Har fått ny time hos legen om tre uker, men jeg vet ikke om jeg bare skal la henne få sove om dagen igjen. Jeg ser jo at hun er trøtt kl 0300, men hun bare nekter tvert på å sove.... Please...noen?? - loppa
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2002 #2 Skrevet 22. november 2002 hei, du må ta tak i dette nå. når hun våkner på natten må du bare fortelle henne at nå er det natt og da sover man. ikke skru på lyset og dill og dall, men bare sitt rolig og stille på rommet hennes til hun sovner igjen. du må regne med noen netter i stol ved siden av sengen før du får snudd sovevanene hennes. det er ikke hennes skyld at dette har fått utartet seg - men din. så dette må du ta nå ellers vil du bare fortsette å ha problemer. (for egen del så tok en og 1/2 natt). Lykke til
Ann Forup Skrevet 22. november 2002 #3 Skrevet 22. november 2002 hei ja det er kedeligt når ens unger ikke vil sove om natten, har heldigvis aldrig haft det problem med mine egne unger men min mor fortalt mig at jeg var helt umulig sov ikke mere en 5 timer i døgnet og var så fuld aktiv igen dette har faktisk været sådanne altid og er det stadig, min satte mig da jeg var yngre i kravlegården og jeg bare sad der og leget med mit legetøj selvom det mørkt og alle andre sov, jeg hylte vist ikke men sad og leget for mig selv, men det var til stor plage for min mor da hun skulle på job tidligt om morgen. jeg håber du kan få løst problemt lykke til
Maeve Skrevet 22. november 2002 #4 Skrevet 22. november 2002 Huff, dette hørtes ikke greit ut. Jeg hadde et slikt problem med min aller yngste. Hun snudde døgnet på hodet, sov om dagen, og våken om natten. Etter en uke var jeg utslitt og deppa. Hadde to litt eldre barn enn henne, og de krevde sitt om dagen. Jeg tok dette opp med helsesøster, og fikk vite at enkelte barn reagerte på mørketiden. Jeg fikk noe flytende sovemiddel som jeg blandet i grøten. Etter tre dager var alt normalt. Kanskje en ide å forhøre seg på helsestasjonen? :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå