Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #1 Skrevet 22. mars 2006 Mormor har rundt tall, og det hadde vært morsomt om barnebarna på 3 og 4 kunne "bidra" med noe på festen. Er det noen som har forslag til hva de kan gjøre? Vi kan jo lage bursdags"krone", slik barna får i barnehagen, men er det noen som andre kreative forslag??
Gjest HB Skrevet 22. mars 2006 #2 Skrevet 22. mars 2006 Synge en sang må da være fint for barn i den alderen? Kanskje en omskriving / tilpassing av tekst som passer til mormor på en sang de kan? For eksempel "Bamsefars fødselsdag". Hilsen Lille meg
Kosejenta Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 Hva med en liten bok med bilder av dem og tegninger og andre kunstverk?? Det er jo mye fine scrapbøker og utstyr å få tak i for å lage en fin bok. Da blir gaven personlig. Lykke til
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #4 Skrevet 22. mars 2006 Enig med Kosejenta, men bortsett fra det... Hun er jo opp " i årene", og om hun liker vin, ville jeg kjøpt en flaske. Vin eller whiskey. Den trenges jo ikke drikkes når barna er der. (der jeg har vært åpnes ikke gaver før gjestene har gått...) Jeg synes du tar for stort anvar for hennes dag, og at du i tillegg tror at bare barnebarn kan bidra... (jeg kjefter ikke men jeg tror din mor er en voksen dame...) Men scrapbok er en fin gave som blir ekstra god om du baker en kake, eller tar med en greie (fenalår?) som kommer fra deg, og ikke kun fra barna...
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #5 Skrevet 22. mars 2006 Enig med Kosejenta, men bortsett fra det... Hun er jo opp " i årene", og om hun liker vin, ville jeg kjøpt en flaske. Vin eller whiskey. Den trenges jo ikke drikkes når barna er der. (der jeg har vært åpnes ikke gaver før gjestene har gått...) Jeg synes du tar for stort anvar for hennes dag, og at du i tillegg tror at bare barnebarn kan bidra... (jeg kjefter ikke men jeg tror din mor er en voksen dame...) Men scrapbok er en fin gave som blir ekstra god om du baker en kake, eller tar med en greie (fenalår?) som kommer fra deg, og ikke kun fra barna... ← Jeg forstår det som om at hovedinnlegger vil at barnebarna skal bidra, ikke at det bare er de som skal bidra. Hva h*n selv skal gi er jo ikke et spørsmål?
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #6 Skrevet 22. mars 2006 Enig med Kosejenta, men bortsett fra det... Hun er jo opp " i årene", og om hun liker vin, ville jeg kjøpt en flaske. Vin eller whiskey. Den trenges jo ikke drikkes når barna er der. (der jeg har vært åpnes ikke gaver før gjestene har gått...) Jeg synes du tar for stort anvar for hennes dag, og at du i tillegg tror at bare barnebarn kan bidra... (jeg kjefter ikke men jeg tror din mor er en voksen dame...) Men scrapbok er en fin gave som blir ekstra god om du baker en kake, eller tar med en greie (fenalår?) som kommer fra deg, og ikke kun fra barna... ← Vin er jo ikke akkurat en passendes gave fra to barn på 3 og 4 år. Og det er jo helt vanlig at barn og barnebarn er med på å arrangere festen og stå for underholdning o.l når det er en rund dag. Tror du bør lese innlegget til trådstarter litt bedre Ravnaskrik. Det å lære barnebarna en sang de kan synge til mormor er jo en god idè, noe hun sikkert vil sette stor pris på. Ellers kan jeg ikke komme på noen gode ideer selv.
Jane How Skrevet 22. mars 2006 #7 Skrevet 22. mars 2006 Gi en felles gave fra alle sammen + en sang eller en scrapbook fra barna. De kan velge bilder/prøve å lage en sang med litt hjelp fra deg. Evnt spørre om de har noen ideer selv?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #8 Skrevet 25. mars 2006 Det er jeg som er trådstarter her. Selvfølgelig skal jeg selv også bidra!! Jeg holder tale, og vi gir en felles gave fra alle oss barna. Tenkte mere på en liten ting de kunne overaske med. Skal prøve å lage en sang, men er litt usikker på om de tør synge forand alle gjestene, er redd det bare blir min stemme som høres...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå