Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en mann men han vil ikke ha sex med meg, aseksuell og setter ikke pris på noe initiativ. Jeg prøver og prøver men han vil ikke. Jeg har ikke fysisk vært utro, men jeg prater med en annen mann fra jobb og han spurte meg hva jeg gikk med, jeg svarte lingerie. Og vi endte opp med å sexte, det var utrolig digg å onanere. Men nå er jeg forvirret, det er emosjonell utroskap. Det er ikke greit, samtidig føler jeg store deler av meg synes det er fortjent.

Anonymkode: 5d7c6...61a

AnonymBruker
Skrevet

Wow, her var det mye å ta tak i. Først og fremst, om du tenker at du ikke klarer å ha et samliv med en mann som er aseksuell, så bør du jo kanskje revurdere forholdet. Du får ikke endret på hvem han er. 

Når det er sagt, så tenker jeg også at mannen du faktisk er sammen med ikke fortjener at du løper til en kollega og får utløp for hva du trenger der. Da fortjener mannen din faktisk bedre. 

For å svare på det opprinnelige spørsmålet ditt: Ja, det er utroskap.

Stakkars mannen din, virkelig.

Anonymkode: 20e05...d57

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er noe du skjuler for din mann, er det utroskap. 

Anonymkode: 459a7...739

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Wow, her var det mye å ta tak i. Først og fremst, om du tenker at du ikke klarer å ha et samliv med en mann som er aseksuell, så bør du jo kanskje revurdere forholdet. Du får ikke endret på hvem han er. 

Når det er sagt, så tenker jeg også at mannen du faktisk er sammen med ikke fortjener at du løper til en kollega og får utløp for hva du trenger der. Da fortjener mannen din faktisk bedre. 

For å svare på det opprinnelige spørsmålet ditt: Ja, det er utroskap.

Stakkars mannen din, virkelig.

Anonymkode: 20e05...d57

Jaja, sånn er det. Er det virkelig så ille da. Det verste er at det føles greit. Aner ikke jeg hvorfor, hvorfor det plutselig føles ok. Før var det motsatt, før følte jeg at jeg kunne aldri. Også nå er det ikke viktig, hadde ikke brydd meg om han var utro heller. Eller om han hadde dratt. Kan si det i morra, samme faen jeg bryr meg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok han er aseksuell, kanskje snakke med han om det. om han synes det er greit at du får utløp via andre mennesker? Kan jo hende han sier det er ok siden han har ingen interesse av det selv?

Anonymkode: 428b9...eaa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kort og kontant; Ja! 

Anonymkode: 00ebe...bc0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er sammen med en mann men han vil ikke ha sex med meg, aseksuell og setter ikke pris på noe initiativ. Jeg prøver og prøver men han vil ikke. Jeg har ikke fysisk vært utro, men jeg prater med en annen mann fra jobb og han spurte meg hva jeg gikk med, jeg svarte lingerie. Og vi endte opp med å sexte, det var utrolig digg å onanere. Men nå er jeg forvirret, det er emosjonell utroskap. Det er ikke greit, samtidig føler jeg store deler av meg synes det er fortjent.

Svarer på overskriften. Ja.

Anonymkode: 191a6...a89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn EGENTLIG, må du spørre mannen din om det. 

Det er kun DERE TO SOM ER I FORHOLDET som kan definere hva som er utroskap for dere.

Noen synes det er helt greit å flørte og kysse andre mennesker, så lenge det ikke går lenger enn det, og andre synes det er langt over streken.

Sexting/oppsøke tiltrekning fra andre for å oppnå en form for seksuell nytelse ER utroskap for de aller aller fleste. Og det er det du gjør.

At du velger å være sammen med noen som ikke ønsker sex, når du selv ønsker sex er for meg en gåte. 

Anonymkode: cf89b...1e9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det. Gi slipp på ham og finn deg en singel som passer bedre.

Anonymkode: 19e6d...0c4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Med andre enn partner, om man er i helt monogamt forhold, ja.

Siden du spør, antar jeg at du ikke har snakket med partner i andre grenser.

Men hvorfor er dere sammen om dere ikke har noe fysisk forhold?

Anonymkode: cadd1...713

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er utroskap når du ikke har tillatelse fra partner. Når du har en aseksuell partner ville jeg så absolutt tatt den samtalen «hva kan jeg få lov til å gjøre på egen hånd da». For det er urimelig at et menneske skal slutte å være seksuell i ung alder. Så jeg ville hatt en seriøs og strukturert samtale hvor man gikk gjennom ulike alternativer for seksuell/sensuell kontakt med andre mennesker, og få avsjekket hva som er greit for partner.

Noen med lav lyst aksepterer svært mye for partneren sin, f.eks at de har sex med andre som kompensasjon for manglende sex hjemme. Andre er mer rigide og tillater ikke noen ting. Du må finne ut hvor dere står. Og når du har fått svaret vet du om du kan leve med det. Og kan du ikke leve med det, kan du velge om du vil være utro (anbefales ikke…) eller finne ny partner.

Nå har du vært utro av mild grad. Jeg vil si sexting ikke er utroskap på samme linje som fysisk sex. Men det er uten tvil et tillitsbrudd og noe mange ikke aksepterer.

Anonymkode: 36638...b92

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 3.06):

Jaja, sånn er det. Er det virkelig så ille da. Det verste er at det føles greit. Aner ikke jeg hvorfor, hvorfor det plutselig føles ok. Før var det motsatt, før følte jeg at jeg kunne aldri. Også nå er det ikke viktig, hadde ikke brydd meg om han var utro heller. Eller om han hadde dratt. Kan si det i morra, samme faen jeg bryr meg ikke. 

du kan bare slå opp med han om der så ille, vet ikke om du visste at han var aseksuell når dere ble sammen, men uansett spar dere begge bortkastet tid

Anonymkode: 428b9...eaa

Skrevet

Sexting er jo utroskap. 

Anonymkode: bbc4a...2f8

• Liker 1
Skrevet

Mannen din høres kontrollerende ut. Ikke la han isolere deg fra kollegaene dine.

Anonymkode: 1fbe5...836

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen din høres kontrollerende ut. Ikke la han isolere deg fra kollegaene dine.

Anonymkode: 1fbe5...836

Kan du forklare? Han eier sin egen kropp, hvis han ikke vil ha sex har han all rett til å si nei. 

• Liker 1
Skrevet

Du har selv valgt å være sammen med en aseksuell mann. Du kunne helt fint valgt å gå eller ikke inngå et forhold i det hele tatt når du vet at du har behov for sex. Du føler du fortjente å være utro? Fy faen så mange utro horer (inkludert menn) som holder på om dagen. Stakkars kjæresten din som blir skjemmet ut på den måten når du visste veldig godt hva du gikk til. Du har ingen respekt for hverken han eller deg selv.

Anonymkode: be348...fb1

Skrevet

Ja. Det er selvfølgelig utroskap.

Å ha hemmelig kontakt med andre menn for flørt, romantikk eller sexting er selvfølgelig utroskap - med mindre dere er åpne om det i forholder og begge er ok med det. 

Å være i et dysfunksjonelt forhold er ditt valg. Du kan rydde opp i det som et voksent menneske. 

Anonymkode: 0274d...c19

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...