Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #1 Skrevet 22. mars 2006 http://www.mil.no/felles/vpv/start/article...rticleID=118629 Hva mener du, å hva ville du gjort om du fikk innkalling til sesjon?
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #2 Skrevet 22. mars 2006 Nå er vel fortsatt hele greia frivillig, både om du vil inn eller om du vil møte på sesjon i det hele og det store. Jeg håper og tror imidlertid at dette kanskje kan få noen ungdommer til å tenke på en yrkeskarriere som de ellers ikke ville ha ofret en tanke.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 Trenger forsvaret jenter PHlease! Det måtte isåfall være som feltmadrasser i indre Finnmark eller lignende steder hvor det ikke er så mye å velge i i lokalbefolkningen.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #4 Skrevet 22. mars 2006 Forsvaret trenger vel jenter og gutter i like stor grad... Det jeg håper på er at det vil bli likestilling mhp sesjon ol, men at det kan bli stor grad av frivillighet for begge kjønn.
Rio Skrevet 22. mars 2006 #5 Skrevet 22. mars 2006 Syns dette er helt greit. Som hun offiseren sier så trengs det mange ulike mennesker, deriblant jenter, i de ulike oppgavene i forsvaret. Enig i at det burde vært mer frivillig for begge kjønn, men så spørs det jo hvor mange vi sitter igjen med som faktisk vil være i forsvaret.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #6 Skrevet 22. mars 2006 Forsvaret trenger ikke jenter. Dette stinker feministisk PK. *Holde seg for nesa*
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #7 Skrevet 22. mars 2006 Vil vel heller spørre trenger jenter forsvaret? Min far mente jeg kunne ha godt av en tur innom for å lære meg disiplin. Jeg er helt for våpentrening og selvforsvarsopplæring, men forøvrig... Jeg vil ikke herses med og tror jeg hadde passet særdeles dårlig inn.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #8 Skrevet 22. mars 2006 Vil vel heller spørre trenger jenter forsvaret? Min far mente jeg kunne ha godt av en tur innom for å lære meg disiplin. Jeg er helt for våpentrening og selvforsvarsopplæring, men forøvrig... Jeg vil ikke herses med og tror jeg hadde passet særdeles dårlig inn. ← Bortskjemte jenter som deg hadde trengt det.
Gjest camillo Skrevet 22. mars 2006 #9 Skrevet 22. mars 2006 (endret) Forsvaret trenger soldater og befal. Hvilket kjønn disse har er helt uinteressant, så lenge de er kvalifisert. Endret 22. mars 2006 av camillo
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #10 Skrevet 22. mars 2006 Forsvaret trenger ikke jenter. Dette stinker feministisk PK. *Holde seg for nesa* ← Forsvaret trenger altså ikke ressurssterke kvalifiserte unge mennesker?? Både holder meg for nesa og rister på hodet over idioti..
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #11 Skrevet 22. mars 2006 Forsvaret trenger altså ikke ressurssterke kvalifiserte unge mennesker?? ← Jo, derfor trenger de ikke jenter.
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #12 Skrevet 22. mars 2006 Bortskjemte jenter som deg hadde trengt det. ← Hva legger du i bortskjemt? Har gått størstedelen av mitt voksne liv i motvind føler jeg. Og som en konsekvens av det er jeg sterk. Men nå var jeg da også sterk i utgangspunktet og vet, har alltid visst at det å ta i mot ordre gjør jeg kun frivillig. Det er svake mennesker som lar andre ta valg som berører livene deres. Du er kanskje yrkesmilitær ettersom du føler så sterkt for saken? Forøvrig synes jeg det er idioti at vi mister unge menn og kvinner på så tåpelig vis som vi har gjort flere ganger senere år. Ved at de blir tatt av sneras og kjører gjennom isen i militæret. Dette fordi de har lagt livet sitt i hendene på mennesker som åpenbart ikke er kvalifisert for å bære det ansvaret. Det er tragisk!
Gjest ~Ronja~ Skrevet 22. mars 2006 #13 Skrevet 22. mars 2006 Forsvaret trenger vel jenter og gutter i like stor grad... Det jeg håper på er at det vil bli likestilling mhp sesjon ol, men at det kan bli stor grad av frivillighet for begge kjønn. ←
Blackjack Skrevet 22. mars 2006 #14 Skrevet 22. mars 2006 PHlease! Det måtte isåfall være som feltmadrasser i indre Finnmark eller lignende steder hvor det ikke er så mye å velge i i lokalbefolkningen. ← Alltid herlig med gjester som ikke aner hva de uttaler seg om. Nylig dumpa av en soldat? Forsvaret trenger ikke jenter. Dette stinker feministisk PK. *Holde seg for nesa* ← Enda en gjest som har stått opp med feil bein! Forsvaret trenger soldater og befal. Hvilket kjønn disse har er helt uinteressant, så lenge de er kvalifisert. ← Jeg synes det er kjempebra at jenter endelig blir innkalt til sesjon! Jeg er overbevist om at de fleste jenter hadde hatt veldig godt av et år i forsvaret, og også at mange jenter kunne vært en stor ressurs. Jeg synes i utgangspunktet det burde være frivillig verneplikt for alle, på den måten får vi de best kvalifiserte menneskene, men skal gutta måtte ha et år i forsvaret bør jenter og ha det. Synes det er et flott tiltak, på denne måten får jentene mulighet til å se hva en utdanning som befal eller et år som vernepliktig faktisk innebærer, noe som burde få flere jenter inn i forsvaret.
Blackjack Skrevet 22. mars 2006 #15 Skrevet 22. mars 2006 Hva mener du, å hva ville du gjort om du fikk innkalling til sesjon? ← Svarte vel ikke på spørsmålet her. Jeg dro frivillig på sesjon, og dro inn i forsvaret 6 mnd etterpå. Og hadde mitt livs beste opplevelse!
Gjest King James Skrevet 22. mars 2006 #16 Skrevet 22. mars 2006 (endret) Ja det synnes jeg. Så har vi noe og sende opp til finmark Endret 22. mars 2006 av King James
Colargol Skrevet 22. mars 2006 #17 Skrevet 22. mars 2006 (endret) http://www.mil.no/felles/vpv/start/article...rticleID=118629 Hva mener du, å hva ville du gjort om du fikk innkalling til sesjon? ← Jeg er ser ingen grunn til at jenter ikke skulle være bra nok for forsvaret? Noen av dere (gjester seff.) synes visst vi jenter bare er pulbare og bortskjemte? Hmmm...vet nå ikke helt jeg, for min egen del så vet jeg at jeg både er smart og sterk -og jeg vet at flere av guttene/mennene jeg kjenner så absolutt ikke er det! Pinglergutter er det mange av, husk -vi jenter ligger to år frem i tid med utvikling i denne alderen! Jeg personlig ville aldri gått inn! Er frivillig arbeider for Røde Kors, og skulle jeg vært soldat for noen så skulle det blitt dem! Endret 22. mars 2006 av Collargol
Gjest Gjest_Carolina_* Skrevet 22. mars 2006 #18 Skrevet 22. mars 2006 Nei fysj, jenter har ikke noe i en slik mannsbastion å gjøre! Kvinner kan fint være lege, musiker, psykolog eller prest i Forsvaret, men ikke en krigssoldat! Kvinner er feminine og slik bør det fortsatt være
Gjest Gjest_gutt28_* Skrevet 22. mars 2006 #19 Skrevet 22. mars 2006 ja dette vil i allefall ikke høyne standaren i forsvaret og jeg må desverre si at hadde jeg som rekrutt i førstegangstjenesten fått ei jente på 19-20år til befal så hadde jeg følt meg kraftig nedgradert som menneske
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2006 #20 Skrevet 22. mars 2006 Jeg ville møtt, for jeg vil inn i militæret, men jeg er tjenesteudyktig, så de ville nok luktet lunten etterhvert Jeg er for frivillig verneplikt da, men dersom man skulle fortsette med denne tvangsverneplikten som det er i dag, ser jeg på det som en selvfølge at jenter oskal inn på lik linje som gutter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå