Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til en mann som bor på mitt hjemsted. Vet hvem han er men kjenner ikke. Han er en godt voksen mann i 60 årene. Han er døv. 
Prøver unngå øyekontakt med han da han ikke har antenner. En dag jeg gikk forbi han i butikken og var opptatt av hva jeg skulle handle, sulten han meg i skuldra og sier: Du alltid glad, du smile og lykkelig. Prater med hele kroppen. Gikk etter meg med tommel opp. Kjenner jeg blir så flau og utilpass. Han sier slikt til «alle»  hva svarer man liksom? Jeg bare: Ja, hehe 

Anonymkode: 181cb...932

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor flau hvis han gjør slik til alle? Folk vet jo hvordan han er? Jeg jatter bare med. Jeg er hyggelig til alle sammen. Er det noen som vil prate så snakker jeg med dem. Jeg tenker ikke noe mer over det enn som så. 

Anonymkode: 34ae6...222

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kjenner til en mann som bor på mitt hjemsted. Vet hvem han er men kjenner ikke. Han er en godt voksen mann i 60 årene. Han er døv. 
Prøver unngå øyekontakt med han da han ikke har antenner. En dag jeg gikk forbi han i butikken og var opptatt av hva jeg skulle handle, sulten han meg i skuldra og sier: Du alltid glad, du smile og lykkelig. Prater med hele kroppen. Gikk etter meg med tommel opp. Kjenner jeg blir så flau og utilpass. Han sier slikt til «alle»  hva svarer man liksom? Jeg bare: Ja, hehe 

Er da vel bare å si så hyggelig av deg. Høres bare ut som han er enson

Anonymkode: 4b618...68d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

om han er døv trenger du vel ikke svare noenting...

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Javel... Hva var spørsmålet? 

Anonymkode: 273c3...876

• Liker 3
Skrevet

Smil eller nikk tilbake? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Javel... Hva var spørsmålet? 

Trenger alle innlegg ha et spm? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt glad om noen sa fine ting 😊

Anonymkode: b6ac2...843

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger alle innlegg ha et spm? 

Hun må jo lure på noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Om han er døv, så er det vel måten han kommuniserer på?  Må være fælt å mangle sanser som syn eller hørsel, gi mannen litt omtanke.

Anonymkode: 7bdfe...0eb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke din jobb å tilpasse deg han. Uansett om han er sånn med andre folk også. Du skylder han ingenting. Du trenger ikke å svare eller engasjere deg i det han sier eller gjør. Folk vil ikke tenke rart om deg hvis du gjør det, i så fall får de prate med han sjæl. 

Anonymkode: ae9de...5c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde begynt å gått i en annen butikk. En 60-åring bør ha bedre sosiale antenner enn det. Det er ukomfortabelt.

Anonymkode: 60556...209

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som han har noe i tillegg til å være døv,  kanskje psykisk utviklingshemmet?

Anonymkode: b82b5...e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...