AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Jeg er så matlei😩 Og har ikke matlyst. Hva spiser du igjennom dagen? ( gjerne noe som faktisk har kalorier i seg. Jeg trenger sårt å legge på meg) Anonymkode: 751e8...4f6
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli I dag spiste vi salat med melon, ristede valnøtter med honning og mozzarella i skiver. Anonymkode: a0821...c72 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli Jeg spiser en del Friggs sine maiskaker med chiafrø og havsalt, med peanøttsmør. Jeg smører, og har en på toppen som en sandwich. Normal har et veldig godt peanøttsmør som er naturlig, og det er billig, men Mills har et som er salt og søtt, kjøpes på Rema, som er utrolig godt for formålet. Maiskaker har ikke så mye kalorier, men med peanøttsmør så blir det fort litt mer. Orker du å lage smoothie? Smoothie kan tilsettes alt fra nøttesmør, avokado, proteinpulver, chiafrø, banan, dadler, egg, cottage cheese, Kesam, havregryn, og annet. God Snickerssmoothie er fryste bananer, noen dadler uten stein, vanilje, valgfri melk, peanøttsmør, kakao (valgfritt), og gjerne litt proteinpulver også. Jeg har ofte i litt havregryn og kaffe også. Om du takler den litt gøsjen i fargen kan du tilsette litt spinat. Dadler med smak er lett å gomle på, samme med nøtter. Om du vil lage noe selv, så kan du ta store dadler, ta ut steinen, fylle med peanøttsmør eller annet nøttesmør, og strø over litt havsalt. Putt i fryseren og nytes kalde. Så godt 😋 Kan dyppe eller drisle litt sjokolade over også om du vil. Har du prøvd røkt tofu? Det er utrolig godt! Jeg bruker den fra Grønn Lykke. Kjøpes billigst på enkelte Kiwi-butikker, men noen Mega og Meny-butikker har den også. Den er god som den er. Kan bruke ostehøvelen, og ha på skiven, i wraps, bakt potet osv. Grønn Lykke har også en god seitan som anbefales. Quesadilla med ost gir jo litt kalorier det også. Kan lages med både lomper, tortillalefser, og Libabrød. Kan lages i mikroen. 😊 Anonymkode: 39ff2...205
AnonymBruker Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli Knekkebrød med gulost eller CC og variert grønt/drue på toppen Smoothies i mange varianter Havregrøt med topping i form av hakkede nøtte tog litt honning f.eks Anonymkode: 2d1ae...834 1
Summeer Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli Greske pitabrød med hjemmelaget hummus, stekt halloumi, salat, paprika med siracha og honning på. Nam!! 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Alltid noen kjøtthuer (hehe) som må kommentere uten å svare på det man faktisk spør om. Nå på sommeren går det mye i Gnocchi med salvie, ananas fried rice, quesadilla med grønnsaker, stekt tofu og ris, burrata med spinat, fersken og ruccolasalat og ciabatta, pai med ost, egg, brokkoli og spinat, taco (små kornlefser så klart) med søtpotet, bønner, smelta ost og avocado, Mac and cheese med brokkoli, aglio e olio, enchiladas med sorte bønner, couscous med halloumi, grønt og mynte, sticky sesam tofu, Coop sine chilli cheese pølser (kjempegode) med brioche brød og stekt løk, penne vodka, huevos rancheros, loaded nachos… Så bestiller vi en del indisk da det ofte tar litt lenger tid å lage og vi er late om dagen. Og der er det jo masse digg vegetar å velge i. Anonymkode: e6b04...3a3 11
Irak Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er så matlei😩 Og har ikke matlyst. Hva spiser du igjennom dagen? ( gjerne noe som faktisk har kalorier i seg. Jeg trenger sårt å legge på meg) Anonymkode: 751e8...4f6 https://vegetarmat.org/oppskrift/bonnekaker/ Her var det litt forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli Siden jeg har ferie, går det i mye mat med hvitløk😋🤤 I dag er det ogli de olio tror jeg det heter. Anonymkode: 68910...802
AnonymBruker Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli Kokt laks med nypoteter, agurk og rømme Anonymkode: f5bd3...53c 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli Test forskjellige typer sommermat. Jeg spiste pai med kokte poteter som bunn i dag, Kjempegodt. Anonymkode: 78f6a...03c 1
Illumi Skrevet 12. juli #12 Skrevet 12. juli Hvis du spiser egg kan jeg varmt anbefale å steke egg i en klunk olivenolje, med avokado og kimchi ved siden av. Utrolig god kombo 😊
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:47 #14 Skrevet fredag kl 17:47 Sett en form med grønnsaker, tomater, rødløk og fetaost med olivenolje i ovnen ca 20 min. Kok pasta. Rør sammen når alt er ferdig. Bruk litt pastavann for fyldigere saus. Anonymkode: d394b...675 1
Lili-S Skrevet lørdag kl 10:19 #15 Skrevet lørdag kl 10:19 Avokado-toast Pasta med soppsaus Quesedillas Hjemmelagede supper (Tomatsuppe, potet og purreløksuppe, gulrot og ingefærsuppe, blomkålsuppe etc) 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:45 #16 Skrevet lørdag kl 18:45 Anbefaler å se innom her: https://www.etkjokken.com/oppskrifter/?_sorter_etter=a_&_categories=vegetarisk Mange ganske kjappe oppskrifter. Noen av mine favoritter: Spicy kikerter Squashkaker med feta og dill Falafel Anonymkode: 1189f...be6 2
Matas Skrevet tirsdag kl 21:34 #17 Skrevet tirsdag kl 21:34 Tråden er ryddet for avsporinger. Matas, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 2.26): Kokt laks med nypoteter, agurk og rømme Anonymkode: f5bd3...53c Nå er ikke fisk en grønnsak da. Anonymkode: 9a25d...050 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå