Majer Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/63ar9O/todelt-helsevesen-det-offentlige-betaler-for-de-saakalt-helprivate-helsetjenestene her er et godt eksempel. Et annet eksempel er de flere hundre milliardene vi mistet i USA. Under de borgerlige så vi og at vi mistet en haug av sykehjemsplasser uren at kommunene fikk mer penger. Nå har de økt igjen under de rødgrønne uten tap. Greit å si at de rødgrønne sløser, men da må man også innrømme at de blå sløser helt sinnsykt mye de og... 3 1
SPOCA Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Jeg gjør ikke det. Derfor har jeg aldri stemt på partiene på høyresiden, og jeg er også politisk aktiv, og jobber nettopp mot slik politikk. 5
NakenPanda Skrevet 10. juli #4 Skrevet 10. juli (endret) Nå er det vel mest venstrekameratene som vil ha mest mulig av pengene våre hele tiden, kjenner skattetrykket har økt kraftig under tåkefyrsten, men han er jo flink å dele det ut til andre folk som ikke burde hatt det. Satser på at Stoltenberg ikke er nok til å berge fanskapet til høsten. Endret 10. juli av NakenPanda 6 13
Majer Skrevet 10. juli Forfatter #5 Skrevet 10. juli NakenPanda skrev (1 time siden): Nå er det vel mest venstrekameratene som vil ha mest mulig av pengene våre hele tiden, kjenner skattetrykket har økt kraftig under tåkefyrsten, men han er jo flink å dele det ut til andre folk som ikke burde hatt det. Satser på at Stoltenberg ikke er nok til å berge fanskapet til høsten. Bunnfradraget på inntekter har økt og pendlere har også fått mer igjen på skatten. Så mange har fått lavere skatt. Arbeiderpartiet i Oslo gjorde dessuten så lærere og helsepersonell i kommunen fikk høyere lønn Det var Høyre og co som i sin tid gjorde boliger 50% dyrere over natten sånn at folk måtte doble gjelden sin. Så høyresiden har tatt ekstremt mye penger fra vanlige folk gjennom dyrere boliger osv monican94 skrev (1 time siden): mister mer ves ap&co Har du kilder på det? 2 1
NakenPanda Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli (endret) Majer skrev (8 timer siden): Bunnfradraget på inntekter har økt og pendlere har også fått mer igjen på skatten. Så mange har fått lavere skatt. Arbeiderpartiet i Oslo gjorde dessuten så lærere og helsepersonell i kommunen fikk høyere lønn Det var Høyre og co som i sin tid gjorde boliger 50% dyrere over natten sånn at folk måtte doble gjelden sin. Så høyresiden har tatt ekstremt mye penger fra vanlige folk gjennom dyrere boliger osv Nei bunnfradraget på lønn har ikke økt det er fremdeles lavere en når din evige fiende Jern Erna var i stolen, tåkefyrsten Støre sier mye rart om skatt men det eneste han har gjort er å øke skatt stort sett for alle, men de som knapt nok betaler skatt betaler nå litt mindre skatt og de som faktisk betaler skatt betaler nå mer skatt, som det alltid er når de røde glade venstrekameratene tar over, avgifter går opp og skatt går opp. Det er KUN Jern Erna som har tatt ned skatt de siste 10-12 år som vi alle har nytt godt av, mens tåkefyrsten med hjelp fra dine favoritter i SV har gjort det betydelig dyrere for oss alle, gitt med åpen hånd til de som ikke arbeider (som har fått økninger i grunnbeløpet oss som arbeider bare kan drømme om i lønnsøkning) og gitt til sine sponsorer i LO med en dobling av fagforeningsfradrag. ALLE som tjener mer en middels inntekt har fått betydelig skatteøkninger og med en senking av både Minstfradrag i lønn OG pensjon har de aller fleste fått mer skatt, med unntak av de som betaler så lite skatt at kuttet er minimalt. Tror du virkelig at det er store pendlerfradrag på de som virkelig har lav inntekt, nei de er på aap eller annen trygd og pendler ikke til noen jobb. De eneste som har fått skattekutt konsekvent er de som betaler mer en normalt til fagforeninger (dvs LO/YS/Unio) som takk for LOs pengestøtte i valgkampen, hvis du vil diskutere korrupsjon i Norge er jo dette fantastisk. Her er en snip over skattesatser i Norge siste 12 år med farger så du ser hva som egentlig skjer og du slutter å tro at høyre side er mer grådig ok, hint rødt er Tåkefyrsten+SP+SV, Blått er Høyre+Frp+ tullepartiene Krf og V. Endret 11. juli av NakenPanda 8 10
Majer Skrevet 11. juli Forfatter #7 Skrevet 11. juli NakenPanda skrev (8 timer siden): Nei bunnfradraget på lønn har ikke økt det er fremdeles lavere en når din evige fiende Jern Erna var i stolen, tåkefyrsten Støre sier mye rart om skatt men det eneste han har gjort er å øke skatt stort sett for alle, men de som knapt nok betaler skatt betaler nå litt mindre skatt og de som faktisk betaler skatt betaler nå mer skatt, som det alltid er når de røde glade venstrekameratene tar over, avgifter går opp og skatt går opp. Det er KUN Jern Erna som har tatt ned skatt de siste 10-12 år som vi alle har nytt godt av, mens tåkefyrsten med hjelp fra dine favoritter i SV har gjort det betydelig dyrere for oss alle, gitt med åpen hånd til de som ikke arbeider (som har fått økninger i grunnbeløpet oss som arbeider bare kan drømme om i lønnsøkning) og gitt til sine sponsorer i LO med en dobling av fagforeningsfradrag. ALLE som tjener mer en middels inntekt har fått betydelig skatteøkninger og med en senking av både Minstfradrag i lønn OG pensjon har de aller fleste fått mer skatt, med unntak av de som betaler så lite skatt at kuttet er minimalt. Tror du virkelig at det er store pendlerfradrag på de som virkelig har lav inntekt, nei de er på aap eller annen trygd og pendler ikke til noen jobb. De eneste som har fått skattekutt konsekvent er de som betaler mer en normalt til fagforeninger (dvs LO/YS/Unio) som takk for LOs pengestøtte i valgkampen, hvis du vil diskutere korrupsjon i Norge er jo dette fantastisk. Her er en snip over skattesatser i Norge siste 12 år med farger så du ser hva som egentlig skjer og du slutter å tro at høyre side er mer grådig ok, hint rødt er Tåkefyrsten+SP+SV, Blått er Høyre+Frp+ tullepartiene Krf og V. Solberg og co har bare satt ned skatten med noen tusenlapper. Langt mindre enn det de har økt strømprisene med, boligprisene, matprisene osv. 1
NakenPanda Skrevet 11. juli #8 Skrevet 11. juli Majer skrev (5 timer siden): Solberg og co har bare satt ned skatten med noen tusenlapper. Langt mindre enn det de har økt strømprisene med, boligprisene, matprisene osv. Svakt, ironisk nok gikk strømprisene opp etter at AP vant valget seint 2021 så strengt tatt var det vel Rødgrønn regjering som har skylda da? Ingen politikere styrer noen av de tingene du nevnte så igjen svakt Majer. Faktisk var siste lave strømpriser under Erna så da var det noe hun gjorde bra ikke sant? 9
Brunello Skrevet 11. juli #9 Skrevet 11. juli (endret) NakenPanda skrev (På 10.7.2025 den 23.00): Nå er det vel mest venstrekameratene som vil ha mest mulig av pengene våre hele tiden, kjenner skattetrykket har økt kraftig under tåkefyrsten, men han er jo flink å dele det ut til andre folk som ikke burde hatt det. Satser på at Stoltenberg ikke er nok til å berge fanskapet til høsten. Kan du dokumentere denne påstanden? Personlig har jeg ikke fått merkbart høyere skatt. Tjener ca 1,5 millioner. Endret 11. juli av Brunello 1
NakenPanda Skrevet 11. juli #10 Skrevet 11. juli (endret) Brunello skrev (21 minutter siden): Kan du dokumentere denne påstanden? Personlig har jeg ikke fått merkbart høyere skatt. Tjener ca 1,5 millioner. Gidder ikke å lese excel eller? Alle skattetrinn over 3 (697 000) er opp samt at nytt trinn 5 er lagt til så den treffer alle over 1.4 mill med en ekstra prosent så vil tro at du har fått en 1000 lapp på trinn 5 samt 4000 mellom trinn 3 og 4 samt at satsene for trinnskatten ikke er økt i samme takt som lønn og gjør at stadig flere betaler trinnskatt høyere klasser. I tillegg at det er redusert med 1000 lapp i bunnfradrag MINST siden de heller ikke korrigerer det for den faktiske lønnsøkning så ja jeg vil anslå at du betaler mellom 6000 og 9000 mer skatt nå en i 2021 i rein prosent økning/mindre fradrag, gang dette opp med siste 3 år så snakker vi om 18000 til 27000 ekstra kroner. Hvis du fremdeles ikke skjønner at du betaler betydelige summer mer i skatt en du gjorde 4 år siden så kan jeg ikke hjelpe deg. Til referanse var trinnskatt 5 på 2 millioner i 2022, nå redusert til 1.4 mill ish så også du kan få betale denne ekstreme 17,7 skatten på toppen så du virkelig nærmer deg marginalskatten. Jeg som tjener mer enn deg har fått mellom 15000 til 20000 mer i skatt per år siste 4 år så ja velkommen til venstrekameratene og deres horder av AAP og syke folk som må betales uten stopp og tiltak som kan hindre katastrofen som kommer for sykepenger for oss alle ikke settes i gang. Endret 11. juli av NakenPanda 6 5
Brunello Skrevet 11. juli #11 Skrevet 11. juli NakenPanda skrev (2 minutter siden): Gidder ikke å lese excel eller? Alle skattetrinn over 3 (697 000) er opp samt at nytt trinn 5 er lagt til så den treffer alle over 1.4 mill med en ekstra prosent så vil tro at du har fått en 1000 lapp på trinn 5 samt 4000 mellom trinn 3 og 4 samt at satsene for trinnskatten ikke er økt i samme takt som lønn og gjør at stadig flere betaler trinnskatt høyere klasser. I tillegg at det er redusert med 1000 lapp i bunnfradrag MINST siden de heller ikke korrigerer det for den faktiske lønnsøkning så ja jeg vil anslå at du betaler mellom 6000 og 9000 mer skatt nå en i 2021 i rein prosent økning/mindre fradrag, gang dette opp med siste 3 år så snakker vi om 18000 til 27000 ekstra kroner. Hvis du fremdeles ikke skjønner at du betaler betydelige summer mer i skatt en du gjorde 4 år siden så kan jeg ikke hjelpe deg. Til referanse var trinnskatt 5 på 2 millioner i 2022, nå redusert til 1.4 mill ish så også du kan få betale denne ekstreme 17,7 skatten på toppen så du virkelig nærmer deg marginalskatten. Jeg som tjener mer enn deg har fått mellom 15000 til 20000 mer i skatt per år siste 4 år så ja velkommen til venstrekameratene og deres horder av AAP og syke folk som må betales uten stopp og tiltak som kan hindre katastrofen som kommer for sykepenger for oss alle. Det du nevner er så vidt merkbart. Og mange som tjener mindre enn meg har fått skattelette. 1
NakenPanda Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli Brunello skrev (8 minutter siden): Det du nevner er så vidt merkbart. Og mange som tjener mindre enn meg har fått skattelette. Så bra at er så rik at du ikke merker nesten 1000 spenn i måneden da, jeg vet jeg kunne gjort det bedre med pengene enn statskassa så det irriterer meg at Støre sier han ikke har økt skattene. Ingen med normal lønn har fått skattelette hvor vanskelig er det å skjønne det er kun de med fagforeningkontigent som betaler mindre samt folk som ikke betaler trinnskatt i det hele tatt, og da snakker vi om lave inntekter. 4 3
PeeWee Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli NakenPanda skrev (2 minutter siden): Ingen med normal lønn har fått skattelette Interessant at du mener at kun de som tjener mer enn medianen har "normal" inntekt i Norge. Det er nettopp slike holdninger som gjør at noen gjør alt de kan for unnslippe lavstatusjobber. 1
NakenPanda Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli (endret) PeeWee skrev (4 minutter siden): Interessant at du mener at kun de som tjener mer enn medianen har "normal" inntekt i Norge. Det er nettopp slike holdninger som gjør at noen gjør alt de kan for unnslippe lavstatusjobber. Så du mener når ingen mellom 300 000 (Trinn 2) og 2 millioner (trinn 5) ikke har fått skattelette så er dette ikke normale inntekter i det spektret? Morsomt at du trakk din egen slutning på det jeg sa og tok feil ikke sant? Endret 11. juli av NakenPanda 4
Majer Skrevet 11. juli Forfatter #15 Skrevet 11. juli NakenPanda skrev (59 minutter siden): Gidder ikke å lese excel eller? Alle skattetrinn over 3 (697 000) er opp samt at nytt trinn 5 er lagt til så den treffer alle over 1.4 mill med en ekstra prosent så vil tro at du har fått en 1000 lapp på trinn 5 samt 4000 mellom trinn 3 og 4 samt at satsene for trinnskatten ikke er økt i samme takt som lønn og gjør at stadig flere betaler trinnskatt høyere klasser. I tillegg at det er redusert med 1000 lapp i bunnfradrag MINST siden de heller ikke korrigerer det for den faktiske lønnsøkning så ja jeg vil anslå at du betaler mellom 6000 og 9000 mer skatt nå en i 2021 i rein prosent økning/mindre fradrag, gang dette opp med siste 3 år så snakker vi om 18000 til 27000 ekstra kroner. Hvis du fremdeles ikke skjønner at du betaler betydelige summer mer i skatt en du gjorde 4 år siden så kan jeg ikke hjelpe deg. Til referanse var trinnskatt 5 på 2 millioner i 2022, nå redusert til 1.4 mill ish så også du kan få betale denne ekstreme 17,7 skatten på toppen så du virkelig nærmer deg marginalskatten. Jeg som tjener mer enn deg har fått mellom 15000 til 20000 mer i skatt per år siste 4 år så ja velkommen til venstrekameratene og deres horder av AAP og syke folk som må betales uten stopp og tiltak som kan hindre katastrofen som kommer for sykepenger for oss alle ikke settes i gang. Med høyere lønninger stiger bare boligprisene tilsvarende
PeeWee Skrevet 11. juli #16 Skrevet 11. juli NakenPanda skrev (49 minutter siden): Så du mener når ingen mellom 300 000 (Trinn 2) og 2 millioner (trinn 5) ikke har fått skattelette så er dette ikke normale inntekter i det spektret? Jeg rotet sammen to deler av tråden. Jeg så på det med hvem som ikke fikk skattelette, heller enn de som fikk mer skatt. Jeg beklager det.
NakenPanda Skrevet 12. juli #17 Skrevet 12. juli PeeWee skrev (11 timer siden): Jeg rotet sammen to deler av tråden. Jeg så på det med hvem som ikke fikk skattelette, heller enn de som fikk mer skatt. Jeg beklager det. Det er ok,nullpunktet på skatt ligger mellom trinn 1 og 2 og ALLE over har fått skatteskjerpelser, de under har fått noen svært lave lettelser, så med en median inntekt på 620 000 og snitt på nærmere 730 000 kan vi trygt si at alle i full jobb har fått skjerpet skatten sin siden 2021. Takk for det Støre https://www.vg.no/nyheter/i/0Vd8JJ/hoeyres-tina-bru-jonas-gahr-stoere-har-gitt-vanlige-folk-en-skjult-skattesmell Bevis på at de over siste 3 år har underkorrigert trinnskatten 3 3
NakenPanda Skrevet 12. juli #18 Skrevet 12. juli Majer skrev (12 timer siden): Med høyere lønninger stiger bare boligprisene tilsvarende Det er jo bra for de aller fleste så hva er problemet med det? 81,5% eier sin egen bolig så det er jo fantastisk for stort sett alle. 1 2
Majer Skrevet 12. juli Forfatter #19 Skrevet 12. juli NakenPanda skrev (6 timer siden): Det er jo bra for de aller fleste så hva er problemet med det? 81,5% eier sin egen bolig så det er jo fantastisk for stort sett alle. Det er kjipt for en av fem utenfor markedet, og kjipt for alle vanlige folk under 40 som kjøper seg oppover
thomH Skrevet 13. juli #20 Skrevet 13. juli Majer skrev (På 10.7.2025 den 22.48): https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/63ar9O/todelt-helsevesen-det-offentlige-betaler-for-de-saakalt-helprivate-helsetjenestene her er et godt eksempel. Et annet eksempel er de flere hundre milliardene vi mistet i USA. Under de borgerlige så vi og at vi mistet en haug av sykehjemsplasser uren at kommunene fikk mer penger. Nå har de økt igjen under de rødgrønne uten tap. Greit å si at de rødgrønne sløser, men da må man også innrømme at de blå sløser helt sinnsykt mye de og... Alle partiene sløser. De borgerlige sløser mye. Sosialistpartiene sløser enda mer. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå