AnonymBruker Skrevet 10. juli #1 Skrevet 10. juli Jeg har kjøpt meg ny postkasse og så for seint at det bare er brevsprekk på toppen og at fronten kan åpnes med nøkkel for å få posten ut. 🤦🏻♀️ Jeg mottar lite pakker, men når jeg først gjør det, er det helst sånne små som ville fått plass i postkassen. Hvis jeg lar fronten på postkassen stå ulåst, er det noen sjanse for at postbudet sjekker om den er ulåst og dermed legger små pakker inn der? Eller ser de bare brevsprekkwn på toppen og konkluderer med at små pakker må fraktes videre til pakkeboks? Hilsen hu som helst ikke vil kjøpe enda en postkasse. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 7bb81...c86
AnonymBruker Skrevet 10. juli #2 Skrevet 10. juli Du kan teipe over den nøkkeldelen kanskje? Jeg hadde tenkt du ikke bruker den hvis jeg har postbud Anonymkode: 209d5...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #3 Skrevet 10. juli Teip over brevsprekka også så tar de nok hintet Anonymkode: 209d5...f3f
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har kjøpt meg ny postkasse og så for seint at det bare er brevsprekk på toppen og at fronten kan åpnes med nøkkel for å få posten ut. 🤦🏻♀️ Jeg mottar lite pakker, men når jeg først gjør det, er det helst sånne små som ville fått plass i postkassen. Hvis jeg lar fronten på postkassen stå ulåst, er det noen sjanse for at postbudet sjekker om den er ulåst og dermed legger små pakker inn der? Eller ser de bare brevsprekkwn på toppen og konkluderer med at små pakker må fraktes videre til pakkeboks? Hilsen hu som helst ikke vil kjøpe enda en postkasse. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 7bb81...c86 Kan postkassen returneres? Posten har selvfølgelig ikke nøkkel til din private postkasse. Noen ganger er frakten slik at den da henges på postkassen, ellers må den hentes i post i butikk. Du kan lage en løsning som gjør at postbudet tydelig ser at den kan åpnes de gangene du skal ha pakke, men det er jo ikke garantert at de ser dette i farta. Ser at flere av disse postkassene fort åpnes av seg selv dersom man fjerner låsen, og da må man ha noe som binder den fast i såfall. Anonymkode: 0f64d...110
Fremmed fugl Skrevet 11. juli #5 Skrevet 11. juli Nå er det en evighet siden jeg jobbet som postbud, men hadde ikke sjekket om låset var i bruk eller ikke. Hadde vært litt oppgitt over det rare med å kjøpe slike postkasser i et land som Norge.
AnonymBruker Skrevet 11. juli #6 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan postkassen returneres? Posten har selvfølgelig ikke nøkkel til din private postkasse. Noen ganger er frakten slik at den da henges på postkassen, ellers må den hentes i post i butikk. Du kan lage en løsning som gjør at postbudet tydelig ser at den kan åpnes de gangene du skal ha pakke, men det er jo ikke garantert at de ser dette i farta. Ser at flere av disse postkassene fort åpnes av seg selv dersom man fjerner låsen, og da må man ha noe som binder den fast i såfall. Anonymkode: 0f64d...110 Jeg har allerede satt på postkasseskilt, så den er vel ikke veldig refunderbar. Takk for svar alle sammen! Har bestilt ny postkasse. Uten lås. 🤪 TS Anonymkode: 7bb81...c86 1
Slarti Skrevet 11. juli #7 Skrevet 11. juli Jeg har en slik postkasse med bare lite sprekk på toppen men stor låst front. Jeg låser den aldri, og budene som leverer hos meg åpner fronten og legger pakkene inn. Jeg får ganske ofte små pakker som passer i en postkasse men ikke i en brevsprekk. Aldri opplevd å måtte hente dem i PiB
AnonymBruker Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli Slarti skrev (14 timer siden): Jeg har en slik postkasse med bare lite sprekk på toppen men stor låst front. Jeg låser den aldri, og budene som leverer hos meg åpner fronten og legger pakkene inn. Jeg får ganske ofte små pakker som passer i en postkasse men ikke i en brevsprekk. Aldri opplevd å måtte hente dem i PiB Det gjorde jeg også når jeg var postbud. Det er mye mindre jobb å sjekke om det er mulig å åpne fronten enn å levere til PiB. Anonymkode: 4d694...b06 1
Hanne67 Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Postbudet er vant til alle typer postkasser, så sjekker nok at den ikke er låst. Ofte kjører også de samme den samme ruta, så de lærer seg de ulike postkassene. De foretrekker jo å levere i postkassa fremfor å ta det med seg til Post i butikk, med alt det innebærer. Her setter de det også utenfor døra om det ikke er plass i postkassa, om man ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli Min er lik og står ulåst, får pakker oppi hele tiden, så her sjekker de i alle fall. Anonymkode: 72f73...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå