Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, klage eller kanskje få litt råd om hvordan takle det?

Vi har et barn på ca 2 år. Min mor og svigermor gjør meg litt gale 😬 "bestemor" bor rundt 1 time unna og kommer innom på besøk ofte. Kjempe koslig! Setter veldig pris på at hun vil komme på besøk for å være med barnebarnet, men hun gir aldri beskjed!! Dukker alltid opp uandmeldt, og det er noe som gjør meg gal! 🫣 uansett hvor ofte vi sier at hun må gi beskjed først så står hun plutselig i gangen.(kan koden på døren.) Og vil leke med ungen. Forer barnet med godbiter så hun ikke vil ha mat,  og går i mot oss når vi sier  nei til noe... 🙃 alt for å gjøre barnet glad..😅

"Besse" er helt motsatt. Hun bor 10 minutter unna, og vi ser henne kanskje maks 1 gang hver 2-3 mnd. Barnet kjenner henne ikke og er absolutt ikke trygg på henne, men alikevel kommer hun inn og forventer at barnet skal gi henne klemmer og slik. Tvinger seg til kos selv om barnet skriker nei, og blir skikkelig sur når barnet ikke går rett bort for å hilse og leke. Hun bruker baby ord som barnet ikke forstår så vi må oversette. Men hun nekter å bruke vanlige ord, og snakker bare høyere og høyere som om det hjelper barnet å forstå hva "goo" betyr 🙃

Vi venter nå vårt andre barn, og sliter litt med å sette klare grenser. Bestemor har erklært at hun vil flytte inn til oss i 2 uker når jeg føder. Er jo supert at hun vil hjelpe med 2 åringen, men tanken på å ha noen boende i huset når jeg prøver å bli kjent med en ny baby gjør meg kjempe stresset.. tar ikke et nei takk til svar der eller... 🫣

Anonymkode: 6acde...c65

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Guri meg for noen bestemødre... Begge to er litt ute og kjører. 

Bytt kode på låsen er første bud, og så må dere nok sette dere ned med begge to og forklare tydelig og ordentlig, og at dette MÅ respekteres.

Anonymkode: 6e972...859

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Start med å bytt kode på døra. Og så sier du fra at du takker så mye for omtanken, men to ukers besøk rett etter fødsel blir for mye for deg. Hvis det ikke funker får mannen din si fra. Det gjelder og godbiter. 

Angående besse så må du vel bare prøve å si fra klart og tydelig. Om ikke annet så vise ungen at du er på dens lag. «Besse, Mia vil ikke ha kos nå». Og så tar du Mia bort fra situasjonen. 

Kort og godt: sett ned foten og vær klar og tydelig på hvor deres grenser går. 

Anonymkode: a6c01...623

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...